wz.34

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 85.000,- Kč Chci přispět
US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

wz.34

Samochód pancerny wz.34

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Wz.34 Model 34
    Originální název:
    Original Name:
    Samochod pancerny Wz.34
    Výrobce:
    Producer:
    Biuro Badań Technicznych Broni Pancernych /
    poľné dielne obrnených jednotiek - prestavby /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1934-DD.MM.1938
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    87
    Prototyp vyroben:
    Prototype Built:
    DD.03.1934
    Osádka:
    Crew:
    2
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Náhon:
    Configuration:
    4x2
    Pohotovostní hmotnost:
    Curb Weight:
    2100-2200 kg 4630-4850 lb
    Užitečné zatížení:
    Payload:
    - kg - lb
    Celková hmotnost:
    Gross Vehicle Weight:
    2400 kg 5291 lb
    Celková délka:
    Overall Length:
    3620 1) / 3750 2) mm 11ft 10,52in 1) / 12ft 3,63in 2)
    Celková šířka:
    Overall Width:
    1910 1) / 1950 2) mm 6ft 3,2in 1) / 6ft 4,76in 2)
    Celková výška:
    Overall Height:
    2230 1) / 2220 2) mm 7ft 3,79in 1) / 7ft 3,4in 2)
    Světlá výška:
    Ground Clearance:
    250 mm 9,84in
    Rozvor:
    Wheelbase:
    257 1) / 240 2) mm 10,11in 1) / 9,44in 2)
    Rozchod:
    Track:
    118 mm - predná
    147 mm - zadná wz.34 1)
    154 mm - zadná wz.34 2)
    4,65in - forward
    5,79in - backward wz.34 1)
    6,06in - backward wz.34 2)
    Brzdová soustava:
    Braking System:
    - -
    Elektrický systém:
    Electrical System:
    wz.34 1) - 6V
    wz.34-II 2) - 12V
    wz.34 1) - 6V
    wz.34-II 2) - 12V
    Pneumatiky:
    Tyres:
    30x5
    Pancéřování:
    Armour:
    3-8 mm 3-8 mm
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Typ:
    Type:
    wz.34:
    Citroën B-14 (vodou chladený zážihový 4-valec objemu 1447 cm3, výkonu 14,7 kW/2100 ot/min)


    wz.34-I:
    Polski FIAT-108 (vodou chladený zážihový 4-valec objemu 995 cm3 výkonu 16,9 kW/3600 ot/min)


    wz.34-II:
    Polski FIAT-108-III (PZInż-117) (vodou chladený zážihový 4-valec objemu 995 cm3 výkonu 18,4 kW/3600 ot/min)
    wz.34:
    Citroën B-14 (4 cyl., water cooled, gasoline, 1447 ccm, 20 HP/2100 rpm)


    wz.34-I:
    Polski FIAT-108 (4 cyl., water cooled, gasoline, 995 ccm, 23 HP/3600 rpm)


    wz.34-II:
    Polski FIAT-108-III (PZInż-117) (4 cyl., water cooled, gasoline, 995 ccm, 25 HP/3600 rpm)
    Převodovka:
    Gearbox:
    wz.34: 3+R
    wz.34-I: 4+R
    wz.34-II: 4+R
    wz.34: 3+R
    wz.34-I: 4+R
    wz.34-II: 4+R
    Spojka:
    Clutch:
    - -
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    55 1) / 40 2) l 12.1 1) / 8.8 2) Imp gal
    Výkony:
    Performance:
     
    Rychlost na silnici:
    Road Speed:
    55 1) / 50 2) km/h 34.2 1) / 31.1 2) mph
    Rychlost v terénu:
    Cross-country Speed:
    - km/h - mph
    Spotřeba paliva:
    Fuel Consumption:
    22 l/100 km 12.84 mi/Imp gal
    Jízdní dosah po silnici:
    Cruising Range on Road:
    250 1) / 180 2) km 155.3 1) / 111.8 2) mi
    Jízdní dosah v terénu:
    Cross-country Cruising Range:
    90 2) km 55.9 2) mi
    Překonávání překážek:
    Obstacles Crossing:
     
    Nájezdový úhel přední/zadní:
    Angle of Approach/Departure:
    ° / °
    Svah:
    Gradient:
    17,5 ° 39 %
    Boční náklon:
    Side Slope:
    ? ° ? %
    Překročivost:
    Trench Crossing:
    ? m ?
    Výstupnost:
    Vertical Obstacle:
    ? m ?
    Brodivost:
    Fording Depth:
    0,3 m 11,8in
    Výzbroj:
    Armament:
    Kanónová verzia:
    1x kanón Puteaux wz.18 ráže 37 mm (96 nábojov)


    Guľometná verzia:
    1x guľomet Hotchkiss wz.25 ráže 7,92 mm (2000 nábojov)
    Cannon version:
    1x cannon Puteaux model 18 cal. 37 mm (96 rounds)


