M60A1

Tank, Combat, Full-Tracked, 105-mm Gun, M60A1
     
Název:
Name:
M60A1 M60A1
Originální název:
Original Name:
M60A1
Kategorie:
Category:
hlavní bojový tank main battle tank
Výrobce:
Producer:
DD.10.1962-DD.05.1980 Detroit Tank Arsenal, Warren
DD.MM.1969-DD.MM.1970 OTO Melara SpA, La Spezia
Období výroby:
Production Period:
DD.10.1962-DD.05.1980
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
7948 Detroit
200 La Spezia
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.05.1961
Osádka:
Crew:
4
Technické údaje:
Technical Data:
 
Bojová hmotnost:
Combat Weight:
47627 kg 105000 lb
Délka s kanónem dopředu:
Length with Gun Forward:
9436 mm 30 ft 11 ½ in
Délka korby:
Hull Length:
6947 mm 22 ft 9 ½ in
Celková šířka:
Overall Width:
3632 mm 11 ft 11 in
Celková výška:
Overall Height:
3256 mm 10 ft 8 ⅛ in
Světlá výška:
Ground Clearance:
389 mm 1 ft 3 ¼ in
Šířka pásu:
Track Width:
711 mm 2 ft 4 in
Měrný tlak:
Ground Pressure:
0.08 MPa 11.2 psi
Pancéřování:
Armour:
Korba:
- přední horní: 109 mm, sklon 65°
- přední spodní: 85-143 mm, sklon 55°
- boční: 36-74 mm, sklon 45°-0°
- zadní horní: 25 mm, sklon 0°
- zadní spodní: 30-41 mm, sklon 30°-60°
- horní: 36 mm, sklon 90°
- spodní: 13-19 mm, sklon 90°

Věž:
- štít děla: 127 mm, sklon 60°
- přední: 254 mm, sklon 0°
- boční: 140 mm, sklon 0°
- zadní: 57 mm, sklon 0°
- horní: 25 mm, sklon 90°
Hull:
- upper front: 4.29 in at 65°
- lower front: 3.35 to 5.63 in at 55°
- sides front: 1.41 to 2.9 in at 45° to 0°
- upper rear: 1.0 in at 0°
- lower rear: 1.6 to 1.2 in at 30° to 60°
- top: 1.41 in at 90°
- floor: 0.50 to 0.75 in at 90°

Turret:
- gun shield: 5.0 in at 60°
- front: 10.0 in at 0°
- sides: 5.5 in at 0°
- rear: 2.25 in at 0°
- top: 1.0 in at 90°
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
Continental AVDS-1790-2A Continental AVDS-1790-2A
Výkon:
Power:
559.3 kW při 2400 ot/min 750 bhp at 2400 rpm
Převodové ústrojí:
Transmission:
CD-850-6A, 2 rychlosti vpřed, 1 vzad CD-850-6A, 2 ranges forward, 1 reverse
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
48 km/h 30 mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h ? mph
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
483 km 300 mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km ? mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Svah:
Gradient:
27 ° 60 %
Boční náklon:
Side Slope:
? ° ? %
Překročivost:
Trench Crossing:
2.59 m 102 in
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
0.91 m 36 in
Brodivost:
Fording Depth:
1.22 m 48 in
Výzbroj:
Armament:
 
Hlavní:
Main:
kanon M68E1 ráže 105 mm (63 náb.) 105 mm Gun M68E1 (63 rounds)
Vedlejší:
Secondary:
koaxiální kulomet M219 ráže 7,62 mm
kulomet M85 ráže 12,7 mm ve věžičce M19
.30cal M219 coaxial machine gun
.50cal M85 machine gun in M19 cupola mount
Uživatelské státy:
User States:






























Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Hunnicutt, R. P. Patton: A History of the American Main Battle Tank. Presidio Press, Novato 1984. ISBN: 0-89141-230-1.
Mesko, Jim. M60 Patton in action, Armor No.23. Squadron/Signal Publications, Carrollton 1986. ISBN: 0-89747-176-8.
URL : https://www.valka.cz/M60A1-t557#644873 Verze : 0
M60A1 (RISE), Bovington Tank Museum, 2003 a 2004. Tento tank pochází od neznámého útvaru americké armády v Německu a je vyveden v typickém kamuflážním schématu používaném na pozemní technice US Army v osmdesátých letech minulého století. Do sbírek tankového muzea v Bovingtonu se dostal v roce 1993. Je v provozuschopném stavu a zúčastnil se řady akcí, včetně Tankfestu 2004, 2009 a 2010.


Vylepšení RISE (Reliability Improved Selected Equipment), zavedené v roce 1975, představovalo komplexní modernizaci korby M60A1 a zároveň integrovalo předchozí modernizace TLAC a AOS. Zahrnovalo modernizovaný vznětový motor AVDS-1790-2C RISE a převodovku CD-850-6, které se vyznačovaly několika změnami s cílem zvýšit životnost a spolehlivost. Do elektrického systému korby byl rovněž začleněn nový olejem chlazený alternátor o výkonu 650 ampérů, polovodičový regulátor a nové kabelové svazky s přístupnějšími odpojovači, stejně jako pancéřové ocelové panely TLAC. Zároveň došlo k používání ocelových pojezdových kol a vodících kladek.























URL : https://www.valka.cz/M60A1-t557#2982 Verze : 2
...
M60A1 -


URL : https://www.valka.cz/M60A1-t557#137983 Verze : 0
Řecký M60 A1


Zdroj : http://greekmilitary.net/greekmbtanks.htm
M60A1 -


URL : https://www.valka.cz/M60A1-t557#276254 Verze : 0
Pekná fotka rozkrytého M60 počas údržby, Cvičenie Gréckej armády "PARMENION 2008".
Zdroj: www.militaryphotos.net
M60A1 -


URL : https://www.valka.cz/M60A1-t557#284983 Verze : 0
Řecký M60A1 (212681), Tankový den, Vojenské technické muzeum, Lešany, 1.9.2012. Tank byl lešanskému muzeu darován řeckou armádou v srpnu 2009.
M60A1 -


M60A1 -


M60A1 -


URL : https://www.valka.cz/M60A1-t557#458494 Verze : 0
18.03.2024
Irán modernizuje 150 tanků M60A1, které získal z USA v roce 1979. Zmíněné tanky údajně tvoří desetinu tankové výbavy ozbrojených sil.
Díky přestavbě věže a přídavnému pancéřování boků se výrazně změnil vzhled vozidla. Předpokládá se, že původní dělová výzbroj byla vyměněna za hladkohlavňový 125mm kanon ruské provenience. Na věž přibyl dálkově ovládaný modul s kulometem neupřesněné ráže.
Vnitřní úpravy vozidla nejsou přesně známy, ale modernizovaný tank má mít shodné přístrojové vybavení s tankem Zulfiqar 3.
Zdroj:
defence-ua.com
topwar.ru
www.armyrecognition.com
www.namasha.com
www.tech.militarynews.ir

M60A1 - Modernizovaná iránská M60A1 s věží otočenou dozadu. Fota vie Defense Express.

Modernizovaná iránská M60A1 s věží otočenou dozadu. Fota vie Defense Express.
M60A1 -


URL : https://www.valka.cz/M60A1-t557#752151 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více