VPS-200/VPS-200M
VPS-200/VPS-200M je přepravník stlačeného vzduchu umístěný na podvozku třínápravového středního nákladního automobilu Praga V3S, resp. na jeho šasi s budkou řidiče je umístěna nízká skříňová nástavba. Vnitřní prostor nástavby je rozdělen do pěti sekcí po šesti lahvích, celkem nástavba obsahuje třicet vysokotlakých ocelových lahví se stlačeným vzduchem. Lahve se plní ze stacionární kompresorové stanice. Z tlakových lahví se doplňují vzduchové systémy letadel a vrtulníků stlačeným vzduchem. Přepravník VPS-200 je československé výroby a VPS-200M je jeho modernizovaná verze.
Technické údaje:
Základní data podvozku v podstatě odpovídají střednímu nákladnímu automobilu Praga V3S valník
Maximální tlak v lahvi: 30 MPa
Provozní tlak v lahvi: 15 MPa
Zdroj: Letectvo Armády České republiky, ATM 1998
VPS-200/VPS-200M je přepravník stlačeného vzduchu umístěný na podvozku třínápravového středního nákladního automobilu Praga V3S, resp. na jeho šasi s budkou řidiče je umístěna nízká skříňová nástavba. Vnitřní prostor nástavby je rozdělen do pěti sekcí po šesti lahvích, celkem nástavba obsahuje třicet vysokotlakých ocelových lahví se stlačeným vzduchem. Lahve se plní ze stacionární kompresorové stanice. Z tlakových lahví se doplňují vzduchové systémy letadel a vrtulníků stlačeným vzduchem. Přepravník VPS-200 je československé výroby a VPS-200M je jeho modernizovaná verze.
Technické údaje:
Základní data podvozku v podstatě odpovídají střednímu nákladnímu automobilu Praga V3S valník
Maximální tlak v lahvi: 30 MPa
Provozní tlak v lahvi: 15 MPa
Zdroj: Letectvo Armády České republiky, ATM 1998