    Machine gun version:
    1x machine gun Hotchkiss model 25 cal. 7,92 mm (2000 rounds)
    Uživatelské státy:
    User States:
    / /
    Poznámka:
    Note:
    1) Údaje pre Wz.34.
    2) Údaje pre Wz.34-II.
    1) Data for Wz.34.
    2) Data for Wz.34-II.
    Zdroje:
    Sources:
    Ivo Pejčoch, Oldřich Pejs - Obrněná technika 5, Střední Evropa 1919-1945 I.část, vydavateľstvo ARES, Praha 2004, ISBN 80-86158-32-2
    Janusz Magnuski - Samochod panczerny Wz.34, TBiU nr.56, rok vydania 1979, ISBN: 83-11-06253-6
    pl.wikipedia.org
    http://derela.republika.pl/wz34pl.htm
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/65341#531933Verze : 2
    MOD
    Avatar
    Obrněný automobil wz.34


    Váha: u wz.34 a wz.34-I - 2,1 tuny (vyzbrojeny kulometem) 2,2 tuny (vyzbrojeny kanonem ráže 37 mm), wz.34-II - 2,2 tuny
    Posádka: 2
    Délka: (wz.34 a wz.34-I) 362 cm, (wz.34-II) 375 cm
    Šířka: (wz.34 a wz.34-I) 191 cm, (wz.34-II) 195 cm
    Výška: (wz.34 a wz.34-I) 222 cm, (wz.34-II) 223 cm
    Světlá výška: (wz.34 a wz.34-I) 25 cm, (wz.34-II) 23 cm
    Výzbroj: 1x kanon ráže 37 mm Puteaux SA 1918 nebo 1x kulomet Hotchkiss wz.25 ráže 7,92 mm
    Věž otočná v rozsahu 360º pohon ruční, náměr -13º +42º
    Zásoba munice: pro kanon 95 až 100 nábojů, pro kulomet 2 000 nábojů
    Panceřování: 6 až 8 mm, nýtovaná konstrukce
    Rychlost: 55 km/h
    Dojezd: 250 km silnice (wz.34-I) 180 km silnice, 90 km terén (wz.34-II)
    Zásoba PHM: 55 l (wz.34-I) 40l (wz.34-II)
    Motor: Citroën B-14 20 ks (wz.34) Polski Fiat 108 23 ks (wz.34-I) Polski Fiat 108-III 25 ks 4 válec o obsahu 990ccm 3600ot./min (wz.34-II)
    Převodovka: 4 stupňová 3 a 4 stupeň vybaven synchronizací


    Historie vzniku typu


    Jedná se vlastně o přepracovaný a předělaný obrněný automobil wz. 28. tento polopasový vůz měl problémy a také se ukázalo, že jeho polopásový podvozek nijak zvláště nezvyšuje průchodnost terénem. Proto bylo rozhodnuto dne 1.11. 1933, že všech stávajících 90 strojů wz. 28 bude přestavěno na wz. 34 - tedy čistě kolový. Projekt byl hotov již začátkem roku 1934 a již 9.4. téhož roku byl představen upravený vůz - prototyp. Ten byl porovnáván se svým přechůdcem, poté došlo ještě k dílčím úpravám a vylepšením Načež tento stroj podnikl dálkovou testovací jízdu - a to jak po polních komunikacích tak i terénem. I přesto, že zkoušky stále probíhaly byl vydán pokyn zmodernizovat a přestavět 11 strojů u 3. tankového praporu, těchto 11 exemplářů pak bylo připraveno ke zkouškám již v listopadu téhož roku. Po těchto testech pak padnul definitivní rozkaz, aby byly všechny zbylé wz. 28 modifikovány. Tak se také stalo v letech 1934-1937. Celkem vznikly tři subverze.


    Technický popis
    Výše je zmíněno že na základě přestavby 90 strojů wz. 28 vznikly tři různé subverze wz. 34 jednalo se konkrétně o wz.34, wz.34-I a wz. 34-II kolik vzniklo jednotlivých strojů, které verze není známo navíc, některé stroje byly dále v rámci oprav či menších moderznizací různě upraveny. Hlavním rozlišovacím markantem jsou u všech podtypů motory - wz. 34 měl původní jako měl wz. 28, ktežto zbylé dva podtypy měly motory z osobních aut Polski Fiat 108. Pancéřová korba se nezměnila (maximálně uchycení podvozku, jiné vývody elektroinstalace apod.)


    Literatura:
    Magnuski, Janusz. Samochod pancerny wz. 34. (TBiU 56). Warszawa, 1979. ISBN 83-11-06253-6.
    Pejčoch, I., Pejs,O., Obrněná technika 5 : střední Evropa 1919-1945 (I.část) : Polsko, Rakousko, Československo, ARES, Praha, 2004, ISBN 80-86158-32-2.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/65341#232499Verze : 1
    Avatar
    www.ebay.de
    http://derela.republika.pl/wz34pl.htm

    Prototyp














    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/65341#233893Verze : 2
    MOD
    Avatar
    Dobová fotografia obrneného automobili vz.34 v uliciach Waršavy, War Illustrated 30.09.2015

    Vz. 34 v uliciach Waršavy, september 1939
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/65341#541646Verze : 1
    MOD