Název: Name: | Polikarpov I-15 (s motorem M-22) | Polikarpov I-15 (with M-22 engine) |
Originální název: Original Name: | Поликарпов И-15 (с двигателем M-22) | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1934-DD.MM.1935 Moskevský letecký závod č. 39 V. R. Menžinského, Moskva DD.MM.1934-DD.MM.1935 Moskevský letecký závod č. 1 Aviachimu, Moskva | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1934-DD.04.1935 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | pravděpodobně desítky / possibly dozens | |
První vzlet: Maiden Flight: | 18.11.1933 CKB-3 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | biplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1012 kg | 2231 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1381 kg | 3045 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 1415 kg | 3120 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 9,750 m | 31ft 11,86in |
Délka: Length: | 6,100 m | 20ft 0,15in |
Výška: Height: | 2,200 m | 7ft 2,6in |
Plocha křídla: Wing Area: | 21,88 m2 | 235.51 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 90,54 kg/m2 | 18.54 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Švecov M-22 (licenční stavba Bristolu Jupiter), vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o vzletovém výkonu 419 kW (570 k), nominální výkon 352,8 kW (480 k) až do výšky 1 500 m. Vrtule dvoulistá kovová s pevným úhlem náběhu. | Shvetsov M-22, (a licensed built version of the Bristol Jupiter) nine-cylinder radial engine rated at 562 hp for take-off, nominal power output 473.5 hp at 4,921 ft, driving two-bladed metal fixed-pitch propeller. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 310 l | 68.1/5 UK gallons |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 350 km/h v 3000 m | 217.5 mph in 9843 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 285 km/h v 2500 m | 177.1 mph in 8202 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 7,57 m/s | 1490.2 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 6,2 min do 5000 m | 6,2 min to 16404 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 7250 m | 23786 ft |
Dolet: Range: | 480 km | 298.3 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný kulomet PV-1 ráže 7,62 mm (1 000 nábojů na hlaveň) Pumový náklad: 2x 20 kg nebo 4x 10 kg | Two fixed forward-firing 0.30 inch PV-1 machine-guns in nose, 1,000 rpg. Bomb load: two 44 lb bombs or four 22 lb bombs under wings. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Polikarpov navrhnul letoun I-15 s americkým motorem Wright R-1820 F-3 Cyclone, ale do doby než proběhlo jednání o licenční výrobě, byly letouny I-15 poháněny méně výkonnými motory M-22 (což byl licenční Bristol Jupiter). | Production started in 1934, initially being powered by the less powerful M-22, a licensed built version of the Bristol Jupiter radial engine. |
Zdroje: Sources: | Bill Gunston, The Osprey Encyclopedia of Russian Aircraft 1875-1995, London, Osprey, 1995. ISBN 1-85532-405-9. http://www.airwar.ru/enc/fww2/i15.html http://avia.russian.ee/air/russia/pol_i-15.php http://www.vvsregiaavions.com/VVSHTML/vi15x1.htm - foto http://cs.wikipedia.org/wiki/Polikarpov_I-15 http://www.cofe.ru/avia/P/P-123.htm archiv autora |