Název: Name: | Bell RP-63A Pinball | Bell RP-63A Pinball |
Originální název: Original Name: | Bell RP-63A Pinball | |
Kategorie: Category: | jiná kategorie | other category |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1944-DD.MM.194R Bell Aircraft Corp., Buffalo, New York | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1944-DD.MM.194R | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 5 RP-63A-11 95 RP-63A-12 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 01.09.1944 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | ? kg | ? lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 3765 kg | 8300 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 11.68 m | 38ft 4in |
Délka: Length: | 9.96 m | 32ft 8in |
Výška: Height: | 3.84 m | 12ft 7in |
Plocha křídla: Wing Area: | 23.04 m2 | 248 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | ? lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Allison V-1710-93 o výkonu 988 kW | Allison V-1710-93, power 1325 hp |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 477 l | 126 US gal |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 772.5 km/h v ? m | 480 mph in ? ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | ? m | ? ft |
Dolet: Range: | ? km | ? mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | - | - |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Stroj vznikl z potřeby zkvalitnit střelecký výcvik stíhacích pilotů. Vycházel z modelu Bell P-63 A-9 Kingcobra. Byl zbaven veškeré výzbroje a závěsů pum a přídavných nádrží, byl upraven vstup vzduchu k motoru. Vstup na hřbetu trupu byl zaslepen a náběžné hraně centroplánu se objevily dvě úzké štěrbiny. Potah stroje byl zesílen a celková hmotnost se tím zvýšila o 676 kg. Útočící letadlo používalo speciální střelivo z plastu podobného bakelitu. Při zásahu byla inicializována čidla a rozblikala červená světla v koncích křídel. Současně byl upozorněn i pilot terče. | - |
Zdroje: Sources: | Němeček, Václav. Bell RP-63 Pinball, L+K 1980/11. Pelletier, A. J. Bell Aircraft Since 1935, Putnam, London 1992. ISBN 1-55750-056-8. Fahey, James C. U.S. Army Aircraft 1908-1946. Ships and Aircraft, Falls Church, 1964. United States Army and Air Force Fighters 1916-1961, Harleyford Publications, Letchworth 1961. McDowell, Ernest. P-39 Airacobra in Action, Aircraft No.43. Squadron/Signal Publications, Carrollton 1980. ISBN 0-89747-102-4. |