Mi-17 0801

     
Typ:
Type:
Mi-17
Výrobce:
Producer:
Kazaňský vrtulníkový závod
Datum výroby:
Date of Production:
DD.10.1984
Výrobní číslo:
Construction Number:
108M01
Sériové číslo / imatrikulace:
Serial Number / Registration Code:
18.10.1984-19.12.2002 0801
19.12.2002-DD.MM.2005 3C-QSE
DD.MM.2005-DD.MM.RRRR N25299
Datum vyřazení z provozu:
Date of Decommissioning:
DD.MM.RRRR neznámý
DD.MM.RRRR unknown
Poznámka:
Note:
Jedná se o vůbec první Mi-17 dodanou do Československa. Vrtulník byl v roce 1997 ostaven v LOK a je určen k rozebrání na náhradní díly. Vrtulník v roce 2001 odkoupila firma Realprogres od armády společně s vrtulníky 0804, 0806, 0810, 0813 a 0815. Ve spolupráci s firmou ČLS a specialisty výrobce vrtulníků do nich LOK při GO instaloval avioniku firmy Garmin s radiovýškoměrem firmy Rockwell Collins. Vrtulníky byly dokončeny do konce roku 2002. 0801 byl dokončen jako poslední, protože bylo potřeba dokoupit náhradní díly, které na něm během odstavení chyběly. V roce 2002 ho odkoupil státní podnik LOK. Je prodán armádě USA pro tajné služby a 19.12.2002 odvezen letounem An-124 na Island pod provizorní registrací 3C-QSE (Rovníková Guinea). V současné době (od roku 2005) létá pro AB SAD (Air Branch Special Activities Division), leteckou součást CIA, v Iráku pod označením N25299 v pískově žlutém zbarvení. Oficiálně ve vlastnictví firmy LLH Services. This is the very first Mi-17 delivered to Czechoslovakia. The helicopter was built in LOK in 1997 and is intended for disassembly into spare parts. The helicopter was bought by Realprogres from the army in 2001 together with helicopters 0804, 0806, 0810, 0813 and 0815. In cooperation with ČLS and helicopter manufacturer specialists, LOK at GO installed Garmin avionics with a Rockwell Collins radio altimeter. The helicopters were completed by the end of 2002. 0801 was the last to be completed, because it was necessary to buy spare parts that were missing during the shutdown. In 2002, it was bought by the state-owned company LOK. He was sold to the US Army for secret services and on December 19, 2002, he was taken by plane An-124 to Iceland under the temporary registration 3C-QSE (Equatorial Guinea). It is currently (since 2005) flying for AB SAD (Air Branch Special Activities Division), an air component of the CIA, in Iraq under the designation N25299 in a sandy yellow color. Officially owned by LLH Services.
Zdroje:
Sources:
Марковский, В., Приходченко, И. Незаменимый Ми-8 - полвека в строю. Эксмо, Москва 2012. ISBN 978-5-699-57879-5.
Мороз, Сергей. Многоцелевой вертолет Ми-8. Издательский центр Экспринт, Москва 2005. ISBN 5-94038-073-5.
Михеев, В. Р. Московский вертолётный завод имени М. Л. Миля. Эксмо, Москва 2007. ISBN 5-98734-003-9.
Якубович, Николай. Боевые вертолеты СССР и России. Эксмо, Москва 2013. ISBN: 978-5-699-61542-2.
ruslet.webnode.cz
russianplanes.net
URL : https://www.valka.cz/Mi-17-0801-t52675#197765 Verze : 2
     
Stát:
Country:
Československá socialistická republika (1960-1990) Czechoslovak Socialist Republic (1960-1990)
Datum převzetí:
Commissioned:
18.10.1984
Datum vyřazení:
Decommissioned:
31.12.1992
Provozovatel:
Operator:
18.10.1984-01.07.1985 11. vrtulníková letka
18.10.1984-01.07.1985 11th Helicopter Squadron
Označení:
Marking:
 
Taktické označení:
Tactical Marking:
18.10.1984-31.12.1992 0801
Výsostné znaky:
Aircraft Insignia:
18.10.1984-31.12.1992 standardní (high visibility)
18.10.1984-31.12.1992 standard (high visibility)
Zvláštní a příležitostné označení:
Special and Occasional Marking:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
Kamufláž a zbarvení:
Camouflage and Color Scheme:
 
Kategorie:
Category:
18.10.1984-31.12.1992 standardní vojenská
18.10.1984-31.12.1992 standard military
Barvy:
Colors:
18.10.1984-31.12.1992 šedozelená
18.10.1984-31.12.1992 zelená tmavá
18.10.1984-31.12.1992 modrá světlá
18.10.1984-31.12.1992 grey-green
18.10.1984-31.12.1992 dark green
18.10.1984-31.12.1992 light blue
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Марковский, В., Приходченко, И. Незаменимый Ми-8 - полвека в строю. Эксмо, Москва 2012. ISBN 978-5-699-57879-5.
Мороз, Сергей. Многоцелевой вертолет Ми-8. Издательский центр Экспринт, Москва 2005. ISBN 5-94038-073-5.
Михеев, В. Р. Московский вертолётный завод имени М. Л. Миля. Эксмо, Москва 2007. ISBN 5-98734-003-9.
Якубович, Николай. Боевые вертолеты СССР и России. Эксмо, Москва 2013. ISBN: 978-5-699-61542-2.
ruslet.webnode.cz
russianplanes.net
URL : https://www.valka.cz/Mi-17-0801-t52675#668527 Verze : 1
V roce 2002 ho odkoupil státní podnik LOK. Je prodán armádě USA pro tajné služby a 19.12.2002 odvezen letounem An-124 na Island pod provizorní registrací 3C-QSE (Rovníková Guinea).
V současné době (od roku 2005) létá pro AB SAD (Air Branch Special Activities Division), leteckou součást CIA, v Iráku pod označením N25299 v pískově žlutém zbarvení. Oficiálně ve vlastnictví firmy LLH Services.


Zdroj:
Top secret - Hips & Hinds, Mgr. Jakub Fojtík, L+K 10/2009, str. 78-81
http://www.vrtulnik.cz/mil/mi-17.htm
URL : https://www.valka.cz/Mi-17-0801-t52675#330807 Verze : 0
N25299, Babylon, Irak, 9.11.2004


fotografia s láskavým dovolením / photo with kind permission (c) Adam Pękala
Mi-17 0801 - (c) Adam Pękala

(c) Adam Pękala
URL : https://www.valka.cz/Mi-17-0801-t52675#331933 Verze : 0
0801, Mošnov, u 3. letky 1. smdlp zařazen od července 1989. Foto: Robert Knnops.
Mi-17 0801 - Zdroj:
https://www.facebook.com/photo/?fbid=567528295426870&set=a.465626998950334

Zdroj:
www.facebook.com

URL : https://www.valka.cz/Mi-17-0801-t52675#733610 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více