Kawaniši H6K1 9-Ši

Kawanishi H6K1 9-Shi / 九試大型飛行艇(H6K1)
     
Název:
Name:
Kawaniši H6K1 9-Ši Kawanishi H6K1 9-Shi
Originální název:
Original Name:
九試大型飛行艇(H6K1)
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun reconnaissance/scout aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1936-DD.MM.1938 Kawanishi Aircrafts, Ltd., Naruo /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1936-DD.MM.1938
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
4 prototypy
První vzlet:
Maiden Flight:
14.07.1936
Osádka:
Crew:
9
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
člunový trup flying boat
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
7765 kg 17119 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
9805 kg 21616 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
15245 kg 33609 lb
Rozpětí:
Wingspan:
40,000 m 131ft 2,8in
Délka:
Length:
24,900 m 81ft 8,3in
Výška:
Height:
6,270 m 20ft 6,84in
Plocha křídla:
Wing Area:
170,00 m2 1829.86 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
89,68 kg/m2 18.37 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
4
Typ:
Type:
Nakadžima Hikari 2, vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o vzletovém výkonu 618 kW (840 k) a 515 kW (700 k) v h= 1 200 m.
Vrtule trojlistá kovová s nastavitelným úhlem náběhu.
Nakajima Hikari 2 nine-cylinder air-cooled radials, rated at 829 hp for take-off and 690 hp at 3,940 ft,
driving a three-blade metal variable-pitch propellers.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
7 765 l 1,708 UK gallons
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
311 km/h v 2100 m 193.2 mph in 6890 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
240 km/h v 1200 m 149.1 mph in 3937 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
5200 m 17060 ft
Dolet:
Range:
3640 km 2261.8 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
3x pohyblivý kulomet Type 92 ráže 7,7 mm
(předním a zadním střelišti a v mechanicky poháněné hřbetní střelecké věži)
Pumový náklad: 1 000 kg pum (2x 500 kg nebo 4x 250 kg nebo 12x 60 kg) nebo 2x torpédo ráže 457 mm o hmotnosti po 807 kg.
One flexible 0.303 inch Type 92 machine-gun in an open bow position,
one flexible 0.303 inch Type 92 machine-gun in a power-operated dorsal turret and
one hand-held 0.303 inch Type 92 machine-gun in a tail turret.
Bomb load: two 18 inch torpedoes of weight 1,779 lb each, or up to 2,205 lbs of bombs
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Historie létajícího člunu H6K můžeme sledovat již od specifikací 8-Ši, těmi japonské námořnictvo v roce 1933 požadovalo velký létající člun, společnost Kawaniši odpověděla projekty označenými písmeny R a Q. Kaigun Koku Hombu však nepřijalo ani jeden a v následujícím roce vydává specifikace 9-Ši. Technické požadavky jsou vyšší, velký důraz byl kladen na dolet, který měl být na úrovni 4 630 km při cestovní rychlosti 222 km/h.


Společnost Kawaniši odpovídá novým typem S, který se podobá americkému létajícímu člunu Sikorski S-42. Křídlo je v hornoplošné poloze nad trupem a v křídle jsou čtyři motory Nakadžima Hikari. Kawaniši H6K je mnohem větší než S-42, ale tvarová podoba byla taková, že spojenečtí piloti H6K považovali za kopii Sikorského stroje.


První prototyp byl dokončen a následně zalétán 14. července 1936, byl poháněn čtyřmi devítiválcovými motory Nakadžima Hikari 2 o výkonu 840 koní. První prototypy měly značný počet drobnějších nedostatků, nejzávažnější byly nedobré nautické vlastnosti a navíc se projevovaly jako silně podmotorované. Vše se nakonec podařilo odstranit a podmotorovanost vyřešila instalace čtrnáctiválcových motorů Micubiši Kinsei 43. Touto úpravou prošel první, třetí a čtvrtý prototyp. Upravené stroje byly přijaty do výzbroje námořního letectva jako Kawaniši H6K1 nebo také Námořní hydroplán typu 97.
The H6K was designed as a result of a 8-Shi specification for a large flying boat issued by the Japanese navy in 1933. Imperial Navy not satisfied, and in 1934 a modified 9-Shi specification was issued. The new aircraft was to have a range of 2,500 nautical miles and a cruising speed of 120 knots.


Kawanishi responded with their Type S, a parasol wing four engined flying boat. The Kawanishi H6K had a remarkable resemblance to the Sikorsky S-42. Both shared the basic layout, with a parasol wing carrying four engines, similar arrangements of wing struts and similar twin vertical tails. The H6K1 was a much larger aircraft, eighteen feet longer, with a thirteen foot wider wingspan, and was significantly faster, with a top speed of 239mph, fifty miles faster than the S-42. During the Second World War the Allies considered the H6K to be a copy of the Sikorsky aircraft, but other than the basic shape the aircraft were different.


The first prototype made its maiden flight on 14 July 1936, powered by four 840hp Nakajima Hikari 2 nine-cylinder air cooled radial engines. The original design had a number of flaws, most notable with the water handling and a lack of engine power. It was solved by installing 1,000hp Mitsubishi Kinsei 43 engines on the first, third and fourth prototypes. The modified aircraft was accepted for service as the H6K1 Navy Type 97 Flying Boat.
Zdroje:
Sources:
René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press, London, 1990, ISBN: 1-155750-563-2
William Green, War Planes of the Second World War, Flying Boats, Volume Five, MacDonald, London, Revised and reprinted 1969, ISBN 356 01449 5
Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, tiel 2, Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05
www.lemaire.happyhost.org
pzkpfw.tripod.com
http://www.combinedfleet.com/ijna/h6k.htm
http://www.hikotai.net/datasheets/h6k.htm
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Kawanisi-H6K1-9-Si-t63648#227035 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více