Heinkel He 118 V4

     
Název:
Name:
Heinkel He 118 V4 Heinkel He 118 V4
Originální název:
Original Name:
Heinkel He 118 V4
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun bomber aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1937-DD.02.1937 Ernst Heinkel Flugzeugwerke AG, Rostock-Marienehe /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1937-DD.02.1937
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 (4. prototyp z 15 / 4th prototype of 15)
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.02.1937
Osádka:
Crew:
1-2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2700 kg 5952 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
4325 kg 9535 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
15,100 m 49ft 6,49in
Délka:
Length:
11,800 m 38ft 8,56in
Výška:
Height:
4,200 m 13ft 9,34in
Plocha křídla:
Wing Area:
37,70 m2 405.8 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
114,721 kg/m2 23.5 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Daimler-Benz DB 601Аа kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 864 kW a 809 kW v h= 3 700 m.
Vrtule trojlistá kovová s nastavitelným úhlem náběhu.
Daimler-Benz DB 601Аа, twelve-cylinder liquid-cooled supercharged engine rated at 1,160 hp at sea level and 1,085 at 12,140 ft,
driving a three-blade variable-pitch metal propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
418 km/h v 3700 m 259.7 mph in 12139 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
9200 m 30184 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kulomet MG 17 ráže 7,92 mm v křídlech a
1x pohyblivý kulomet MG 15 ráže 7,92 mm v zadní části kabiny.
Pumový náklad: 1x 250 kg nebo 1x 500 puma.
Two fixed forward-firing 0.323 inch MG 17 machine-guns in a wing mounted and
one flexible reardward-firing 0.323 inch MG 15 machine gun for gunner.
Bomb load: One 551 lb or 1,102 lb bombs.
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
Zástavba hlavňové výzbroje v tomto prototypu není doložena. Installation of weapons is not documented.
Zdroje:
Sources:
René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X
http://avia.russian.ee/air/germany/he-118.html
http://www.airwar.ru/enc/bww2/he118.html
http://www.answers.com/topic/heinkel-he-118
www.reference.com
users.skynet.be
www.lizdas.lt
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Heinkel-He-118-V4-t55734#203767 Verze : 0
Stručná historie čtvrtého prototypu:


Tento letoun vznikl na základě požadavků RLM z roku 1935 a později byl rivalem při zkouškách o střemhlavý bombardér pro Luftwaffe, ze kterých vzešel jako vítěz Junkers Ju 87 Stuka. Důvodem nepřijetí He 118 bylo nedoladění letadla a také to, že se Ernstu Udetovi ne Heinkelu stala nehoda a tak, ač byl He 118 modernější, výkonnější a měl i výkonové rezervy, tak nebyl přijat.


Heinkel se jej snažil nabídnout jiným případným zahraničním zájemcům. Takovým zájemcem se stalo Japonsko, obě jeho ozbrojené složky se o letoun zajímaly. Předběžně byla sjednána i smlouva na licenční výrobu. Čtvrtý prototyp s německým označením D-OMOL byl v rozloženém stavu naložen na loď Kagu-Maru a dopraven do Japonska, zde byl sestaven a testován námořními piloty. Japonské námořní letectvo jej označilo jako DXHe1. Při zkouškách se projevila nedostatečná pevnost a letoun se doslova rozpadl ve vzduchu. Armádní piloti testovali další prototyp He-118V-5, ten byl poháněn motorem DB-600 a do Japonska se dostal v říjnu 1937. Námořnictvo svůj testovaný letoun vyhodnotilo a základě získaných poznatků byly technickým odborem námořního letectva sestaveny specifikace 13-Shi, ty byly zase podmínkou pro vznik střemhlavého bombardéru Yokosuka D4Y. Konstruktéři námořního leteckého arsenálu v Jokosuce byli při konstrukci tohoto bombardéru velmi inspirováni Heinkelovou konstrukcí. Armádní letectvo získalo He 118 V5.


Použité prameny:
René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X
http://avia.russian.ee/air/germany/he-118.html
http://www.airwar.ru/enc/bww2/he118.html
http://www.answers.com/topic/heinkel-he-118
www.reference.com
users.skynet.be
www.lizdas.lt
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Heinkel-He-118-V4-t55734#420604 Verze : 1
Trojpohledový náčrtek He-118V-4, který byl exportován do Japonska.
Heinkel He 118 V4 -


URL : https://www.valka.cz/Heinkel-He-118-V4-t55734#203770 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více