Sopwith Swallow

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 85.000,- Kč Chci přispět
US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

Sopwith Swallow

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Sopwith Swallow Sopwith Swallow
    Originální název:
    Original Name:
    Sopwith Swallow
    Kategorie:
    Category:
    stíhací letoun fighter aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1918-DD.MM.1918 The Sopwith Aviation Co., Ltd., Kingston-upon-Thames /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1918-DD.MM.1918
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    1
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.09.1918
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    403 kg 889 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    644 kg 1420 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    8.79 m 28ft 10in
    Délka:
    Length:
    5.72 m 18ft 9in
    Výška:
    Height:
    3.1 m 10ft 2in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    14.86 m2 160 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Le Rhône 9Ja o výkonu 82 kW
    dvoulistá dřevěná vrtule
    Le Rhône 9Ja, power 110 hp
    two-blade wooden propeller
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    182.7 km/h v 3048 m 113.5 mph in 10000 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    ? km/h v ? m ? mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    5.58 min do 1981 m 5.58 min to 6500 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    5639 m 18500 ft
    Dolet:
    Range:
    ? km ? mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    2x pevný 7,7mm kulomet Vickers 2x fixed .303 Vickers machine gun
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    Davis, Mick. Sopwith Aircraft, Crowood Press, Ramsbury 1999. ISBN 1-86126-217-5.
    http://www.airwar.ru/enc/fww1/swallow.html
    http://en.wikipedia.org/wiki/Sopwith_Swallow
    www.aviastar.org
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/65361#397078Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Sopwith Swallow

    V roku 1918 sa objavila nad frontou nová nemecká stíhačka Fokker D.VIII. Toto lietadlo bolo jednoplošníkom v hornoplošnej konfigurácii. Preto bolo firme Sopwith zadané preskúmať uvedenú koncepciu. Sopwith však už podobné lietadlo práve vyrobil, išlo o športového lietadla Scooter. Preto sa rozhodlo o úpravy tohto lietadla. Podobne ako u typu Scooter aj u nového lietadla využili trup a chvostové plochy úspešného typu Camel. Krídlo bolo oproti predchodcovi zväčšené a posadené vyššie od trupu kvôli rozhľadu pilota. Dvojnosníkové krídlo s miernou šípovitosťou 8 stupňov bolo zpevnené zvláštnou parazólovitou konštrukciou. Naprv sa lietadlo označilo ako Sopwith Monoplane No 2. Avšak nakoľko malo ísť o palubnú stíhačku pre novopostavenú lietadlovú loď Furios, armáda zvolila meno Swallow (lastovička). Výzbroj tvorili 2 guľomety Vickers ráže 7,7mm, ktoré boli ďalej od seba takže už nevytvárali hrb charakteristický pre Camel. Poháňal ho dostupný rotačný motor Le Rhone 9J (o výkone 110 koní). Harry Hawker (ktorý bol aj iniciátorom celej myšlienky) ho zalietal v septembri 1918 a 29. októbra bol k dispozícii v Martlesham Heath na oficiálne armádne testy. Tu dostalo vojenský ochranný náter a sériové číslo B9276. Následne bolo skúšané pristávanie a vzlety na palube lietadlovej lode (pravdepodobne HMS Argus). Neskôr nasledovali výkonnostné testy, avšak počas nich sa vyskytol zásadný problém s palivovým systémom a načas museli byť prerušené. Po revízii motora sa testy obnovili, avšak po skončení 1. svetovej vojny sa záujem o toto lietadlo stratil. A tak bol začiatkom roku 1920 jediný prototyp zošrotovaný.

    zdroj:
    avia.russian.ee
    L+K 11/2007





    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/65361#232599Verze : 0
    Avatar
    Trojpohľadový náčrt


    zdroj: L+K 11/2007


    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/65361#235953Verze : 0