Dornier Do 335 A-6

     
Název:
Name:
Dornier Do 335 A-6 Pfeil Dornier Do 335 A-6 Pfeil
Originální název:
Original Name:
Dornier Do 335 A-6 Pfeil
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1945-DD.01.1945 Dornier-Werke GmbH, Oberpfaffenhofen /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1945-DD.01.1945
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 - Do-335V-10 Werke Nr. 230010 (CP+UK)
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
7830 kg 17262 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
10100 kg 22267 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
13,800 m 45ft 3,3in
Délka:
Length:
13,850 m 45ft 5,27in
Výška:
Height:
5,000 m 16ft 4,84in
Plocha křídla:
Wing Area:
38,50 m2 414.41 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
262,34 kg/m2 53.73 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Daimler-Benz DB 603 E-1 a QE-1, vodou chlazený invertní dvanáctiválec o vzletovém výkonu 1 324 kW, bojový výkon v h= 1 800 m - 1 417 kW (krátkodobě)
Vrtule dvě trojlisté VDM, tlačná/tažná, s konstantní rychlostí otáček obě o průměru 3 500 mm s možností reverzace tahu.
Daimler-Benz DB 603 E-1 and QE-1, twelve-cylinder inverted vee liquid-cooled engines in push-pull arrangement, 1,775 hp at take-off, 1,874 hp Combat power at 5,905 ft (short-time rating),
driving two three blade VDM constant speed- propeller of 11ft 5,8in diameter with reverse thrust.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
1 030 l trupové nádrže a 2x 337 l v křídlech před nosníkem, + 2x 300 l v přídavných nádržích. 226.6 UK gallons in the fuselage tanks and 148.1/4 UK gallons in two wing tanks plus 132 UK gallons in two drop tanks.
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
692 km/h v 5400 m 430 mph in 17717 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
415 km/h v 6000 m 257.9 mph in 19685 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
11,8 min do 6000 m 11,8 min to 19685 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
10800 m 35433 ft
Dolet:
Range:
1330 km 826.4 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
2540 km 1578.3 mi
Výzbroj:
Armament:
1x pevný kanón MK 103 ráže 30 mm v ose vrtule (70 nábojů)
2x pevný kanón MG 151/15 ráže 15 mm * nad motorem (2x 200 nábojů).
One fixed forward-firing 1.18 inch MK 103 cannon firing through the front propeller hub, 70 rounds and
two fixed forward-firing 0.59 inch MG 151/15 cannon above the nose, 200 rpg.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Do-335 A-6 vycházel z Do 335 A-1, byl však dvoumístný, operátor obsluhoval radiolokátor FuG 220 SN-2 později FuG 218 a FuG 350, hlavňová výzbroj zůstala zachována jako u stíhacích bombardérů, pod křídly byly přídavné nádrže paliva 2x 300 l, tím a pomocnými nádržemi v pumovnici bylo eliminováno zmenšení hlavní trupové nádrže paliva na pouhých 600 l. Motory DB 603 E se soupravou MW 50, prototypem byl M10 (CP+UK). Sériová výroba se již nerozeběhla, vídeňská továrna byla rozbombardována.


Sérová výroba byla plánována v továrně Heinkel, Vídeň-Swechat
Next in line of the Pfeil variants was the Do 335A-6 (prototype Do 335 V10), which was the night fighter variant. Armament remained unchanged from the fighter bomber, but FuG 220 Lichtenstein SN-2 or Fug 217J Neptune/FuG 218 Neptun V airborne intercept radar was to have been incorporated, the aerials being located forward of the wing (lateral beam port and vertical beam starboard). To operate the radar a second crewman was needed, and to accommodate him a cockpit was incorporated above and behind the pilot. Giving the Pfeil an even stranger appearance than before, the second cockpit also meant a considerable restructuring of the fuel system since fuel capacity was reduced to 600 litres. To augment this the weapons bay area was converted over to fuel storage. The negative effect on performance of the extra cockpit, aerials, weight and other modifications such as flame damping tubes over the exhaust ports was in the region of 10 percent, but production aircraft would have offset this partially by being fitted with DB 603E engines with MW-50 (water/methanol) boost instead of the DB 603A retained by the sole example. Production was scheduled to have been undertaken by Heinkel in Vienna, but this plan was overtaken by events and the tooling was never assembled. There was only one operational Do 335A-6, flown by Werner Baake in I./NJG 3 flying Do 335 V-10 (CP+UK) with FuG 220 Lichtenstein SN-2 radar.
Zdroje:
Sources:
J. Richard Smith, Eddie J. Creek a Gerhard Roletschek, Dornier Do 335 Pfeil Arrow, Classic Publications, rok 2006; ISBN: 1-903223-67-9
J. Richard Smith, Eddie J. Creek & Thomas H. Hitchcock, Dornier Do 335 Arrow, Monogram Monarch - 2, Monogram Aviation Publications; 1st edition, 1997, ISBN-13: 978-0914144526.
Marek Ryś, Dornier Do 335 Pfeil, AJ-Press Gdynia 9, rok 2000, ISBN 83-7237-060-5
http://en.wikipedia.org/wiki/Dornier_Do_335
www.aeroflight.co.uk
www.panzertruppen.org
www.aeroflight.co.uk
http://www.airwar.ru/enc/fww2/do335.html
vlastní archiv
URL : https://www.valka.cz/Dornier-Do-335-A-6-t61219#382496 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více