CZK - P-20 (podvalník)

Podvalníku 20t se používá k rychlé přepravě strojů pro zemní práce a jiných břemen do váhy 25t po silnicích všech řádů.


Hlavní přepravovaná břemena jsou:lžicové rypadlo D-500 vážící 25t, buldozer D-271 - 14t a jiné stroje s podvozkem S 80, silniční válce 10t-18t a zákopové hlubidlo KG-65.
K nakládání strojů se používá buď navijáku tažného vozidla,nebo nakládaný stroj vyjede na podvalník vlastní silou.


pohotovostní hmotnost - 9800 kg.
jmenovitá nosnost - 20 t.
maximální nosnost - 25 t.
délka s ojí - 9410 mm.
šířka - 2920 mm.
výška - 1460 mm.
rozměry ložné plochy:
délka - 5140 mm.
šířka - 2880 mm.
výška ložné plochy nad zemí(nezatížené) - 1010 mm.
rozvor náprav - 4440-1040 mm.
rozchod vnějších kol:
vzadu - 2410 mm.
vpředu - 2360 mm.
pneumatiky:
počet 8+16
rozměry 8,25x15"
ráfky 8x15"
přípustná rychlost s plným zatížením 40km/h.
přípustná rychlost s nezatíženým podvalníkem - 60 km/h.
brzdy vzduchotlakové nepřímočinné
ruční brzdy předních a zadních kol - mechanicky ovládané ručními kolečky


zdroj:Podvalník 20t-popis,obsluha a ošetřování,Naše vojsko 1957
foto-soukromý archiv

CZK - P-20 (podvalník) -


URL : https://www.valka.cz/CZK-P-20-podvalnik-t64269#229144 Verze : 0
Stredný podvalník P-20.


Zdroj : Dopr-51-5 Prehľad vojenskej techniky a jej uloženie na železničných vozňoch – predpis ČSĽA – Praha 1968
CZK - P-20 (podvalník) - Podvalník P-20.

Podvalník P-20.
URL : https://www.valka.cz/CZK-P-20-podvalnik-t64269#348147 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více