Polikarpov I-15 M-22

Поликарпов И-15 M-22
     
Název:
Name:
Polikarpov I-15 (s motorem M-22) Polikarpov I-15 (with M-22 engine)
Originální název:
Original Name:
Поликарпов И-15 (с двигателем M-22)
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1934-DD.MM.1935 Moskevský letecký závod č. 39 V. R. Menžinského, Moskva /
DD.MM.1934-DD.MM.1935 Moskevský letecký závod č. 1 Aviachimu, Moskva /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1934-DD.04.1935
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
pravděpodobně desítky / possibly dozens
První vzlet:
Maiden Flight:
18.11.1933 CKB-3
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1012 kg 2231 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1381 kg 3045 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
1415 kg 3120 lb
Rozpětí:
Wingspan:
9,750 m 31ft 11,86in
Délka:
Length:
6,100 m 20ft 0,15in
Výška:
Height:
2,200 m 7ft 2,6in
Plocha křídla:
Wing Area:
21,88 m2 235.51 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
90,54 kg/m2 18.54 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Švecov M-22 (licenční stavba Bristolu Jupiter), vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o vzletovém výkonu 419 kW (570 k), nominální výkon 352,8 kW (480 k) až do výšky 1 500 m.
Vrtule dvoulistá kovová s pevným úhlem náběhu.
Shvetsov M-22, (a licensed built version of the Bristol Jupiter) nine-cylinder radial engine rated at 562 hp for take-off, nominal power output 473.5 hp at 4,921 ft,
driving two-bladed metal fixed-pitch propeller.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
310 l 68.1/5 UK gallons
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
350 km/h v 3000 m 217.5 mph in 9843 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
285 km/h v 2500 m 177.1 mph in 8202 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
7,57 m/s 1490.2 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
6,2 min do 5000 m 6,2 min to 16404 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
7250 m 23786 ft
Dolet:
Range:
480 km 298.3 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kulomet PV-1 ráže 7,62 mm (1 000 nábojů na hlaveň)
Pumový náklad: 2x 20 kg nebo 4x 10 kg
Two fixed forward-firing 0.30 inch PV-1 machine-guns in nose, 1,000 rpg.
Bomb load: two 44 lb bombs or four 22 lb bombs under wings.
Uživatelské státy:
User States:

?

?
Poznámka:
Note:
Polikarpov navrhnul letoun I-15 s americkým motorem Wright R-1820 F-3 Cyclone, ale do doby než proběhlo jednání o licenční výrobě, byly letouny I-15 poháněny méně výkonnými motory M-22 (což byl licenční Bristol Jupiter). Production started in 1934, initially being powered by the less powerful M-22, a licensed built version of the Bristol Jupiter radial engine.
Zdroje:
Sources:
Bill Gunston, The Osprey Encyclopedia of Russian Aircraft 1875-1995, London, Osprey, 1995. ISBN 1-85532-405-9.
http://www.airwar.ru/enc/fww2/i15.html
http://avia.russian.ee/air/russia/pol_i-15.php
http://www.vvsregiaavions.com/VVSHTML/vi15x1.htm - foto
http://cs.wikipedia.org/wiki/Polikarpov_I-15
http://www.cofe.ru/avia/P/P-123.htm
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Polikarpov-I-15-M-22-t58011#209865 Verze : 0
Trojpohledový výkres a fotografie
Zdroje uvedeny výše
Polikarpov I-15 M-22 -


Polikarpov I-15 M-22 -


URL : https://www.valka.cz/Polikarpov-I-15-M-22-t58011#209866 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více