AMR 35 ZT 4

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 55.755,- Kč Chci přispět
US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

AMR 35 ZT 4

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    AMR 35 ZT 4 AMR 35 ZT 4
    Originální název:
    Original Name:
    L´AMR modéle 1935 type Colonies Renault ZT 4
    Kategorie:
    Category:
    lehký tank light tank
    Výrobce:
    Producer:
    Société Anonyme des Usines Renault, ? /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1936-DD.MM.1938
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    55
    Prototyp vyroben:
    Prototype Built:
    DD.MM.RRRR
    Osádka:
    Crew:
    2
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Bojová hmotnost:
    Combat Weight:
    ? kg ? lb
    Délka s kanónem dopředu:
    Length with Gun Forward:
    3840 1) mm 12ft 7,18in 1)
    Délka korby:
    Hull Length:
    ? mm ?
    Celková šířka:
    Overall Width:
    1640 1) mm 5ft 4,56in 1)
    Celková výška:
    Overall Height:
    ? mm ?
    Světlá výška:
    Ground Clearance:
    ? mm ?
    Šířka pásu:
    Track Width:
    ? mm ?
    Měrný tlak:
    Ground Pressure:
    ? MPa ? psi
    Pancéřování:
    Armour:
    1)
    6-9-13 mm
    dno - 5 mm
    1)
    6-9-13 mm
    belly - 5 mm
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Typ:
    Type:
    1)
    Renault 22 CV (vodou chladený zážihový 4-valec objemu 5881 cm3)
    1)
    Renault 22 CV (4 cyl., water cooled, gasoline, 5881 ccm)
    Výkon:
    Power:
    61.1 kW při 2200 ot/min 82 bhp at 2200 rpm
    Převodové ústrojí:
    Transmission:
    4+R 4+R
    Výkony:
    Performance:
     
    Rychlost na silnici:
    Road Speed:
    55 1) km/h 34.2 1) mph
    Rychlost v terénu:
    Cross-country Speed:
    40 1) km/h 24.9 1) mph
    Jízdní dosah po silnici:
    Cruising Range on Road:
    200 1) km 124.3 1) mi
    Jízdní dosah v terénu:
    Cross-country Cruising Range:
    ? km ? mi
    Překonávání překážek:
    Obstacles Crossing:
     
    Svah:
    Gradient:
    23 ° 51 %
    Boční náklon:
    Side Slope:
    27 ° 60 %
    Překročivost:
    Trench Crossing:
    1,7 m 66,9in
    Výstupnost:
    Vertical Obstacle:
    ? m ?
    Brodivost:
    Fording Depth:
    0,6 m 23,6in
    Výzbroj:
    Armament:
     
    Hlavní:
    Main:
    1936 (neznáma destinácia): Veža z FT 17 s 37 mm kanónom
    1936 (Hanoj): Veža z FT 17 s 8 mm guľometom.
    1936+1937 (Tchien-ťin): Veža Avis so 7,5 mm guľometom
    1938 (neznáma destinácia): Veža Avis.


    1940 (Francúzsko): Veža Avis so 7,5 mm guľometom.
    1936 (Destination unknown): FT 17 turret with 37 mm cannon
    1936 (Hanoi): FT 17 turret with 8 mm machine gun
    1936+1937 (Tianjin): Avis turret with 7,5 mm machine gun
    1938 (Destination unknown): Avis turret


    1940 (France): Avis turret with 7,5 mm machine gun
    Vedlejší:
    Secondary:
    - -
    Uživatelské státy:
    User States:




    Poznámka:
    Note:
    1) Údaje prevzaté z údajov pre tank AMR 35. 1) Data taken from the tank data for AMR 35.
    Zdroje:
    Sources:
    Francois Vauvillier - Les automitrailleuses de reconnaissance, Tome 2, L´AMR 35 Renault, Histoire & Collctions - Paris, rok vydania 2005, ISBN: 2-915239-70-3
    Ivo Pejčoch - Obrněná technika 7, Francie 1919-1945, vydavateľtvo Ares, Praha 2007, ISBN 978-80-86158-47-1
    www.chars-francais.net
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/65351#539455Verze : 3
    MOD
    Avatar
    Francúzske koloniálne jednotky mali v 30. rokoch 20. storočia už značne zastaralé typy obrnených vozidiel a tankov. Používali sa staré Renaulty FT-17, z tých novších typov tam figurovali obrnené automobily Laffly 50 AM. Preto bolo rozhodnuté modernizovať výzbroj koloniálnych jednotiek. Voľba padla na typ AMR-35. Stroje mali pôsobiť v klimaticky náročnejších podmienkach, preto mali byť na to uspôsobené (mali mať vylepšený ventilačný systém). Pôvodne sa rátalo s výrobou 30 ks tankov, neskôr bola rozšírená objednávka o ďalších 70 ks. Celkovo však bolo pre koloniálne jednotky v období rokov 1936-1938 vyrobených 55 ks tankov. Väčšina strojov pravdepodobne skončila v kolóniách v Indočíne a Číne. V roku 1936 bolo vyrobených 21 ks tankov s vežou z tankov FT-17 (12 ks malo lafetovaný 37 mm kanón - lokalita kam boli odoslané neznáma, 6 ks s guľometom ráže 8 mm - odoslané jednotkám do Hanoja vo Vietname a boli vyrobené ešte 3 ks s vežou Avis s guľometom ráže 7,5 mm - odoslané do čínskeho Tien-Tsin). V roku 1937 boli vyrobené 3 ks s vežou Avis a odoslané do Tien-Tsin. Ďalších 31 ks strojov s vežou Avis bolo vyrobených v roku 1938 (miesto pôsobenia je neznáme). V roku 1940 bolo 40 tankov presunutých z koloniálnych jednotiek do Francúzska. Sú známe zábery strojov, ktoré po ukoristení nemeckými jednotkami neboli vybavené vežami. Kuriozitou je, že tieto stroje s vežou Avis sa nachádzali v rámci nasadenia u regionálnych nemeckých jednotiek (354. teritoriálna divizia) 5/1945 v Prahe. Ukoristené tanky potom používali povstalci a po skončení vojny sa tieto stroje nachádzali v armádnych skladoch povojnovej československej armády.


    *zdroj :
    Francois Vauvillier - Les automitrailleuses de reconnaissance, Tome 2, L'AMR 35 Renault ZT, ISBN : 2-915239-70-3
    www.chars-francais.net
    http://alain.adam.perso.cegetel.net/francais3.html




    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/65351#232543Verze : 5
    MOD