VAZ 21061 (LADA 1500S) byl odvozen od typu VAZ 2106 (LADA 1600), který byl nejvýkonnějším a nejkomfortnějším typem z řady automobilů VAZ a vyráběl se od roku 1976. VAZ 2106/21061 ideově vychází z typu VAZ 2103, s nímž má shodnou technickou charakteristiku s výjimkou některých částí, zejména motoru, převodovky a elektrického příslušenství. VAZ 2106 (LADA 1600) má motor o objemu 1569 ccm a s výkonem 57,4 kW, který mu poskytuje dobré dynamické vlastnosti (zrychlení z 0 na 100 km/h za 16 s a největší rychlostí 155 km/hod). Na těchto výkonech se příznivě se projevila nová převodovka s jinak odstupňovaným I. a II. rychlostním stupněm. Na původní karosérii VAZ 2103 byla změněna maska chladiče, nárazníky a další drobné prvky zvyšující komfort řidiče a spolujezdců, mj. přední sedadla byla standardně vybavena opěrkami hlavy. VAZ 21061 (Lada 1500S) převzal z nejvýkonnější verze VAZ 2106 pouze komfortnější interiér a vnější vzhled, motor a převodové ústrojí zůstalo shodné s typem VAZ 2103.
Technické údaje:
Motor: zážehový čtyřdobý řadový karburátorový čtyřválec VAZ 2103 s rozvodem OHC
Vrtání: 80 mm
Zdvih: 76 mm
Zdvihový objem: 1452 ccm
Největší výkon: 55,2 kW (75 k) při 5600 ot/min
Největší točivý moment: 106 Nm při 3500 ot/min
Stupeň komprese: 8,5:1
Spojka: suchá jednokotoučová s talířovou pružinou s kapalinovým ovládáním
Převodovka: čtyřstupňová
Podvozek: bezrámová konstrukce s pomocnými nosníky
Zavěšení předních kol: nezávislé na závěsných ramenech s vinutými pružinami, kapalinovými tlumiči a příčným zkrutným stabilizátorem
Zavěšení zadních kol: tuhá náprava spojená s karosérií dvěma páry podélných tyčí, s vinutými pružinami, příčnou tyčí a teleskopickými tlumiči
Tlumiče pérování: kapalinové teleskopické dvojčinné
Přední brzdy: kotoučové
Zadní brzdy: bubnové
Délka: 4090 mm
Šířka: 1611 mm
Výška: 1440 mm
Rozvor: 2424 mm
Rozchod vpředu/vzadu: 1365/1321 mm
Světlá výška: 175 mm
Rozměr pneumatik: 165R13
Největší rychlost: 150 km/h
Zrychlení 0 až 100 km/h: 17 s
Spotřeba 90/120/město: 7,8/10,7/11,0 l/100 km
Zdroj: www.tuning.cz, Vladislav Tůma: Opravy a údržba automobilů VAZ 2101 až 2106, SNTL 1976
Technické údaje:
Motor: zážehový čtyřdobý řadový karburátorový čtyřválec VAZ 2103 s rozvodem OHC
Vrtání: 80 mm
Zdvih: 76 mm
Zdvihový objem: 1452 ccm
Největší výkon: 55,2 kW (75 k) při 5600 ot/min
Největší točivý moment: 106 Nm při 3500 ot/min
Stupeň komprese: 8,5:1
Spojka: suchá jednokotoučová s talířovou pružinou s kapalinovým ovládáním
Převodovka: čtyřstupňová
Podvozek: bezrámová konstrukce s pomocnými nosníky
Zavěšení předních kol: nezávislé na závěsných ramenech s vinutými pružinami, kapalinovými tlumiči a příčným zkrutným stabilizátorem
Zavěšení zadních kol: tuhá náprava spojená s karosérií dvěma páry podélných tyčí, s vinutými pružinami, příčnou tyčí a teleskopickými tlumiči
Tlumiče pérování: kapalinové teleskopické dvojčinné
Přední brzdy: kotoučové
Zadní brzdy: bubnové
Délka: 4090 mm
Šířka: 1611 mm
Výška: 1440 mm
Rozvor: 2424 mm
Rozchod vpředu/vzadu: 1365/1321 mm
Světlá výška: 175 mm
Rozměr pneumatik: 165R13
Největší rychlost: 150 km/h
Zrychlení 0 až 100 km/h: 17 s
Spotřeba 90/120/město: 7,8/10,7/11,0 l/100 km
Zdroj: www.tuning.cz, Vladislav Tůma: Opravy a údržba automobilů VAZ 2101 až 2106, SNTL 1976
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |