Micubiši G4M1 12-Ši

Mitsubishi G4M1 12-Shi / 十二試陸上攻撃機 (12-试)
     
Název:
Name:
Micubiši G4M1 12-Ši Mitsubishi G4M1 12-Shi
Originální název:
Original Name:
十二試陸上攻撃機 (12-试)
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun bomber aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1939-DD.03.1940 Mitsubishi Heavy Industries, Ltd., Nagoya /
Období výroby:
Production Period:
DD.09.1937-DD.03.1940
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2
První vzlet:
Maiden Flight:
23.10.1939 první prototyp / first prototype
DD.03.1940 druhý prototyp / second prototype
Osádka:
Crew:
7
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
6470 kg 14264 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
9440 kg 20812 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
24,880 m 81ft 7,52in
Délka:
Length:
19,970 m 65ft 6,22in
Výška:
Height:
4,900 m 16ft 0,9in
Plocha křídla:
Wing Area:
78,125 m2 840.93 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
120,83 kg/m2 24.75 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Micubiši MK4A Kasei 11 o vzletovém výkonu 1 125 kW (1530 k), 1 037 kW (1410 k) v h= 2 000 m a 986 kW (1340 k) v h= 4 000 m.
Vrtule trojlistá Hamilton-Sumitomo s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 400 mm, náběh vrtulových listů nastavitelný v intervalu 20° - 40°.
Mitsubishi MK4A Kasei 11 fourteen-cylinder air-cooled radials rated at 1,509 hp for take-off, 1,391 hp at 6,562 ft and 1,322 hp at 13,123 ft,
driving three-blade Hamilton-Sumitomo metal constant-speed propeller of 11ft 1,86in diameter.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
4 900 l 1,078 UK gallons
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
444 km/h v 4000 m 275.9 mph in 13123 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
278 km/h v 4000 m 172.7 mph in 13123 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
13,92 min do 5000 m 13,92 min to 16404 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
10180 m 33399 ft
Dolet:
Range:
4290 km 2665.7 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
5560 km 3454.8 mi
Výzbroj:
Armament:
1x pohyblivý kanón Typ 99 Model 1 ráže 20 mm v zadním střelišti
4x pohyblivý kulomet Type 92 ráže 7,7 mm
1x přední střeliště
1x hřbetní střeliště
2x boční střeliště
Pumový náklad: pumy do hmotnosti 800 kg nebo 1x torpédo typ 91
One 0.79 inch Type 99 Model 1 trainable rearward-firing in the tail turret,
one 0.303 inch Type 92 trainable forward-firing in the nose,
one 0.303 inch Type 92 trainable rearward-firing in a dorsal blister position and
two 0.303 inch Type 92 trainable lateral-firing, 1 in each beam position
Bomb load: Up to 1,764 lb, carried on underfuselage hardpoints with a total rating of 1,764 lb. General disposables load consisted of: up to 1,764 of free-fall bombs or 1,764 lb torpedo in stead of bombs
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
Od týmu konstruktérů dostaly prototypy jméno ナメクジ - Namekudži (slimák). Flight tests started at 23 October 1939, and were very encouraging. Only minor modifications were deemed necessary. For example: the second prototype had a slightly larger vertical fin, and was fitted with aileron tab balances.
Zdroje:
Sources:
Rene J. Francillion Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, rok 1987, ISBN-13: 978-0870213137
Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945 díl 2, Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05
www.xs4all.nl
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-G4M1-12-Si-t64994#231694 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více