Postřehy začátečníka

první stříkání pistolí modelu T-34 1:48 Tamiya, aneb jak dále

Diskuse

Po letech jsem se opět vrátil k modelařině. V téměř všech modelářských časopisech čtu o preshadingu, lakování, filtrech a dalších, pro mě "nových" trendech. Z tohoto důvodu jsem si dovolil založit nové téma a požádat Vás, zkušené modeláře, o pomoc a rady typu "jak dále".


Vlastním stříkací pistoli TRIPLEX II. s upraveným kompresorem, který jsem ještě jako student průmyslovky koupil u našich vietnamských spoluobčanů. Chtěl jsem ji vyzkoušet a utvrdit se, že stříkáním pistolí dosáhnu o třídu výsledek. Jako pokusný model jsem sestavil T-34 v měřítku 1:48 od firmy Tamiya. Stavba je bezproblémová a za dva večery byl základ hotový. Pouze plastová zábradlí doporučuji nahradit lepty.


Model jsem stavěl "z krabičky". bez dalších úprav a vylepšení. Po pravdě řečeno, nebylo to ani mým cílem. Nechci postavit věrnou kopii nějakého konkrétního tanku, ani jsem nezkoumal, zda daná verze je dřívější či pozdější. Jde mi o to vyzkoušet si postupně všechny techniky jako jsou filtry, preshading, lesklý - matný lak, olejové barvy, pigmenty, atd.
Není opravdu důležité, zda ve skutečnosti můj tank byl či nebyl zaprášený, apod. Prostě chci jen vyzkoušet uvedené postupy.


Veškeré postupy ohledně stříkání, míchání a doporučení jsem se snažil převzít z tohoto fóra. Použil jsem barvy GUNZE, resp. jen zelenou barvu a originál ředidlo Mr. Color Thinner. Ředil jsem barvy v poměru 1:3. Jako základ jsem použil Mr. Surfacer 500 na celý model. Na modelu, zejména na korbě, udělal velmi hezký náznak krupičkovitého vzhledu a neměl jsem potřebu to nějak brousit.