Bloch MB.81

     
Název:
Name:
Bloch MB.81 Bloch MB.81
Originální název:
Original Name:
Bloch MB.81
Kategorie:
Category:
jiná kategorie other category
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1932-DD.MM.1936 Société des avions Marcel Bloch, Courbevoie /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1935-DD.MM.1936 série
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
21
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.10.1932
Osádka:
Crew:
1 + 1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
580 kg 1279 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg ? lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
880 kg 1940 lb
Rozpětí:
Wingspan:
12,59 m 41ft 3,67in
Délka:
Length:
8,40 m 27ft 6,7in
Výška:
Height:
2,90 m 9ft 6,17in
Plocha křídla:
Wing Area:
17,80 m2 191.6 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Salmson 9Nd o výkonu 129 kW Salmson 9Nd, power 173 hp
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
188 km/h v ? m 116.8 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
161 km/h v ? m 100 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
6400 m 20997 ft
Dolet:
Range:
655 km 407 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
- -
Uživatelské státy:
User States:


Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
www.aviafrance.com
www.dassault-aviation.com
http://airwar.valka.cz/francie/mb_080/index.php
URL : https://www.valka.cz/Bloch-MB-81-t6439#14871 Verze : 0
Letoun byl konstruován pro sanitní službu především v koloniích v severní Africe a Sýrii. Místo jednoho pacienta na nosítkách bylo možno dopravovat případně jednoho cestujícího. Kabina pro pacienta byla s pilotem spojena hovorovým zařízením. Letoun vycházel z prototypu MB80 který vzlétl poprvé v létě 1932 ve Villacoublay, Stejně jako u MB81 i zde šlo o celokovový jednoplošník určený k sanitním letům, poháněn byl motorem Lorraine 5 PC o 120 koních. Po jeho testech byl objednán mírně pozměněný MB 81.01 s motorem Salmson 9 Nd o 175 koních. Předpokladem pro službu sanitního letounu bylo především krátké přistání a vzlet a to i na neupravených plochách, to letoun splňoval, jeho start byl dlouhý 70 m a přistání 95 m.
Kromě obou prototypů bylo objednáno a dodáno 20 kusů těchto letounů které přišly do služby v roce 1935. Sloužily v Maroku, Alžíru a Sýrii. Poslední známé užití je v roce 1941 v Sýrii kdy evakuovaly na straně Vichy ranění z bojů s Brity.
URL : https://www.valka.cz/Bloch-MB-81-t6439#166268 Verze : 0
Foto:
Bloch MB.81 -


URL : https://www.valka.cz/Bloch-MB-81-t6439#150442 Verze : 0
Zadní pohled na letoun

Zdroj

Bloch MB.81 -


URL : https://www.valka.cz/Bloch-MB-81-t6439#337889 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více