SOV - PAR-9 (přívodná letecká radiostanice)

PAR-9 (Non direction beacon / locator )
     
Název:
Name:
PAR-9 PAR-9
Originální název:
Original Name:
Приводная авиационная радиостанция ПАР-9
Kategorie:
Category:
radionavigační zařízení radio navigation system
Výrobce:
Producer:
?, ?, (?) /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1974-DD.MM.RRRR
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
-
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.RRRR
Složení systému:
Composition of System:
1. Automobil UAZ-452 (UAZ-3962)
2. přívěs GAZ-704 (2x EC AB-2-0/230 č.400
1. Car UAZ-452 (UAZ-3962)
2. Trailer GAZ-704(2x agregat AB-2-0/230 č.400
Uživatelské státy:
User States:


?


?
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Let-51-70 - Systémy a prostředky RTZ, - II. vydání r. 1982
URL : https://www.valka.cz/SOV-PAR-9-privodna-letecka-radiostanice-t63676#227171 Verze : 0
Přívodná letecká radiostanice PAR-9


Tato pojízdná radiostanice středního výkonu (70 W) slouží k přivádění letounů vybavených radiokompasem.


Mimo základního určení může být – ve spojení s rádiovou stanicí R-809 použita pro VKV spojení s letouny.


V systému OSP-48 se využívá jako Bližná/blízká přívodná radiová satanice (BPRS).


Stanice je ve verzích:
PAR-9 s kmitočtovým rozsahem 250 – 1.500 kHz
PAR-9M s kmitočtovým rozsahem 150 – 1.350 kHz


Druhy provozu: A1, A2, A3. Volací, jedno nebo dvou písmenný znak v Morseově abecedě je automaticky klíčovaný.


Stanice je zabudována (vč. návěstního radiomajáku) v automobilu UAZ-452 a v jedno nápravovém přívěsu GAZ-704 jsou dvě elektrocentrály AB-2-0/230 č.400 (pro střídavý provoz).


Anténní systém:
Obě verze mají deštníkovou anténu (podobná jako u PAR-3), která má 6 paprsků 24 m dlouhých, rozvinutých rovnoměrně po 60 stupních a zavěšených na skládaném trubkovém stožáru vysokém 12,6 m (při použití na VPRS) nebo 6 m (BPRS) s tím, že spodní díl je dřevěný a slouží k izolaci od země.
Anténní systém je doplněn sítí protiváh, rozložených radiálně ve výšce 2 m:
- PAR-9 má 6 paprsků protiváhy dlouhých 30 m
- PAR-9M má 8 paprsků protiváhy dlouhých 35 m
(Pro PAR-9M se může použít i anténní systém „T“ ze souprav PAR-7 / PAR-8)


Pokud je tento prostředek použit na záložním letišti, je pro zajištění směrového vyzařování z antény návěstního radiomajáku MRM-48 využita střecha automobilu, na kterou se upevní jen nosník s dipóly.


Osádku tvoří: Náčelník, 2 operátoři, řidič/ zdrojař


Zdroj: Let-51-70 r.1982 (Předpis MNO ČSLA "Systémy a prostředky radiotechnického zabezpečení")
SOV - PAR-9 (přívodná letecká radiostanice) -


URL : https://www.valka.cz/SOV-PAR-9-privodna-letecka-radiostanice-t63676#231529 Verze : 0
Pár fotek.


Zdroj:
- sbírka autora
- SHARK, Pavel Vaněk
SOV - PAR-9 (přívodná letecká radiostanice) - Automobil UAZ-452 se zástavbou PAR-9 od 5. prrtz

Automobil UAZ-452 se zástavbou PAR-9 od 5. prrtz
SOV - PAR-9 (přívodná letecká radiostanice) - Stavba PAR-9 u 3. prrtz (Foto SHARK - Pavel Vaněk)

Stavba PAR-9 u 3. prrtz (Foto SHARK - Pavel Vaněk)
SOV - PAR-9 (přívodná letecká radiostanice) - Zástavba přístrojů PAR-9

Zástavba přístrojů PAR-9
URL : https://www.valka.cz/SOV-PAR-9-privodna-letecka-radiostanice-t63676#292059 Verze : 0
Modernizovaná verze PAR-9 M2-1M


Zdroj: www.gzas.ru
SOV - PAR-9 (přívodná letecká radiostanice) - Modernizovaná verze PAR-9 M2-1M (UAZ-396215)
(Foto www.gzas.ru)

Modernizovaná verze PAR-9 M2-1M (UAZ-396215)
(Foto www.gzas.ru)

URL : https://www.valka.cz/SOV-PAR-9-privodna-letecka-radiostanice-t63676#419185 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek