Název: Name: | De Havilland D.H.98 Mosquito B Mk.35 | De Havilland D.H.98 Mosquito B Mk.35 |
Originální název: Original Name: | De Havilland D.H.98 Mosquito B Mk.35 | |
Kategorie: Category: | bombardovací letoun | bomber aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.04.1945-DD.08.1946 Airspeed Ltd., Christchurch | |
Období výroby: Production Period: | DD.04.1945-DD.08.1946 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 122 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 12.04.1945 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 6638 kg | 14635 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 10433 kg | 23000 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 11431 kg | 25200 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 16.51 m | 54ft 2in |
Délka: Length: | 12.34 m | 40ft 6in |
Výška: Height: | 3.81 m | 12ft 6in |
Plocha křídla: Wing Area: | 40.41 m2 | 435 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 234.36 kg/m2 | 48 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of engines: | 2 | |
Typ: Type: | Rolls-Royce Merlin 113/114 o výkonu 1260 kW nebo Rolls-Royce Merlin 114A o výkonu 1275 kW | Rolls-Royce Merlin 113/114, power 1690 HP or Rolls-Royce Merlin 114A, power 1710 HP |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 1928 l + 509 lv pomocných nádržích 2x 227, 455 nebo 909 l přídavná nádrž | 424 UK gal + 112 gal in auxiliary tanks 2x 50, 100 or 200 gal drop tanks |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 667.9 km/h v ? m | 415 mph in ? ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 444.2 km/h v ? m | 276 mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 13.7 m/s | 2700 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 12802 m | 42000 ft |
Dolet: Range: | ? km | ? mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 3146.3 km | 1955 mi |
Výzbroj: Armament: | 1x 1814 kg bomba nebo 4x 227kg bomba | 1x 40000 lb bomb or 4x 500 lb bomb |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | - poslední bombardovací verze, odvozená od B Mk.XVI, lišící se hlavně motory - některé později upraveny na fotoprůzkumné PR.35, vlekací TT.35 a meteorologické Met.35 - poválce užívány 109. a 139. perutí RAF | - last bomber version, B Mk.XVI vith different engines - some later modified as photorecon PR.35, target tug TT.35 or weather recon Met.35 - used after the war by Nos.109 and 139 Squadrons |
Zdroje: Sources: | Franks, Richard A. The de Havilland Mosquito - Manchester And Lincoln. A Comprehensive Guide For The Modeller, SAM Publications, Bedford 1998. ISBN 0-9533465-0-1 Jackson, A.J. de Havilland aircraft since 1909, Naval Institute Press, Annapolis 1987. ISBN 0-87021-896-4 Thetford, Owen. Aircraft of the Royal Air Force since 1918, Putnam Aeronautical Books, London 1976. ISBN 0-37010-056-5 Bowman, Martin W. De Havilland Mosquito. Crowood Press, Ramsbury 1997. ISBN 1-86126-075-X www.airventuremuseum.org www.airventuremuseum.org |