Název: Name: | Kawaniši K8K1 model 11 | Kawanishi K8K1 Model 11 |
Originální název: Original Name: | 零式水上初歩练习机 | |
Kategorie: Category: | cvičný letoun | trainer aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.06.1940-DD.MM.1940 Kawanishi Aircrafts, Ltd., Naruo | |
Období výroby: Production Period: | DD.06.1940-DD.MM.1940 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 12 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1939 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | biplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | plováky | floats |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 728 kg | 1605 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 991 kg | 2185 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 9,500 m | 31ft 2,01in |
Délka: Length: | 7,750 m | 25ft 5,12in |
Výška: Height: | 3,400 m | 11ft 1,86in |
Plocha křídla: Wing Area: | 24,00 m2 | 258.342 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 41,64 kg/m2 | 8.53 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Gasuden Džimpu 2, vzduchem chlazený hvězdicový sedmiválec o výkonu 96 kW (130 k). Vrtule dvoulistá, dřevěná, nestavitelná o průměru 2 400 mm | Gasuden Jimpu 2 seven-cylinder air-cooled radial engine, power output 128 hp, driving a two-blade fixed-pitch wooden propeller of the diameter 7ft 10,5in. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 120 l | 26.4 UK gallons |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 185 km/h v 0 m | 115 mph in 0 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 120.7 km/h v ? m | 75 mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 15,67 min do 3000 m | 15,67 min to 9843 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 3490 m | 11450 ft |
Dolet: Range: | 510 km | 316.9 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | žádná | None |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | 零式水上初歩练习机 - Námořní plovákový letoun pro základní výcvik typ 0 model 11 Letová vytrvalost: 4,6 h Historie letounu - následující příspěvek. | 零式水上初歩练习机 - Navy Type 0 Model 11 Primary Trainer Seaplane Endurance: 4 hours 36 minutes In 1937, the Navy placed orders with Nippi, Watanabe and Kawanishi for a 12-Shi Primary Seaplane Trainer to be powered by a 130hp Jimpu engine as replacement for the Navy Type 90 Primary Seaplane Trainer. There was little latitude in design concept, therefore all three entries were almost the same in appearance and performance. |
Zdroje: Sources: | Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press, London, 1990, ISBN: 1-155750-563-2 Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, tiel 2, Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05 Tadashi Nozawa, Encyclopedia of Japanese Aircraft 1900-1945., Vol.3., Kawanishi Aircraft, Shuppan-Kyodo, 1982. archiv autora |