Fiat G.50Bis/AN

     
Název:
Name:
Fiat G.50Bis / AN Fiat G.50Bis / AN
Originální název:
Original Name:
Fiat G.50Bis / AN
Kategorie:
Category:
stíhací-bombardovací letoun fighter-bomber aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1942-DD.MM.194R Costruzioni Meccaniche Aeronautiche SA, Pisa /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1942-DD.MM.194R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 prototyp a
16 předsériových letadel (nejednotné údaje)
První vzlet:
Maiden Flight:
03.10.1942
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2318 kg 5110 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3340 kg 7363 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
12,380 m 40ft 7,39in
Délka:
Length:
8,290 m 27ft 2,37in
Výška:
Height:
2,960 m 9ft 8,54in
Plocha křídla:
Wing Area:
21,00 m2 226.04 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
159,05 kg/m2 32.58 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Fiat A.76RC-40, dvouhvězdicový vzduchem chlazený čtrnáctiválec, o výkonu 746 kW.
Vrtule Hamilton-Fiat, trojlistá stavitelná s konstantními otáčkami o průměru 3 800 mm.
Fiat A.76RC-40, fourteen-cylinder air-cooled radial, rated at 986 hp,
driving a three-blade metal Hamilton-Fiat constant-speed propeller of 12ft 5,61in diameter.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
415 l 91.3 UK gallons
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
423 km/h v ? m 262.8 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
10200 m 33465 ft
Dolet:
Range:
1000 km 621.4 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kulomet Breda-SAFAT ráže 12,7 mm nad motorem, po 150 nábojích a
2x pevný kulomet Breda-SAFAT ráže 12,7 mm uložených v křídlech, po 300 nábojích)
Pumový náklad: 2x 160 kg
Two fixed forward-firing 0.50 inch Breda-SAFAT machine guns in nose, 150 rpg and
two fixed forward-firing 0.50 inch Breda-SAFAT machine guns in the wing mouted, 300 rpg.
Bomb load: two 353lb bombs.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Tato verze byla určena pro nedokončené italské letadlové lodě. Byl vyroben pouze jeden prototyp, který představoval palubní letoun, který měl být schopen plnit stíhací, bombardovací, bitevní a průzkumné úkoly. Projekt byl zastaven těsně po italské kapitulaci. Některé prameny uváději, že bylo dokončeno dalších 16 letadel a byl na nich prováděn výcvik na katapultu. The G.50bis/A was a two-seat carrier borne fighter bomber / reconnaissance aeroplane
version of the G.50 of which at least one prototype was produced. The new version had longer wings, with one extra 0.5in gun carried in each wing. It could also carry either 330lb or 550lb of bombs. It was designed for use on the aircraft carriers Aquilaand Sparviero, neither of which was completed before the Italian armistice. The G.50bis/A made its maiden flight on 3 October 1942, but the project was cancelled after the Italian armistice.
Zdroje:
Sources:
Gianni Cattaneo, The Fiat G.50, Aircraft in Profile Number 188, Leatherhead, Surrey, UK, Profile Publications Ltd., 1967
L+K 12/1967, G-50 Freccia - Letadla 1939-1945
http://comandosupremo.com/g50.html
www.xs4all.nl
guide.supereva.it
www.letletlet-warplanes.com
www.historyofwar.org
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Fiat-G-50Bis-AN-t59930#216038 Verze : 0
Fiat G.50Bis Assalto Navale


Historie:
Při nasazení stíhacích Fiatů G.50 v severní Africe bylo několik těchto stíhaček použito jako stíhacích bombardérů. Firma Fiat se rozhodla upravit jeden sériový letoun Fiat G.50Bis (seriál MM8595) do nové bitevní podoby. Pro tento účel bylo zapotřebí zvýšit palebnou sílu a zvětšit nosnou plochu křídla, aby byla vykompenzována větší hmotnost letounu. Řešení bylo logické, mezi centroplán a křídlo byl vložen obdelníkový díl, ve kterém byl jeden kulomet i se zásobou nábojů a pod ním bylo možno zavěsit pumu do hmotnosti 150 kg. Nový letoun byl označen G.50Bis/A (Assalto = útočný), do výroby se nedostal.
Prodloužené křídlo neslo 16 námořních bitevních letadel G.50Bis/AN (Navale), navíc tyto stroje měly přistávací háky a upravené podvozky, tak, aby mohly operovat z palub připravovaných letadlových lodí Aquila a Sparviero. Letouny byly námořnictvem převzaty. Celý program byl ukončen v roce 1943.
URL : https://www.valka.cz/Fiat-G-50Bis-AN-t59930#216039 Verze : 0
Fotografie, barevný profil a použité zdroje:
L+K 22/98 Letadla 39-45
http://www.airwar.ru/enc/fww2/g50.html
http://fiatg50.50webs.com/history.htm
http://wp.scn.ru/en/ww2/f/352/32/1/20 - barevný profil
archiv autora

Fiat G.50Bis/AN -


Fiat G.50Bis/AN -


URL : https://www.valka.cz/Fiat-G-50Bis-AN-t59930#216040 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více