Řiditelnost pásových vozidel - steering ratio

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 84.733,- Kč Chci přispět
Sraz 14.10.2017 Nelahozeves | US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

Řiditelnost pásových vozidel - steering ratio

    Avatar
    potřeboval bych poradit od někoho, kdo se vyzná v mechanice pohybu pásových vozidel
    narazil jsem na pojem steering ratio což je poměr styčné délky pásu k jejich osové rozteči
    podle tvrzení v článku to ovlivňuje řiditelnost a pro běžné potřeby se počítalo s číslem 1,8. Za mezní byl považovaný poměr 2.
    Zná někdo ofiko český termín, případně by mi to dokázal dovysvětlit nebo upřesnit?
    dikes
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/60989#219621Verze : 0
    MOD
    Avatar
    web.volny.cz



    Ten termín by měl vyjadřovat poměr mezi úhlem natočení volantu a úhlem natočení kol.


    Jde tedy o něco jiného, ale třeba to pomůže ...
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/60989#219626Verze : 0
    MOD
    Avatar
    u kolových je to něco jiné...potřebuji někoho kdo dělal pásáky Smile dopravka, zemědělka nebo stavební stroje...tam se to asi učilo
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/60989#219629Verze : 0
    MOD
    Avatar
    V souvislosti s pásovými vozidly jsem na čs. ekvivalent anglického steering ratio narazil na termín otáčivost, který by měl vyjadřovat schopnost vozidla zatáčet při daných silových a kinematických podmínkách. Čím je poměr menší, tím je otáčivost lepší (na druhou stranu moc malé hodnoty způsobují směrovou nestabilitu).
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/60989#219635Verze : 0
    MOD
    Avatar
    to ICE zeptej se paliče přes SZ má z toho pokud vím zkoušky a obdobné je to u něj i z angliny Smile myslím že na tohle je tady největší expert.
    Mimochodem je to složitější, většina vozidel zatáčí tím že přbrzdí jeden pás, ale existují i stroje kde se pás začne točit v protisměru a pak se celé vozidlo otáčí na místě (třeba některé stavební stroje) Jinak samozřejmě platí že velká délka styčné plochy pásu je v tomhle nevýhodná, zase ji ale potřebuješ k tomu abys udržel tlak na terén Smile
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/60989#219750Verze : 0
    Avatar
    Dikes,
    zkusím to. Zatáčení protiběžným chodem pásů bylo myslím možné až u typů s hydrodynamickými převodovkami.
    Tohle se týká Karl Gerat 040.
    Tam jim právě kvůli udržení "nízkého" měrného tlaku vyšlo číslo 2,64
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/60989#219758Verze : 0
    MOD
    Avatar
    To zatáčení není závislé na hydrodynamické převodovce (planetová to pokud vím umí taky) navíc to jde vyřešit i čistě mechanicky (měly to některé malé tahače už před válkou). U Karla je to samozřejmě dost jinak, tam nejde o běžné vozidlo, pásový podvozek je pouze k dopravě na kratší vzdálenosti a lze tedy lecos "pominout" problémy s tím ale pokud vím měly velké předválečné stroje (třeba T-35, ale i další) kde ten poměr vychází taky dost blbě.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/60989#219798Verze : 0