Š-328.223

Základní data:


Typ letounu: Š-328
Sériové číslo: Š-328.223
Trupové označení: -
Datum dodání: 1937
Období služby: 1937-?
Určení: Lehký bombardér
Motor: Avia Vr-36 - 1936
Speciální vybavení, modernizace a úpravy: Hydropneumatický tlumič ostruhy
Dva závěsníky pro pumy do ráže 250kg pod křídly
Montáž pro umístění fotokamery A-I-34



Marking:


Horní plochy: Khaki (1936)
Spodní plochy: Světlá šedá (1936)
Výsostné znaky letounu na trupu: Standartní tříbarevný kruhový československý výsostný znak s modrým lemem na svislé ocasní ploše
Výsostné znaky letounu na horní straně křídla: Standartní tříbarevný kruhový československý výsostný znak s modrým lemem
Výsostné znaky letounu na spodní straně křídla: Standartní tříbarevný kruhový československý výsostný znak s modrým lemem
Speciální označení na trupu:
Speciální označení na horní straně křídla:
Speciální označení na spodní straně křídla: -
Výroční a příležitostné zbarvení: -



Historie letounu:



Poznámka:
URL : https://www.valka.cz/S-328-223-t55233#203039 Verze : 0
Letoun létal v SVZ s označením S-27 a původními výsostnými znaky pak létal až do svého zničení. Byl převzat vojenskou zkušební komisí na konci září roku 1937. 11. října 1937 začal být užíván u 3 LP. V roce 1938 měl srážku s letounem Aero A-100.16 z 64 letky, kvůli tomu se ocitl v Leteckém skladu 3 a až po vzniku Slovenského śtátu se vrátil do stavu 3 LP. Sloužil k výcviku v Trenčíně. Zde dostal žlutý kryt motoru a SOP. 14. října 1943 se ocitl v olomouckých opravnách Letovu. Během SNP byl aktivně užíván k bojovým letům až do 10. září 1944, kdy během bombardování letiště Tri Duby, byl zasažen leteckou pumou pod křídlem a s ohledem na možnosti povstalců musel být zrušen jako neopravitelný. Byl pak užíván jako zdroj náhradních dílů.


Zdroj:
Vraný, JIří. Životopis jednoho "Šmolíka". L+K 17/1988, s. 642-643.
Š-328.223 - Zdroj:
L+K 11/1985

Zdroj:
L+K 11/1985

Š-328.223 - Letoun během povstání na letišti Tri Duby
Zdroj:
L+K 22/1985

Letoun během povstání na letišti Tri Duby
Zdroj:
L+K 22/1985

Š-328.223 - Během služby u SVZ
Zdroj:
L+K 17/1988

Během služby u SVZ
Zdroj:
L+K 17/1988

Š-328.223 - Po náletu dne 10. září 1944
Zdroj:
L+K 17/1988

Po náletu dne 10. září 1944
Zdroj:
L+K 17/1988

URL : https://www.valka.cz/S-328-223-t55233#527987 Verze : 0
Dne 27. května 1939 došlo při přistání k nehodě letounu s posádkou pilot svob. Oldřich Soukup a pozorovatel por. let. Osvald Fencl z 9. letky. Pilot si přistání zkrátil skluzem, ztratil rychlost a spadl z asi 2 m po levé straně. Došlo k zlomení levého podvozku a poškození levého křídla, stroj se následně převrátil na záda. V době nehody letoun ještě nesl výsostné znaky čs. letectva.

Zdroj:
www.gonzoaviation.com

Š-328.223 - Zdroj:
https://www.gonzoaviation.com/AwEshop2UserFiles/image/smolik%20nitra%20640(2).jpg

Zdroj:
www.gonzoaviation.com

Š-328.223 - Zdroj:
https://www.gonzoaviation.com/AwEshop2UserFiles/image/Gallery/2387/resolver_18__20180205_110701509.jpg

Zdroj:
www.gonzoaviation.com

Š-328.223 - Zdroj:
https://www.gonzoaviation.com/AwEshop2UserFiles/image/Gallery/2387/resolver_19__20180205_110841821.jpg

Zdroj:
www.gonzoaviation.com

Š-328.223 - Zdroj:
https://www.gonzoaviation.com/AwEshop2UserFiles/image/Gallery/2387/resolver_21__20180205_111039977.jpg

Zdroj:
www.gonzoaviation.com

URL : https://www.valka.cz/S-328-223-t55233#667309 Verze : 2
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více