Název: Name: | Micubiši G4M1 12-Ši | Mitsubishi G4M1 12-Shi |
Originální název: Original Name: | 十二試陸上攻撃機 (12-试) | |
Kategorie: Category: | bombardovací letoun | bomber aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1939-DD.03.1940 Mitsubishi Heavy Industries, Ltd., Nagoya | |
Období výroby: Production Period: | DD.09.1937-DD.03.1940 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 2 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 23.10.1939 první prototyp / first prototype DD.03.1940 druhý prototyp / second prototype | |
Osádka: Crew: | 7 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 6470 kg | 14264 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 9440 kg | 20812 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 24,880 m | 81ft 7,52in |
Délka: Length: | 19,970 m | 65ft 6,22in |
Výška: Height: | 4,900 m | 16ft 0,9in |
Plocha křídla: Wing Area: | 78,125 m2 | 840.93 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 120,83 kg/m2 | 24.75 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Micubiši MK4A Kasei 11 o vzletovém výkonu 1 125 kW (1530 k), 1 037 kW (1410 k) v h= 2 000 m a 986 kW (1340 k) v h= 4 000 m. Vrtule trojlistá Hamilton-Sumitomo s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 400 mm, náběh vrtulových listů nastavitelný v intervalu 20° - 40°. | Mitsubishi MK4A Kasei 11 fourteen-cylinder air-cooled radials rated at 1,509 hp for take-off, 1,391 hp at 6,562 ft and 1,322 hp at 13,123 ft, driving three-blade Hamilton-Sumitomo metal constant-speed propeller of 11ft 1,86in diameter. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 4 900 l | 1,078 UK gallons |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 444 km/h v 4000 m | 275.9 mph in 13123 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 278 km/h v 4000 m | 172.7 mph in 13123 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 13,92 min do 5000 m | 13,92 min to 16404 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 10180 m | 33399 ft |
Dolet: Range: | 4290 km | 2665.7 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 5560 km | 3454.8 mi |
Výzbroj: Armament: | 1x pohyblivý kanón Typ 99 Model 1 ráže 20 mm v zadním střelišti 4x pohyblivý kulomet Type 92 ráže 7,7 mm 1x přední střeliště 1x hřbetní střeliště 2x boční střeliště Pumový náklad: pumy do hmotnosti 800 kg nebo 1x torpédo typ 91 | One 0.79 inch Type 99 Model 1 trainable rearward-firing in the tail turret, one 0.303 inch Type 92 trainable forward-firing in the nose, one 0.303 inch Type 92 trainable rearward-firing in a dorsal blister position and two 0.303 inch Type 92 trainable lateral-firing, 1 in each beam position Bomb load: Up to 1,764 lb, carried on underfuselage hardpoints with a total rating of 1,764 lb. General disposables load consisted of: up to 1,764 of free-fall bombs or 1,764 lb torpedo in stead of bombs |
Uživatelské státy: User States: | - | - |
Poznámka: Note: | Od týmu konstruktérů dostaly prototypy jméno ナメクジ - Namekudži (slimák). | Flight tests started at 23 October 1939, and were very encouraging. Only minor modifications were deemed necessary. For example: the second prototype had a slightly larger vertical fin, and was fitted with aileron tab balances. |
Zdroje: Sources: | Rene J. Francillion Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, rok 1987, ISBN-13: 978-0870213137 Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945 díl 2, Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05 www.xs4all.nl archiv autora |