Název: Name: | Kawaniši G9K1 17-šI | Kawanishi G9K1 17-Shi |
Originální název: Original Name: | 17试陆上攻击机 | |
Kategorie: Category: | bombardovací letoun | bomber aeroplane |
Výrobce: Producer: | Kawanishi Aircrafts, Ltd., Naruo | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1943-DD.MM.1943 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | pouze projekt / Project only | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 4 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 8850 kg | 19511 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 13500 kg | 29762 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 16000 kg | 35274 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 21,600 m | 70ft 10,38in |
Délka: Length: | 15,000 m | 49ft 2,54in |
Výška: Height: | 6,070 m | 19ft 11in |
Plocha křídla: Wing Area: | 64,00 m2 | 688.89 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 210,94 kg/m2 | 43.2 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Micubiši MK10B, vzduchem chlazený dvouhvězdicový osmnáctiválec o vzletovém výkonu 1 765 kW (2 400 k). Vrtule čtyřlisté s konstantní rychlostí otáček o průměru 4 500 mm. | Mitsubishi MK10B, eighteen-cylinder air-cooled two-row radial engine, rated at 2,367 hp for take-off, driving a four-blade constant-speed propellers of the diameter 14ft 9,16in. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 2 800 l | 616 UK gallons |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 605 km/h v 7600 m | 375.9 mph in 24934 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 6,25 min do 4000 m | 6,25 min to 13123 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 11200 m | 36745 ft |
Dolet: Range: | 5500 km | 3417.5 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 3x pohyblivý kanón Type 99 Model 2 ráže 20 mm Pumový náklad: do 800 kg nebo torpédo | Three flexible 0.79 inch Type 99 Model 2 cannons. Bomb load: Up to 1,764 lb bombs or torpedo. |
Uživatelské státy: User States: | - | - |
Poznámka: Note: | 17试陆上攻击机 - Experimentální námořní útočný letoun pro pozemní základny 17-Ši Tento projekt představoval letoun, který měl nahradit slavnou Betty, od začátku bylo počítáno s účinnou pasivní ochranou palivových nádrží i prostor pro osádku. | 17试陆上攻击机 - Navy Experimental 17-Shi Attack Bomber |
Zdroje: Sources: | Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, tiel 2, Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05 archiv autora |