Název: Name: | IAR CV-11 | IAR CV-11 |
Originální název: Original Name: | IAR CV-11 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1930-DD.MM.1930 SA Industria Aeronautică Română, Braşov | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1930-DD.MM.1930 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1100 kg | 2425 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1510 kg | 3329 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 11,50 m | 37ft 8,75in |
Délka: Length: | 6,98 m | 22ft 10,8in |
Výška: Height: | 2,46 m | 8ft 0,84in |
Plocha křídla: Wing Area: | 19,80 m2 | 213.13 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | ? lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Lorraine-Dietrich 12Fa Courlis o výkonu 441 kW/600 k, později Hispano-Suiza 12Mc o výkonu 368 kW/500 k | Lorraine-Dietrich 12Fa Courlis, power 592 hp, později Hispano-Suiza 12Mc o výkonu 493 hp |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 329 km/h v 300 m | 204.4 mph in 984 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 8,5 min do 5000 m | 8,5 min to 16404 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 9000 m | 29528 ft |
Dolet: Range: | ? km | ? mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 2x kulomet Vickers ráže 7,7 mm | 2x .303 in Vickers machine gun |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Prototyp letounu CV-11 byl první samostatnou konstrukcí v roce 1925 založené firmy Industria Aeronautică Română. Na vývoji se podílel Elie Carafoli a Francouz M. Virmoux. Ti navrhli výkonný dolnoplošník, původně poháněný motorem Lorraine 12Fa Courlis o výkonu 600 koní. Po první fázi testů byl ale nahražen novým francouzským motorem Hispano-Suiza 12Mc. Letoun byl poté předváděn v zahraničí a po jeho návratu na něm byl učiněn pokus o překonání světového rychlostního rekordu na uzavřeném 500 km okruhu. Testy vypadaly nadějně, protože letoun dosahoval rychlosti přes 320 km/h a rekord byl "jen" 306,7 km/h. Měřený pokus se uskutečnil 9. prosince 1931, letoun pilotoval Romeo Popescu. Během letu však vysadil motor a při nepovedeném nouzovém přistání pilot zahynul Vývoj pak pokračoval typem IAR-12. | - |
Zdroje: Sources: | Guduju I. a kol.: Romanian Aeronautical Constructions 1905-1974, Military Publishing House, Bukurešť 1974 Green W. - Swanborough G.: Encyklopedie stíhacích letounů, Svojtka & Co. 2002 http://avia.russian.ee/air/romania/iar_cv-11.php |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
http://avia.russian.ee/air/romania/iar_cv-11.php