Bell P-59B Airacomet

     
Název:
Name:
Bell P-59B Airacomet Bell P-59B Airacomet
Originální název:
Original Name:
Bell P-59B Airacomet
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1944-27.08.1945 Bell Aircraft Corporation, Buffalo, New York
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1944-27.08.1945
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
30
Sn. 44-22629 - 44-22658
První vzlet:
Maiden Flight:
01.10.1942 první prototyp XP-59A

Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
3704 kg 8166 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
5008 kg 11041 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
6214,5 kg 13701 lb
Rozpětí:
Wingspan:
11.840 m 38ft 10in
Délka:
Length:
11,620 m 38ft 1,5in
Výška:
Height:
3,670 m 12ft 0,5in
Plocha křídla:
Wing Area:
35,858 m2 385.97 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
139,662 kg/m2 28.61 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
jednoproudový turbojet
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
General Electric J31-GE-5 o tahu 8,89 kN (907 kg) General Electric J31-GE-5 thurst 2,000 lbf each
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
664.7 km/h v 9144 m 413 mph in 30000 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
603.5 km/h v 9144 m 375 mph in 30000 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
15,5 min do 9140 m 15,5 min to 29987 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
14080 m 46194 ft
Dolet:
Range:
603 km 375 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
1529 km 950 mi
Výzbroj:
Armament:
1x pevný kanón ráže 37 mm
3x pevný kulomet Browning M-53-2 ráže 12,7 mm se zásobou 200 nábojů na hlaveň
Pumový náklad: 2x 454 kg nebo 8x neřízená raketa o hmotnosti 30 kg popř. přídavné nádrže.
One fixed forward-firing 1.457 inch M4 cannon, 44 rounds and
three fixed forward-firing 0,5 inch Browning M-53-2 machine-guns, 200 rpg.
Bomb load: Up to 2,000 lb of bombs or eight rockets 66 lg each.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
William Green, War Planes of the Sekond World War – Fighters, Vol. Three, London Macdonald, sedmé vydání z roku 1973, ISBN: 0-356-01447-9
Joe Baugher, Bell P-59 Airacomet, USAAC/USAAF/USAF Fighter and Pursuit Aircraft, Original Fighter Series-1922 to 1962, June 2002.
AirMagazine No.14, Jose Fernandez, Le Bell P-59 Airacomet, premier chasseur à réaction de l’US Army Air Force, juin-juillet 2003.
L+K 17/1967, Jiří Hornát, Monografie, Bell P-39 Airacomet.
http://www.airwar.ru/enc/fww2/p59.html
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Bell-P-59B-Airacomet-t6547#15068 Verze : 0
Trojpohledový náčrtek P-59B
Bell P-59B Airacomet -


URL : https://www.valka.cz/Bell-P-59B-Airacomet-t6547#175674 Verze : 0
...a fotografie "Béčka"
Bell P-59B Airacomet -


Bell P-59B Airacomet -


Bell P-59B Airacomet -


Bell P-59B Airacomet -


URL : https://www.valka.cz/Bell-P-59B-Airacomet-t6547#175675 Verze : 0
Dvanáctý vyrobený P-59B (sériové číslo 44-22640) zachycený v podobě, v jaké létal na Chico Field, Kalifornie v květnu 1945, ponechán v barvě kovu, jen s olivovým pásem před kabinou proti oslnění.
Bell P-59B Airacomet -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Bell-P-59B-Airacomet-t6547#398255 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více