Mikojan-Gurevič MiG-29BM (9-11) [kód NATO: Fulcrum-C]

Mikoyan-Gurevich MiG-29BM (9-11)
Микоян-Гуревич МиГ-29БМ (9-11)
     
Název:
Name:
Mikojan-Gurevič MiG-29BM (9-11) Mikoyan-Gurevich MiG-29BM (9-11)
Originální název:
Original Name:
Микоян-Гуревич МиГ-29БМ (9-11)
Kategorie:
Category:
víceúčelový bojový letoun multi-role combat aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.200R-DD.MM.200R 588. letecký opravárenský závod, Baranoviči
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.200R-DD.MM.200R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
5 (konverze z MiG-29 (9-13) / conversion of MiG-29 (9-13))
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.200R (první veřejná prezentace v červenci 2004 / first public presentation at July 2004)
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
11600 kg 25574 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
15100 kg 33290 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
18500 kg 40786 lb
Rozpětí:
Wingspan:
11,36 m 37ft 3in
Délka:
Length:
17,32 m 56ft 10in
Výška:
Height:
4,73 m 15ft 6in
Plocha křídla:
Wing Area:
38,056 m2 409.63 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
dvouproudový turbofan
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Klimov RD-33
- maximální tah bez přídavného spalování: 49,43 kN
- maximální tah s přídavným spalováním: 81,79 kN
Klimov RD-33
- maximum thrust, dry: 11111 lbf
- maximum thrust, afterburning: 18387 lbf
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
2340 km/h v ? m 1454 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
300 m/s 59055 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
17000 m 55774 ft
Dolet:
Range:
15001) km 9321) mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
29002) km 18022) mi
Výzbroj:
Armament:
kanón GŠ-301 se zásobou 150 nábojů

maximální hmotnost výzbroje 3000 kg na 6 (7) závěsnících

2x R-27ER / R-27ET
2x R-27R / R-27T
6x R-77
6x R-60M
6x R-73

2x Ch-25ML
2x Ch-29L
2x Ch-29T / Ch-29TD
2x Ch-31A
2x Ch-31P

4x B-8M1
2x B-13L
4x S-24

4x KAB-500Kr
4x KAB-500L
6x FAB-250
6x FAB-500

1x PTB-1500
2x PTB-1150
GSh-301 gun with 150 rounds of ammunition

maximum armament weight of 6614 lb on 6 (7) hardpoints

2x R-27ER / R-27ET
2x R-27R / R-27T
6x R-77
6x R-60M
6x R-73

2x Kh-25ML
2x Kh-29L
2x Kh-29T / Kh-29TD
2x Kh-31A
2x Kh-31P

4x B-8M1
2x B-13L
4x S-24

4x KAB-500Kr
4x KAB-500L
6x FAB-250
6x FAB-500

1x PTB-1500
2x PTB-1150
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
1) palivo ve vnitřních nádržích
2) se třemi přídavnými nádržemi, více než 5000 km se třemi přídavnými nádržemi a jedním doplňováním paliva za letu

kódové označení NATO: Fulcrum-C
1) on internal fuel
2) with three external fuel tanks, more than 3125 mi with three external fuel tanks and one in-flight refuelling

NATO reporting name: Fulcrum-C
Zdroje:
Sources:
Jakubovič, N.: MiG-29 - Istrebitěl "nevidimok", Jauza, EKSMO, 2010
Gordon, Y.: Mikoyan MiG-29: Famous Russian Aircraft, Ian Allan Publishing, 2010
http://www.brazd.ru/av/mig-29.html
http://www.airwar.ru/enc/fighter/mig29bm.html
ruslet.webnode.cz
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-29BM-9-11-kod-NATO-Fulcrum-C-t57620#561513 Verze : 0
MiG-29BM (izdělije 9-11)


Jednomístný víceúčelový stíhací stroj, modernizace probíhá v Bělorusku. Jsou modernizovány místní MiG-29 (9-12) běloruského letectva. Práce provádí státní letecká opravna 558 v Baranoviči, se souhlasem společnosti MiG a podporou jejích specialistů. Verze je označována jako "Bjelorussian Modernised", neboli MiG-29BM (9-11).


Základní změny zahrnují úpravu radaru na verzi N019P, která má lepší schopnosti při útocích na povrchové cíle. Další zlepšení zahrnují dodání jednoho barevného LCD displeje do kabiny, pomocné navigační přístroje a rozšíření spektra nesené výzbroje. Ta u této verze zahrnuje střely R-77, R-27ER a R-27ET, protizemní střely Ch-29T, Ch-31A a Ch-31P a také řízené pumy KAB-500Kr. Stroje jsou vybavené pevným tankovacím nástavcem.


Letové zkoušky skončily v roce 2003 a v současnosti (začátek roku 2007) by mělo mít běloruské letectvo k dispozici čtyři upravené stroje. Předpokládá se, že bude modernizováno pouze 12 letounů se základnou v Baranoviči.


Pramen:
AFM January 2007, příloha MiG-29, Andrey Fomin
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-29BM-9-11-kod-NATO-Fulcrum-C-t57620#208216 Verze : 2
MiG-29BM ("06") se v srpnu roku 2005 zúčastnil moskevské airshow MAKS 2005. Ve dnech 4. a 10. března 2005 tři běloruští piloti s dvojicí MiGů-29BM ("06" a "07") uskutečnili z podnětu Federace leteckých sportů Běloruska celkem čtyři rekordní lety, v jejich průběhu ustanovili 15 světových rekordů v rychlosti a stoupavosti.


Fotografie: RSK MiG

Mikojan-Gurevič MiG-29BM (9-11) [kód NATO: Fulcrum-C] -


URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-29BM-9-11-kod-NATO-Fulcrum-C-t57620#561534 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více