Gloster Sparrowhawk
Gloucestershire Aircraft Company v roce 1920 získala práva na výrobu Nieuportu Nighthawk, vyráběného britskou pobočkou Nieuportu. Spolu s tím získala také mnoho rozpracovaných strojů a součástí, které použila pro vlastní výrobu, a návrháře Henryho Follanda, otce SE-5 a Nighthawku. V roce 1921 obdržela Gloucester Aircraft Company objednávku japonského císařského námořnictva na 50 letounů a 40 dalších ve formě náhradních dílů. Tyto stíhací letouny byly označeny Gloster Mars II a z větší části byly shodné s původním Nieuportem Nighthawk. Hlavní rozdíl tvořil původní problémový hvězdicový motor ABC Dragonfly byl zaměněn za osvědčenější rotační motor Bentley B.R.2 o výkonu 170 kW (Gloster Mars I byl závodní letoun, který vznikl stejným způsobem). Takto bylo dodáno 30 strojů verze Mars II a dalších 10 verze Mars III, která se lišila druhým kokpitem a tandemovým řízením pro pilotní výcvik. Zbývajících 10 dodaných strojů bylo označeno jako Mars IV a bylo opatřeno přistávacím hákem, nafukovacími vaky a brzdami pro službu na skoro dokončené letadlové lodi Hosho. Přestože původní označení typu bylo Gloster Mars II až IV, pro účely dodávky do Japonska bylo jejich jméno změněno na Gloster Sparrowhawk I až III. Námořní Sparrowhawky III nejprve cvičně létaly z rampy na dělové věži bitevní lodi Yamashiro, nakonec ale nikdy nebyly použity na letadlové lodi a až do roku 1928 létaly s ostatními z pobřežních základen.
Vývoj typu ovšem pokračoval, a v roce 1922 na jeho základě vznikl Gloster Mars VI Nighthawk.
Zdroj:
http://www.airwiki.org/enc/fww1/mars.html
www.j-aircraft.com
www.britishaircraft.co.uk
http://www.battleofbritain.net/0008.html
users.skynet.be
imansolas.freeservers.com
Gloucestershire Aircraft Company v roce 1920 získala práva na výrobu Nieuportu Nighthawk, vyráběného britskou pobočkou Nieuportu. Spolu s tím získala také mnoho rozpracovaných strojů a součástí, které použila pro vlastní výrobu, a návrháře Henryho Follanda, otce SE-5 a Nighthawku. V roce 1921 obdržela Gloucester Aircraft Company objednávku japonského císařského námořnictva na 50 letounů a 40 dalších ve formě náhradních dílů. Tyto stíhací letouny byly označeny Gloster Mars II a z větší části byly shodné s původním Nieuportem Nighthawk. Hlavní rozdíl tvořil původní problémový hvězdicový motor ABC Dragonfly byl zaměněn za osvědčenější rotační motor Bentley B.R.2 o výkonu 170 kW (Gloster Mars I byl závodní letoun, který vznikl stejným způsobem). Takto bylo dodáno 30 strojů verze Mars II a dalších 10 verze Mars III, která se lišila druhým kokpitem a tandemovým řízením pro pilotní výcvik. Zbývajících 10 dodaných strojů bylo označeno jako Mars IV a bylo opatřeno přistávacím hákem, nafukovacími vaky a brzdami pro službu na skoro dokončené letadlové lodi Hosho. Přestože původní označení typu bylo Gloster Mars II až IV, pro účely dodávky do Japonska bylo jejich jméno změněno na Gloster Sparrowhawk I až III. Námořní Sparrowhawky III nejprve cvičně létaly z rampy na dělové věži bitevní lodi Yamashiro, nakonec ale nikdy nebyly použity na letadlové lodi a až do roku 1928 létaly s ostatními z pobřežních základen.
Vývoj typu ovšem pokračoval, a v roce 1922 na jeho základě vznikl Gloster Mars VI Nighthawk.
Zdroj:
http://www.airwiki.org/enc/fww1/mars.html
www.j-aircraft.com
www.britishaircraft.co.uk
http://www.battleofbritain.net/0008.html
users.skynet.be
imansolas.freeservers.com