Název: Name: | Macchi C.201 | Macchi C.201 |
Originální název: Original Name: | Macchi C.201 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1941-DD.09.1941 SA Aeronautica Macchi, Varese | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1941-DD.09.1941 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 2 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 25.08.1941 MM.436 později přeznačen MM.8616 DD.09.1941 MM.437 později přeznačen MM.8617 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1950 kg | 4299 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 2385 kg | 5258 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 10,580 m | 34ft 8,54in |
Délka: Length: | 8,190 m | 26ft 10,43in |
Výška: Height: | 3,510 m | 11ft 6,18in |
Plocha křídla: Wing Area: | 16,80 m2 | 180.83 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 141,96 kg/m2 | 29.08 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Fiat A.74 RC.38, vzduchem chlazený dvouhvšzdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 640 kW/870 k při 2 520 ot./min. Vrtule trojlistá Piaggio P.1001 s konstantní rychlostí otáček, | Fiat A.74 RC.38, fourteen-cylinder air-cooled two-radial, rated at 858 hp at 2,520 rpm for take-off, driving a three-blade constant-speed Piaggio P.1001 metal propeller. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 313 + 83 l interní 2x 100 l nebo 2x 150 l vnější přídavné | 69 UK gallons + provision for 18 UK gallons of auxiliairy fuel 2x 44 or 66 UK gallons drop tank |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 512 km/h v 4500 m | 318.1 mph in 14764 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 455 km/h v 6000 m | 282.7 mph in 19685 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 8740 m | 28675 ft |
Dolet: Range: | 570 km | 354.2 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný kulomet Breda-SAFAT ráže 12,7 mm nad motorem, se zásobou střeliva 370 nábojů pro každý. | Two fixed forward-firing 0.5 inch Breda-SAFAT machine-gun in the upper fuselage decking, 370 rpg. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | 5. ledna 1938 Regia Aeronautica (italské letectvo) povolila konstruktérovi Ing. Mario Castoldimu další vývoj stíhacího letounu Macchi C.200, který byl nově označen jako C.201. Úpravy se týkaly aerodynamiky letounu, upraveno bylo kapotování motoru a snížena byla kabina. Do letadla měl být inatalován výkonnější motor Fiat A.76 R.C.40, jeho vývoj nebyl nikdy ukončen a tak se oba letouny nakonec dočkaly zástavby motorů, kterými byly poháněny řadové Macchi C.200, provedené aerodynamické úpravy přinesly zisk na rachlosti 7 km/h a zhoršení výhledu pilota z kabiny. | As an answer to a 5 January 1938 request by the Regia Aeronautica for a C.200 replacement, Aermacchi proposed the C.201, with a revised fuselage and new Fiat A.76 R.C.40 engine with 1,000 hp. Two prototypes were ordered. The first flew on the 10 August 1940, still with the less powerful engine A.74. |
Zdroje: Sources: | William Green a Gordon Swanborough, The Great Book of Fighters, St. Paul, Minnesota, MBI Publishing, rok 2001, ISBN-13: 978-0760311943 Václav Němeček, Vojenská letadla 3., Naše vojsko, Praha, rok 1992, 3. doplněné vydání, ISBN 80-206-0117-1 Gianni Cattaneo, The Macchi M.C.200 Saetta, Aircraft Profile No.64 L+K 15/1985, Letadla 39 – 45, Václav Němeček archiv autora |