L-39ZA 2430

     
Typ:
Type:
L-39ZA
Výrobce:
Producer:
Aero Vodochody n.p., Odolena Voda /
Datum výroby:
Date of Production:
DD.12.1982
Výrobní číslo:
Construction Number:
232430
Sériové číslo / imatrikulace:
Serial Number / Registration Code:
28.12.1982-16.10.2003 2430
Datum vyřazení z provozu:
Date of Decommissioning:
16.10.2003 zrušen a používán na náhradní díly
16.10.2003 decommisioned and used for spare parts
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
http://www.designworx.com/l39za/
http://l-39.cz/L-39_verze.html#L39ZA
http://www.military.cz/czech/air/L-39/l39.htm
http://en.wikipedia.org/wiki/Aero_L-39_Albatros
URL : https://www.valka.cz/L-39ZA-2430-t52392#197045 Verze : 1
     
Stát:
Country:
Československá socialistická republika (1960-1990) Czechoslovak Socialist Republic (1960-1990)
Datum převzetí:
Commissioned:
28.12.1982
Datum vyřazení:
Decommissioned:
31.12.1992
Provozovatel:
Operator:
28.12.1982-01.11.1985 30. stíhací bombardovací letecký pluk
01.11.1985-01.10.1990 2. letka
01.10.1990-01.05.1991 5. stíhací letecký pluk
01.05.1991-22.09.1992 1. stíhací letka
22.09.1992-31.12.1992 1. stíhací letecký pluk
28.12.1982-01.11.1985 30th Fighter Bomber Air Regiment
01.11.1985-01.10.1990 2nd Squadron of 11th Fighter Air Regiment
01.10.1990-01.05.1991 5th Fighter Air Regiment
01.05.1991-22.09.1992 1st Fighter Squadron of 11th Fighter Air Regiment
22.09.1992-31.12.1992 1st Fighter Air Regiment
Označení:
Marking:
 
Taktické označení:
Tactical Marking:
28.12.1982-31.12.1992 2430
Výsostné znaky:
Aircraft Insignia:
28.12.1982-31.12.1992 standardní (high visibility)
28.12.1982-31.12.1992 standard (high visibility)
Zvláštní a příležitostné označení:
Special and Occasional Marking:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
Kamufláž a zbarvení:
Camouflage and Color Scheme:
 
Kategorie:
Category:
28.12.1982-31.12.1992 standardní vojenská
28.12.1982-31.12.1992 standard military
Barvy:
Colors:
28.12.1982-31.12.1992 hnědozelená
28.12.1982-31.12.1992 hnědozelená světlá
28.12.1982-31.12.1992 šedá světlá
28.12.1982-31.12.1992 khaki
28.12.1982-31.12.1992 light khaki
28.12.1982-31.12.1992 light grey
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
https://www.designworx.com/l39za/
https://l-39.cz/L-39_verze.html#L39ZA
https://www.military.cz/czech/air/L-39/l39.htm
https://en.wikipedia.org/wiki/Aero_L-39_Albatros

L-39ZA 2430 - L-39ZA 2430 na IAT-91

L-39ZA 2430 na IAT-91
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/L-39ZA-2430-t52392#300707 Verze : 4
     
Stát:
Country:
Česká republika (CZE) Czech Republic (CZE)
Datum převzetí:
Commissioned:
01.01.1993
Datum vyřazení:
Decommissioned:
16.10.2003
Provozovatel:
Operator:
01.01.1993-01.01.1995 1. stíhací letecký pluk
01.01.1995-DD.MM.1999 43. stíhací letka
DD.MM.1999-16.10.2003 42. stíhací letka
01.01.1993-01.01.1995 1st Fighter Air Regiment
01.01.1995-DD.MM.1999 43rd Fighter Squadron
DD.MM.1999-16.10.2003 42nd Fighter Squadron
Označení:
Marking:
 
