Název: Name: | Micubiši Ka-16 10-Ši | Mitsubishi Ka-16 10-Ši |
Originální název: Original Name: | 三菱 カー16 | |
Kategorie: Category: | bombardovací letoun | bomber aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1937-DD.11.1937 Mitsubishi Heavy Industries, Ltd., Nagoya | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1937-DD.11.1937 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.11.1937 | |
Osádka: Crew: | 3 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2200 kg | 4850 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 3820 kg | 8422 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 16,000 m | 52ft 5,91in |
Délka: Length: | 10,300 m | 33ft 9,5in |
Výška: Height: | 3,700 m | 12ft 1,66in |
Plocha křídla: Wing Area: | 40,30 m2 | 433.79 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 94,79 kg/m2 | 19.41 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Micubiši Kinsei 3 o vzletovém výkonu 669 kW (910 k); v h= 1 850 m výkon 618 kW (840 k) Vrtule trojlistá kovová a nastavitelným úhlem náběhu o průměru 3 550 mm | Mitsubishi Kinsei 3 rated 898 hp at take-off and 829 hp at 6,060 ft. Driving a three-blade variable-pitch propeller of 11 ft 7.77 in diameter |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 1 000 l | 220 UK gallons |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 353 km/h v 1510 m | 219.3 mph in 4954 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 228 km/h v 2000 m | 141.7 mph in 6562 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 8,22 min do 3000 m | 8,25 min to 9843 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 6250 m | 20505 ft |
Dolet: Range: | 1910 km | 1186.8 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 2350 km | 1460.2 mi |
Výzbroj: Armament: | 1x kulomet Type 92 ráže 7,7 mm pro obranu zadní části 1x torpédo o průměru 457 mm, nebo pumový náklad do hmotnosti 800 kg | One 0.303 in Type 92 machine gun in flexible mount in rear cockpit. Bombs: 1x 1,760 lb type 91 torpedo (18 inch) or 1x 1,760 lb bomb or 3x 550 lb bombs or 6x 293 lb bombs |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | - Tento prototyp vznikl na základě tachnických specifikací námořního letectva 10-Shi, ve kterých byl požadován palubní torpédový bombardér. - Letoun se utkal ve zkouškách s konkurenčním letounem Nakajima B5N1 10-Shi. Vítězem se stal konkurenční stroj, ale ani Mitsubishi nakonec nepřišla zkrátka a pod označením B5M1 jej vylobila v počtu 135 letadel a tyto stroje operovaly především v Číně, zde jim bylo přiděleno kódové označení Mabel | Navy Carrier Attack Bomber 10-Shi Endurance: 8.75 hours |
Zdroje: Sources: | Rene J. Francillion Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, rok 1987, ISBN-13: 978-0870213137 Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941 US Naval Institute Press, rok 1990, ISBN:10-1557505632 Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, tiel 2, Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05 Václav Němeček, Vojenská letadla 3 díl, druhé doplněné vydání, Naše Vojsko, Praha 1992, ISBN 80-206-0117-1 www.aviastar.org archiv autora |