Název: Name: | Švecov AŠ-82-111 (M-82-111) | Shvetsov AS-82-111 (M-82-111) |
Originální název: Original Name: | Швецов AШ-82-111 (M-82-111) | |
Kategorie: Category: | hvězdicový motor | radial engine |
Výrobce: Producer: | OKB A. D. Švecova (ОКБ А.Д.Швецова), závod č. 19 v Perme | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1940-DD.MM.RRRR | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | - | |
Prototyp vyroben: Prototype Built: | DD.MM.RRRR | |
Použití: Use: | Lavočkin La-5 Petljakov Pe-2 Petljakov Pe-8 Tupolev Tu-2 | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Počet válců: Number of Cylinders: | 14 | |
Hmotnost: Weight: | 870 kg | 1918 lb |
Celková délka: Overall Length: | 2010 mm | 6ft 7,12in |
Celková šířka / Průměr: Overall Width / Diameter: | 1260 mm | 4ft 1,6in |
Celková výška: Overall Height: | - mm | - |
Vrtání: Bore: | 155,5 mm | 6,12in |
Zdvih: Stroke: | 155,0 mm | 6,1in |
Zdvihový objem: Swept Volume: (l/cu in) | 41,2 l | 2514.18 cu in |
Palivo: Fuel: | Benzín 90(minimálne povolený), 92, 95 alebo 100 oktánový | 90 octane (minimum grade allowed), 92, 95 or 100 octane |
Příprava palivové směsi: Carburation or Injection: | Karburátor | Carburetor |
Kompresní poměr: Compression Ratio: | 7,05:1 | 7,05:1 |
Plnění válců: Mixture Charging: | Jeden jednostupňový dvojrýchlostný odstredivý turbokompresor | Single-stage, One two-speed centrifugal type turbocharger |
Chlazení: Cooling: | Vzduchom | Air-cooled |
Výkony: Performance: | ||
Výkon: Power: | 969 kW při 2500 ot/min | 1299.5 bhp at 2500 rpm |
Poznámka: Note: | Dvojhviezdicový vzduchom chladený štrnásťvalec M-82 vznikol na základe iniciatívy kolektívu konštrukčnej kancelárie A.D.Švecova (ОКБ А.Д.Швецова), vedeného hlavným konštruktérom I.P.Evičom (И.П. Эвич). Základom pre jeho konštrukciu bol licenčný americký motor Wright R-1820-F3 Cyclone, značený v ZSSR M-25. Motor sa vyznačoval malými rozmermi (vonkajší priemer bol len 1260 mm) a vysokým výkonom. Vzletový výkon motora bol 1170 kW (1570 HP). Reduktor - pomer 11:16 (prototypy a M-82-111) | - |
Zdroje: Sources: | www.airwar.ru http://engine.aviaport.ru/issues/index.html |
Edit: Janko PALIGA