Název: Name: | SAAB A 36 | SAAB A 36 |
Originální název: Original Name: | SAAB A 36 | |
Kategorie: Category: | bombardovací letoun | bomber aeroplane |
Výrobce: Producer: | Svenska Aeroplan AB, Linköping | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1952-DD.MM.1956 projekt | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 0 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | bezocasé | tailless |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 9000 kg | 19842 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 15000 kg | 33069 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 9,60 m | 31ft 5,94in |
Délka: Length: | 17,00 m | 55ft 9,28in |
Výška: Height: | ? m | ? |
Plocha křídla: Wing Area: | 54,00 m2 | 581.25 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | ? lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | dvouproudový | turbojet |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Bristol Olympus | Bristol Olympus |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 2273.2 km/h v 11000 m | 1412.5 mph in 36089 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 18000 m | 59055 ft |
Dolet: Range: | 410 km | 254.8 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 600-800kg atomová bomba | 1323-1764 lb free fall nuclear weapon |
Uživatelské státy: User States: | - | - |
Poznámka: Note: | Výrobca označoval lietadlo ako Projekt 1300. Vývoj lietadla sa začal v roku 1952. Lietadlo sa vyznačovalo deltakrídlom s uhlom 62°. Z dôvodu aerodynamických vlastností sa bombová výzbroj mala ukrývať v trupovej bombovnici. Vývoj ukončený v roku 1957 v prospech typu Viggen. | - |
Zdroje: Sources: | www.canit.se |