Felixstowe F.5

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 55.755,- Kč Chci přispět
US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

Felixstowe F.5

海軍 F-5号飛行艇 (ショートF.5哨戒飛行艇)

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Felixstowe F.5 Felixstowe F.5
    Originální název:
    Original Name:
    海軍 F-5号飛行艇
    Kategorie:
    Category:
    průzkumný/pozorovací letoun reconnaissance/scout aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    海軍航空技術廠 Kaigun Kōkū Gijutsu-shō, Yokosuka,
    广岛海军工厂第11航空厂 - Hiro Kaigun Kosho, Kure, Hiroshima Prefecture and
    愛知時計電機株式会社 - Aichi Tokei Denki Kabushiki Kaisha, Funataka
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.05.1921-DD.MM.1924 výroba v Japonsku
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    Yokosho - 10
    Hiro - 10
    Aichi - 40
    total - 60
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.05.1921
    Osádka:
    Crew:
    4
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    dvouplošník biplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    člunový trup flying boat
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    4128 kg 9101 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    5752 kg 12681 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    31,590 m 103ft 7,7in
    Délka:
    Length:
    15,160 m 49ft 8,85in
    Výška:
    Height:
    5,750 m 18ft 10,37in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    130,30 m2 1402.54 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    44,144 kg/m2 9.04 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    2
    Typ:
    Type:
    Rolls-Royce Eagle VIII o výkonu 360 koní
    Vrtule čtyřlisté dřevěné s pevným úhlem náběhu
    Rolls-Royce Eagle VIII twelve-cylinder, liquid-cooled Vee engine, rated 300 to 360 hp,
    driving a four-blade fixed-pitch wooden propellers.
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    154 km/h v 610 m 95.7 mph in 2000 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    ? km/h v ? m ? mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    15,0 min do 1000 m 15,0 min to 3281 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    3550 m 11647 ft
    Dolet:
    Range:
    ? km ? mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    2x pohyblivý kulomet Lewis ráže 7,7 mm
    Pumová zátěž: 45 kg světlic.
    Two flexible 0.303 inch Lewis machine-guns.
    Bomb load: flares weighing up to 100 lb.
    Uživatelské státy:
    User States:
    Japonsko (Císařské námořní letectvo) Japan (Imperial Navy Air Force)
    Poznámka:
    Note:
    Letová vtrvalost: 8 h
    Letoun byl Japonci upravován, změnil se mírně tvar člunové části a později došlo také k zástavbě výkonnějších motorů Lorriane o výkonu 400 koní a ke konci výroby až 450 koní.
    Endurance: 8 hours
    Zdroje:
    Sources:
    Robert C. Mikesh, Japanese Aircraft 1910-1941 US Naval Institute Press, rok 1990, ISBN:10-1557505632
    Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, tiel 2, Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05
    archiv autora
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/65340#232496Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Felixstowe F.5 – japonská výroba


    Historie:
    Po světové válce hledalo japonské námořnictvo pro své letectvo u svých spojenců vhodné typy letadel, které by jednak letectvo používalo, ale také sjednávalo a kupovalo licenční výroby, protože bylo nutno v Japonsku vybudovat továrny a konstrukční kanceláře, které by později navrhovaly a vyráběly vlastní letadla.
    Jednou z kategorií letadel, které Japonsko potřebovalo, byly létající čluny. Několik typů námořnictvo zkoušelo a na základě těchto zkoušek byl vybrán britský průzkumný letoun Felixstowe F.5, který byl licenčně vyráběn v USA a v Kanadě. Po sjednání licenční výroby přijela do jokosuckého námořního arsenálu skupina britských inženýrů z továrny Short Brothers, která zaškolila japonské techniky do stavby těchto létajících člunů. Z britských dílů bylo v Jokosuce sestaveno prvních šest letadel, ostatní letouny byl již japonskou výrobou. Jeden letoun přeletěl v říjnu 1921 nad Tokiem, kde obyvatel překvapil svou velikostí. Další výroba a zejména úpravy (ještě nelze hovořit o vývoji) byly svěřeny arsenálu v Hiru. Zde byla konstrukce člunu podrobena důkladné kontrole a na základě získaných poznatků byl později navržen a vyráběn létající člun H1H.
    Největší podíl na výrobě měla továrna Aichi Tokei Denki, která vyrobila čtyřicet letadel, výroba zde běžela až do roku 1929. Od srpna 1924 byly montovány výkonnější motory Loriane, jejichž licenční výroba se v Japonsku rozeběhla.
    Letouny Felixstowe sloužily na námořních základnách Sassebo a Yokosuka až do roku 1930, během služby jich bylo několik ztraceno při haváriích.


    .
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/65340#232501Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Fotografie a kresba japonského člunu Felixstowe F.5




    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/65340#232497Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Použité prameny:
    Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press Annapolis, Maryland 21402, 1990, ISBN: 1-155750-563-2
    Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, tiel 2, Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05
    www.modelbud.pl - obrázek
    archiv autora
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/65340#232502Verze : 0
    MOD