Mikojan-Gurevič Je-2A [kód NATO: Faceplate]

Mikoyan-Gurevich Ye-2A
Микоян-Гуревич Е-2А
     
Název:
Name:
Mikojan-Gurevič Je-2A Mikoyan-Gurevich Ye-2A
Originální název:
Original Name:
Микоян-Гуревич Е-2А
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1956-DD.MM.1956 Moskevský letecký závod č. 155, Moskva /
DD.MM.1957-DD.MM.1957 Gorkovský letecký závod č. 21 Ordžonikidzeho, Gorkij /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1956-DD.MM.1957
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
Zavod 155: 1 + 1 konverze (Je-2A)
Zavod 21: 5 (MiG-23)
První vzlet:
Maiden Flight:
04.09.1956
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
4340 kg 9568 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
6250 kg 13779 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
8,11 m 26ft 7,29in
Délka:
Length:
13,23 m 43ft 4,87in
Výška:
Height:
4,08 m 13ft 4,62in
Plocha křídla:
Wing Area:
21,00 m2 226.04 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
jednoproudový turbojet
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Je-2A: Tumanskij RD-11 o tahu 37,27 kN / 50,01 kN s přídavným spalováním
MiG-23: Tumanskij R-11-300 o tahu 37,27 kN / 50,01 kN s přídavným spalováním
Ye-2A: Tumansky RD-11, thrust 8378 lb / 11244 lb with afterburner
MiG-23: Tumansky R-11-300, thrust 8378 lb / 11244 lb with afterburner
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
1760 l
1x 400 l přídavná nádrž
387 Imp gal / 465 US gal
1x 88 Imp gal / 106 US gal drop tank
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
1900 km/h v 15000 m 1180.6 mph in 49213 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
7,3 min do 10000 m 7,3 min to 32808 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
18000 m 59055 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
2000 km 1242.7 mi
Výzbroj:
Armament:
3x kanon NR-30 ráže 30 mm, 60 nábojů každý


1x raketnice UB-16-57 s 16 raketami ARS-57 ráže 57 mm nebo
1x 250kg puma
3x 30 mm NR-30 cannon, 60 rounds each


1x UB-16-57 rocket pod with 8 57 mm ARS-57 rockets or
1x 551 lb bomb
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
- úprava Je-2 s motorem RD-11 a křídly s jedním aerodynamickým plůtkem
- na Je-2A přestavěn i prototyp Je-2, dalších pět sériových strojů postaveno jako MiG-23, čtyři další stroje nebyly dokončeny
- variant of Ye-2 with RD-11 engine and wings with an aerodynamic fence
- original Ye-2 was also rebuilt, five more machines were built as "series" MiG-23, four other were not completed
Zdroje:
Sources:
Gordon, Yefim; Dexter, Keith; Kommisarov, Dmitriy. Mikoyan MiG-21. Midland Publishing, Hinckley 2008. ISBN 978-1-85780-257-3.
Беляков, Р.А.; Мармен, Ж. Самолеты МиГ 1939-1995. Авико Пресс, Москва 1996. ISBN: 5-86309-033-2.
Якубович, Николай. Боевые самолеты Микояна: Есть только МИГ... Яуза, Москва 2009. ISBN 978-5-699-34100-9.
APKR 62/1997
ruslet.webnode.cz

Mikojan-Gurevič Je-2A  [kód NATO: Faceplate] -


URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-Je-2A-kod-NATO-Faceplate-t54158#200775 Verze : 1
http://www.airwar.ru/enc/xplane/e2.html

Mikojan-Gurevič Je-2A  [kód NATO: Faceplate] -


URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-Je-2A-kod-NATO-Faceplate-t54158#566258 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více