Sopwith TF.1 Camel

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 84.733,- Kč Chci přispět
Sraz 14.10.2017 Nelahozeves | US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

Sopwith TF.1 Camel

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Sopwith TF.1 Camel Sopwith TF.1 Camel
    Originální název:
    Original Name:
    Sopwith TF.1 Camel
    Kategorie:
    Category:
    bitevní letoun attack aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    Boulton & Paul Ltd., Norwich /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1918-DD.MM.1918
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    1
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    15.02.1918
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    dvouplošník biplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    500 kg 1102 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    720 kg 1587 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    8.53 m 28ft
    Délka:
    Length:
    5.72 m 18ft 9in
    Výška:
    Height:
    2.59 m 8ft 6in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    21.46 m2 231 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Le Rhône 9J o výkonu 75 kW
    dvoulistá dřevěná vrtule
    Le Rhône 9J, power 110 hp
    two-blade wooden propeller
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    168 l 37 Imp gal
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    175.4 km/h v ? m 109 mph in ? ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    ? km/h v ? m ? mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    ? min do ? m ? min to ? ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    4999 m 16400 ft
    Dolet:
    Range:
    ? km ? mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    2x pevný šikmo dolů střílející 7,7mm kulomet Lewis v kabině
    1x pevný 7,7mm kulomet Lewis na horním křídle
    2x fixed downwards firing .303 Lewis machine gun in the cockpit
    1x fixed .303 Lewis machine gun above top wing
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    Bruce, J. M. Sopwith Camel, Windsock Datafile No.26. Albatros Productions, Berkhamsted 1998. ISBN 0-948414-30-8.
    Bruce, J. M. The Sopwith Camel, Profile No.31. Profile Publications, Windsor 1965.
    Lamberton, W. M. Fighter Aircraft of the 1914-1918 War. Harleyford Publications Ltd, Letchworth 1960.
    Davis, Mick. Sopwith Aircraft, Crowood Press, Ramsbury 1999. ISBN 1-86126-217-5.
    Bruce, J. M. Sopwith Camel, Historic Military Aircraft No.10. Flight 22.05.1955.
    http://www.airwar.ru/enc/bww1/cameltf1.html


    B9278 byl postaven firmou Boulton & Paul jako standardní Camel a poté v Kingstonu upraven na prototyp TF.1. Mezi vzpěrami podvozku jsou vidět hlavně obou Lewisů.


    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/65353#397074Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Sopwith T.F.1 Camel


    Ku koncu roku 1917 sa neustále zvyšovala potreba opancierovaného lietadla na útoky proti pozemným cielom, nakoľko straty pri takýchto útokoch rástli. Rovnako sa hľadal ekvivalent k protivníkovým lietadlám Halberstadt CL.II a opancierovanému Junkers J.I. A tak bol Sopwith v januári 1918 požiadaný vyvinúť takéto lietadlo. Preto bol ešte v priebehu nasledujúceho mesiaca vybavený štandartný F.1 Camel prídavným pancierom a tromi guľometmi. Dostal označenie T.F.1 (Trench Fighter 1). Armáda však mierne upresnila požiadavku na lietadlo využívajúce motor Bentley B.R.2. To vyradilo z hry Camel. A tak tento typ zostal iba v jednom prototype. Avšak skúsenosti získané touto úpravou boli plne využité pri type Sopwith T.F.2 Salamander.


    zdroj:
    avia.russian.ee
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/65353#232548Verze : 0