Sopwith Cobham

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 84.733,- Kč Chci přispět
Sraz 14.10.2017 Nelahozeves | US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

Sopwith Cobham

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Sopwith Cobham Sopwith Cobham
    Originální název:
    Original Name:
    Sopwith Cobham
    Kategorie:
    Category:
    bombardovací letoun bomber aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1919-DD.02.1920 The Sopwith Aviation Co., Ltd., Kingston-upon-Thames /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1919-DD.02.1920
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    3
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.05.1919
    Osádka:
    Crew:
    3
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    trojplošník triplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    ? kg ? lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    2858 kg 6300 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    16.46 m 54ft
    Délka:
    Length:
    11.58 m 38ft
    Výška:
    Height:
    3.96 m 13ft
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    ? m2 ? ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    2
    Typ:
    Type:
    ABC Dragonfly IA o výkonu 268 kW nebo
    Siddeley Puma o výkonu 179 kW
    dvoulistá dřevěná vrtule
    ABC Dragonfly IA, power 360 hp, or
    Siddeley Puma, power 240 hp
    two-blade wooden propeller
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    ? km/h v ? m ? mph in ? ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    ? km/h v ? m ? mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    ? min do ? m ? min to ? ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    ? m ? ft
    Dolet:
    Range:
    ? km ? mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    1x 7,7mm kolomet Lewis na oběžném kruhu Scarff na přídi
    1x 7,7mm kulomet Lewis na oběžném kruhu Scarff na hřbetě


    3x 113kg bomba
    1x .303 Lewis machine gun on Scarff ring in the nose
    1x .303 Lewis machine gun on Scarff ring amidships


    3x 250 lb bomb
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    Mason, Francis K. The British Bomber Since 1914. Putnam, London 1994. ISBN 0-85177-861-5
    Davis, Mick. Sopwith Aircraft, Crowood Press, Ramsbury 1999. ISBN 1-86126-217-5.
    www.britishaircraft.co.uk/aircraftpage.php?ID=809



    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/65337#232487Verze : 0
    Avatar
    Cobham byl navržen v létě 1918 podle specifikací IV, a odpovídající i specifikacím VI a VIII, lišících se požadovaným doletem a nosností. Samotná stavba prototypu začala v září 1918. Cobham měl být třímístný střední bombardér s nosností tří 250lb bomb v pumovnici, problémem se ale, podobně jako u dalších letadel této doby, staly zvolené hvězdicové motory Dragonfly. První prototyp, H671, byl dokončen již po uzavření příměří v prosinci 1918, kdy ale ještě nebyly dodány motory, a jeho konstruktér Herbert Smith tedy dostal za úkol stroj upravit pro motory Puma, aby bylo možno co nejdříve zahájit letové zkoušky. V této podobě Cobham v květnu 1919 konečně vzlétl. Dříve než mohl dostat konečně dorazivší Dragonflye, na Cobhamu H671 byl při přistání poškozen podvozek a v listopadu 1919 byl poslán na opravu. Mezitím byl dokončen druhý prototyp, již s původně plánovanými motory a menšími změnami. Horní z jeho tří křídel bylo posunuto mírně vpřed a zvětšenou směrovku s vyvažovacími rohy na horním i dolním konci, což si vyžádal Harry Hawker kvůli velice špatnému ovládání původního stroje při letu na jeden motor. H672 poprvé vzlétl v lednu následujícího roku a o měsíc později vzlétl i třetí, shodný stroj. To už se Sopwith dostal do finančních problémů, ze kterých ho nedostalo ani převzetí práv na výrobu právě motorů Dragonfly. Oba Cobhamy byly v únoru 1920 dopraveny do Martlesham Heath, ale stále je pronásledovaly problémy s motory. Byly proto přemístěny do Farnborough, aby počkaly na rozhodnutí o svém osudu, a poté co bylo rozhodnuto o ukončení vývoje motorů Dragonfly byly v září 1921 vyřazeny. Mezitím byl opraven první prototyp, testován v dubnu 1920 v Martlesham Heat s vysokokompresními motory Puma, a v listopadu také dopraven do RAE ve Farnborough, kde naposledy vzlétl 27. ledna 1921.

    Zdroj:
    Mason, Francis K. The British Bomber Since 1914. Putnam, London 1994. ISBN 0-85177-861-5
    Davis, Mick. Sopwith Aircraft, Crowood Press, Ramsbury 1999. ISBN 1-86126-217-5.
    http://www.airwar.ru/enc/bww1/cobham.html


    Čelní pohled na Cobham H672 s motory Dragonfly IA.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/65337#397677Verze : 0
    MOD