Základní data:
Marking:
Historie letounu:
Dne 23.06.1931 se četař R. Černín stal prvním čs. letcem, který se z neovladatelného letadla úspěšně zachránil padákem. Strojem, ze kterého se zachránil, byl Letov Š-20.99.
Poznámka:
Prameny a literatura:
Václav Němeček: Československá letadla I
J. Krumbach - Monografie Letov Š-16, L + K 1983/14, str.553
Typ letounu: | Š-20 |
Sériové číslo: | Š-20.99 |
Trupové označení: | - |
Datum dodání: | 1924 |
Období služby: | 1924-? |
Určení: | Stíhací letoun |
Motor: | Škoda HS-8 Fb - (1924) |
Speciální vybavení, modernizace a úpravy: | - |
Marking:
Horní plochy: | Tříbarevná kamufláž s kombinací hnědé, okrové a zelené barvy (1924) Khaki (1927) |
Spodní plochy: | Hliníková bronz (1924) |
Výsostné znaky letounu na trupu: | Tříbarevný praporový československý výsostný znak na svislé ocasní ploše (1924) Tříbarevný kruhový československý výsostný znak s modrým lemem na svislé ocasní ploše(1927) |
Výsostné znaky letounu na horní straně křídla: | Tříbarevný praporový československý výsostný znak (1924) Tříbarevný kruhový československý výsostný znak s modrým lemem (1927) |
Výsostné znaky letounu na spodní straně křídla: | Tříbarevný praporový československý výsostný znak (1924) Tříbarevný kruhový československý výsostný znak s modrým lemem (1927) |
Speciální označení na trupu: | – |
Speciální označení na horní straně křídla: | – |
Speciální označení na spodní straně křídla: | - |
Výroční a příležitostné zbarvení: | - |
Historie letounu:
Dne 23.06.1931 se četař R. Černín stal prvním čs. letcem, který se z neovladatelného letadla úspěšně zachránil padákem. Strojem, ze kterého se zachránil, byl Letov Š-20.99.
Poznámka:
Prameny a literatura:
Václav Němeček: Československá letadla I
J. Krumbach - Monografie Letov Š-16, L + K 1983/14, str.553