Albatros J.I

     
Název:
Name:
Albatros J.I Albatros J.I
Originální název:
Original Name:
Albatros J.I
Kategorie:
Category:
bitevní letoun attack aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1917-DD.MM.191R Albatros-Flugzeugwerke GmbH, Berlin /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1917-DD.MM.191R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
~ 2401)
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1917
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1398 kg 3082 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1808 kg 3986 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
14,14 m 46ft 4,69in
Délka:
Length:
8,83 m 28ft 11,63in
Výška:
Height:
3,37 m 11ft 0,68in
Plocha křídla:
Wing Area:
42,82 m2 460.91 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Benz Bz.IV o výkonu 147 kW
Vrtule dvoulistá dřevěná
Benz Bz.IV, power 200 hp
two-blade wooden propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
140 km/h v 0 m 87 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
11.4 min do 1000 m 11.4 min to 3281 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
4500 m 14764 ft
Dolet:
Range:
350 km 217.5 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný šikmo dolů střílící kulomet LMG 08/15 ráže 7,92 mm
1x pohyblivý kulomet LMG 14 ráže 7,92 mm
2x fixed downward firing 7,92 mm LMG 08/15 machine gun
1x flexible 7,92 mm LMG 14 machine gun
Uživatelské státy:
User States:




Poznámka:
Note:
1) 180 kusů podle Týc, Pavel: Junkers J I, Edice Triáda, Svazek 6


Vytrvalost: 2 hodiny 30 minut
1) 180 examples according to Týc, Pavel: Junkers J I, Edice Triáda, Svazek 6


Endurance: 2.5 hr
Zdroje:
Sources:
Kroschel, G., Stützer, H. Die deutschen Militärflugzeuge 1910 - 1918. Weltbild Verlag, Augsburg 1994. ISBN 3-89350-693-4.
Gray, Peter, Thetford, Owen. German Aircraft Of The First World War. Doubleday, Garden City 1970.
http://www.airwar.ru
http://pl.wikipedia.org/
http://www.pilots-n-planes-ww1.com
URL : https://www.valka.cz/Albatros-J-I-t57603#208166 Verze : 0
Albatros J.I – popis


Dvouplošník nestejného rozpětí křídel určený pro přímou (blízkou) podporu pěchoty – Infanterieflugzeug.
Kompletní křídla, dřevěné konstrukce potažené plátnem, byla převzata z průzkumného letadla Albatros C.XII a byl přidán částečně „panceřovaný“ trup. Panceřování bylo provedeno z 5 mm silných plátů z chrom-niklové oceli a krylo boky a spodní část kokpitu v němž v přední části seděl pilot a v zadu pozorovatel. Zbytek trupu byl potažen překližkou. Podvozek byl dvoukolový a v zadní části trupu byla umístěna ostruha.
Pohon dvoulisté dřevěné tažné vrtule obstarával řadový šestiválcový vodou chlazený motor Benz Bz.IV o výkonu 225 koní umístěný v přední části trupu. Ve skutečnosti byl však výkon při letu v nízkých výškách pouze 200 koní. Nízká stoupavost nebyla překážkou, protože letoun byl předurčen pro operační nasazení ve výškách 50 až 500 metrů.
Primární rolí bylo napadání nepřátelských jednotek a zákopů, čemuž byla přizpůsobena i výzbroj. Dva kulomety LMG 08/15 Spandau ráže 7,92 mm byly skloněny k zemi pod úhlem 45° a střílely skrz podlahu. Kulomet LMG 14 Parabellum ráže 7,92 mm pro vlastní obranu byl umístěn v zadní části kokpitu.
Stroje operovaly na frontách od podzimu 1917 ve tří až šesti členných skupinách.


Tento typ používalo po válce mj. polské letectvo v počtu asi deseti kusů.


Použité prameny:
[1] pl.wikipedia.org
[2] www.pilots-n-planes-ww1.com
URL : https://www.valka.cz/Albatros-J-I-t57603#208192 Verze : 0
Použití letadel Albatros J.I v leteckých silách Rakousko-Uherska.


Stroj číslo 09.01 byl poškozen na frontě 5. května 1918 a odeslán do Aspernu k opravě.
Stroj číslo 09.02 havaroval a shořel 28. února 1918 během zalétávání v Aspernu.
Letadlo výrobního čísla 09.03 bylo operačně nasazeno u Flik 69/S v období červenec až září 1918.


Použité prameny:
[1] www.theaerodrome.com
URL : https://www.valka.cz/Albatros-J-I-t57603#208193 Verze : 0
Fotografie převzata ze serveru www.pilots-n-planes-ww1.com.
Albatros J.I - Albatros J.I sériové číslo 401/17

Albatros J.I sériové číslo 401/17
URL : https://www.valka.cz/Albatros-J-I-t57603#208167 Verze : 0
Trojpohľadový náčrt


zdroj: http://avia.russian.ee/air/germany/albatros_i1.php
Albatros J.I -


URL : https://www.valka.cz/Albatros-J-I-t57603#234223 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více