MiG-23U 8325

     
Typ:
Type:
MiG-23U
Výrobce:
Producer:
Irkutský strojírenský závod, Irkutsk /
Datum výroby:
Date of Production:
04.05.1983
Výrobní číslo:
Construction Number:
A1038325
Sériové číslo / imatrikulace:
Serial Number / Registration Code:
05.07.1983-31.12.1992 8325
Datum vyřazení z provozu:
Date of Decommissioning:
19.05.1998 zničen při nehodě
19.05.1998 destroyed in crash
Poznámka:
Note:
V průběhu cvičného souboje s MiG-23ML došlo k samovolnému přechodu letounu do vývrtky,kterou se nepodařilo vyrovnat. Osádka, mjr. Jiří Kareš a mjr. Ján Skládanyi, opustila letoun katapultáží. Letoun dopadl nedaleko obce Herálec.Jako příčina havárie byla stanovena chyba pilotáže. -
Zdroje:
Sources:
Gordon, Yefim; Dexter, Keith; Kommisarov, Dmitriy. MiG-23/27 Flogger: SOviet Swing-Wing Fighter/Strike Aircraft. Midland Publishing, Hinckley 2005. ISBN 1-85780-211-X.
Якубович, Николай. Боевые самолеты Микояна: Есть только МИГ... Яуза, Москва 2009. ISBN 978-5-699-34100-9.
Guston, Bill; Gordon, Yefim. MiG Aircraft since 1937. Putnam Aeronautical Books, London 1998. ISBN 0-85177-884-4.
Ильин, В. МиГ-23: долгий путь к совершенству, Авиация и Время 2000/02.
ruslet.webnode.cz
URL : https://www.valka.cz/MiG-23U-8325-t53013#198141 Verze : 1
     
Stát:
Country:
Československá socialistická republika (1960-1990) Czechoslovak Socialist Republic (1960-1990)
Datum převzetí:
Commissioned:
05.07.1983
Datum vyřazení:
Decommissioned:
31.12.1992
Provozovatel:
Operator:
05.07.1983-31.12.1992 28. stíhací bombardovací letecký pluk
05.07.1983-31.12.1992 28th Fighter Bomber Air Regiment
Označení:
Marking:
 
Taktické označení:
Tactical Marking:
05.07.1983-31.12.1992 8325
Výsostné znaky:
Aircraft Insignia:
05.07.1983-31.12.1992 standardní (high visibility)
05.07.1983-31.12.1992 standard (high visibility)
Zvláštní a příležitostné označení:
Special and Occasional Marking:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
Kamufláž a zbarvení:
Camouflage and Color Scheme:
 
Kategorie:
Category:
05.07.1983-31.12.1992 standardní vojenská
05.07.1983-31.12.1992 standard military
Barvy:
Colors:
05.07.1983-31.12.1992 hnědá
05.07.1983-31.12.1992 zelená tmavá
05.07.1983-31.12.1992 zelená
05.07.1983-31.12.1992 nebeská modř
05.07.1983-31.12.1992 violet
05.07.1983-31.12.1992 dark green
05.07.1983-31.12.1992 green
05.07.1983-31.12.1992 sky
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Gordon, Yefim; Dexter, Keith; Kommisarov, Dmitriy. MiG-23/27 Flogger: SOviet Swing-Wing Fighter/Strike Aircraft. Midland Publishing, Hinckley 2005. ISBN 1-85780-211-X.
Якубович, Николай. Боевые самолеты Микояна: Есть только МИГ... Яуза, Москва 2009. ISBN 978-5-699-34100-9.
Guston, Bill; Gordon, Yefim. MiG Aircraft since 1937. Putnam Aeronautical Books, London 1998. ISBN 0-85177-884-4.
Ильин, В. МиГ-23: долгий путь к совершенству, Авиация и Время 2000/02.

RIAT 97, letisko RAF Fairford, 21.07.1997
Fotografie zverejnené so súhlasom www.paulnann.com
MiG-23U 8325 - www.paulnann.com

www.paulnann.com
URL : https://www.valka.cz/MiG-23U-8325-t53013#300742 Verze : 2
autor: Jiří Matoušek (prvá) FOXI (druhá) a sr71 (tretia)
so súhlasom www.lietadla.com
MiG-23U 8325 - www.lietadla.com

www.lietadla.com
MiG-23U 8325 - www.lietadla.com

www.lietadla.com
MiG-23U 8325 - www.lietadla.com

www.lietadla.com
URL : https://www.valka.cz/MiG-23U-8325-t53013#220543 Verze : 0
Vzlet proběhl ve 13:45, k havárii došlo v 13:57, katapultáž proběhla v 3 000 m při rychlosti 800 km/h. Stroj dopadl u obce Herálec - jednalo se o poslední "spárku" tohoto typu VzS AČR, jedno ze sedadel KM-1 bylo z místa dopadu zcizeno. Přerušení létání na MiG-23ML až po měsíci.


Literatura:
Lorenc, M., Rogl. S. Zrušená křídla : poznámky k československému a českému vojenskému letectvu v letech 1989 až 1994. Votobia, v Olomouci, 2000. ISBN 80-7198-405-1.
URL : https://www.valka.cz/MiG-23U-8325-t53013#242015 Verze : 1
Zdroj:
http://img.wp.scn.ru/camms/ar/37/pics/145_2.png
Stroj udáván jako UB, barevné provedení s RIATu 97.
MiG-23U 8325 -


URL : https://www.valka.cz/MiG-23U-8325-t53013#427558 Verze : 0
.
MiG-23U 8325 - Stroj je zapřažen a má zakrytovány všechny otvory, v pozadí Su-7BMK tažený jiným vozidlem značky Ural.
Zdroj:
MiG-23,27 Flogger in Action / SSP 101 s. 49 (výřez)

Stroj je "zapřažen" a má zakrytovány všechny otvory, v pozadí Su-7BMK tažený jiným vozidlem značky Ural.
Zdroj:
MiG-23,27 Flogger in Action / SSP 101 s. 49 (výřez)

MiG-23U 8325 - Stroj je tažen po letišti tahačem Tatra 138, periskop instruktora je vysunut.
Zdroj:
MiG-23,27 Flogger in Action / SSP 101 s. 47 (výřez)

Stroj je tažen po letišti tahačem Tatra 138, periskop instruktora je vysunut.
Zdroj:
MiG-23,27 Flogger in Action / SSP 101 s. 47 (výřez)

URL : https://www.valka.cz/MiG-23U-8325-t53013#465116 Verze : 0
Tak tu "zcizenou" sedacku ma zrejme doma mjr. Skládanyi, podle jeho vlastnich slov v clanku technet.idnes.cz


Citace :

Éro si mezitím v poklidu hořelo v lese, naštěstí se nikomu nic nestalo. Vojáci to pak všechno posbírali, odvezli na letiště, tak jim říkám, až to skončíte, já si pro nějaký věci přijdu na památku. Tak mám doma sedačku, kus kabiny a pár plechů. A ty madla, samozřejmě.
URL : https://www.valka.cz/MiG-23U-8325-t53013#604134 Verze : 1
.
MiG-23U 8325 - Autor foto: Arie Van Groen via: https://www.facebook.com/photo?fbid=2877063585652626&set=g.717338098361610

Autor foto: Arie Van Groen via: www.facebook.com
MiG-23U 8325 - Zdroj:
https://www.facebook.com/photo?fbid=1683147078378355&set=g.717338098361610

Zdroj:
www.facebook.com

URL : https://www.valka.cz/MiG-23U-8325-t53013#663317 Verze : 1
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více