Taktické označení:
Tactical Marking:
01.01.1993-16.10.2003 2430
Výsostné znaky:
Aircraft Insignia:
01.01.1993-16.10.2003 standardní (high visibility)
01.01.1993-16.10.2003 standard (high visibility)
Zvláštní a příležitostné označení:
Special and Occasional Marking:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
Kamufláž a zbarvení:
Camouflage and Color Scheme:
 
Kategorie:
Category:
01.01.1993-16.10.2003 standardní vojenská
01.01.1993-16.10.2003 standard military
Barvy:
Colors:
01.01.1993-16.10.2003 hnědozelená světlá
01.01.1993-16.10.2003 hnědozelená
01.01.1993-16.10.2003 šedá světlá
01.01.1993-16.10.2003 light khaki
01.01.1993-16.10.2003 khaki
01.01.1993-16.10.2003 light grey
Poznámka:
Note:
Poslední jednotka – 11. slp v Žatci (v roce 1994 nebyl stroj veden u 1. slp v ČB, ani u 4. sslt v Přerově, pravděpodobně byl na revizi) -
Zdroje:
Sources:
http://www.designworx.com/l39za/
http://l-39.cz/L-39_verze.html#L39ZA
http://www.military.cz/czech/air/L-39/l39.htm
http://en.wikipedia.org/wiki/Aero_L-39_Albatros

L-39ZA 2430 - Čáslav 2003

Čáslav 2003
URL : https://www.valka.cz/L-39ZA-2430-t52392#208726 Verze : 1
4.zTL Čáslav,1999
L-39ZA 2430 -


L-39ZA 2430 -


URL : https://www.valka.cz/L-39ZA-2430-t52392#214538 Verze : 0
L-39ZA tr.č. 2430 - u 11. slp (1. SL / 1. TL)
L-39ZA 2430 - (Foto z vlastní sbírky)

(Foto z vlastní sbírky)
URL : https://www.valka.cz/L-39ZA-2430-t52392#300165 Verze : 0
IAT 1991, letisko RAF Fairford, 07.1991


Fotografia zverejnená so súhlasom www.paulnann.com
L-39ZA 2430 - www.paulnann.com

www.paulnann.com
URL : https://www.valka.cz/L-39ZA-2430-t52392#300448 Verze : 0
2430 v letu do a nad Anglií.
L-39ZA 2430 - ve formaci s Antonovem An-12BP
Zdroj:
https://www.facebook.com/405505856218954/photos/a.407757409327132/1694962780606582/

ve formaci s Antonovem An-12BP
Zdroj:
www.facebook.com

L-39ZA 2430 - Ve formaci s Antonovem An-12BP a F-4 Fantomem RAF
Zdroj:
https://www.facebook.com/405505856218954/photos/a.407757409327132/1720947744674752/

Ve formaci s Antonovem An-12BP a F-4 Fantomem RAF
Zdroj:
www.facebook.com

URL : https://www.valka.cz/L-39ZA-2430-t52392#662077 Verze : 0
Kresebná rekonstrukce vzhledu letounu.
L-39ZA 2430 - Zveřejněno s laskavým svolením HM Aviation Art (upraveno - výřez)
Zdroj:
https://www.facebook.com/HM-Aviation-Art-1591815151051334/photos/1858822137683966/

Zveřejněno s laskavým svolením HM Aviation Art (upraveno - výřez)
Zdroj:
www.facebook.com

URL : https://www.valka.cz/L-39ZA-2430-t52392#663102 Verze : 0
2430 a detail znaku na trupu - vstupu vzduchu do motoru, Přerov-Bochoř 10. února 1994.
L-39ZA 2430 - Zdroj:
https://www.facebook.com/photo/?fbid=878124563861386&set=gm.723142782480139&idorvanity=313176046810150

Zdroj:
www.facebook.com

URL : https://www.valka.cz/L-39ZA-2430-t52392#739255 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více