Hitači LXG1

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 55.755,- Kč Chci přispět
US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

Hitači LXG1

Hitachi LXG1 / 日立 LXG1

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Hitači LXG1 Hitachi LXG1
    Originální název:
    Original Name:
    日立 LXG1 格鲁曼水陆两用飞行艇
    Kategorie:
    Category:
    dopravní letoun passenger aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    東京瓦斯電気工業 - Tokyo Gasu Denki Kabushiki Kaisha, Tokyo
    od roku 1939 spojená s továrnou 日立航空機 株式会社 - Hitachi Kōkūki Kabushiki Kaisha, Narihira-cho, Hinjo-ku, Tokyo
    Období výroby:
    Production Period:
    XX.XX.1934-XX.XX.1939
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    neznámý počet (6?)
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    XX.XX.1934
    Osádka:
    Crew:
    1 + 3 passengers
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    dvouplošník biplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    550 kg 1213 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    980 kg 2161 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    9,200 m 30ft 2,19in
    Délka:
    Length:
    7,600 m 24ft 11,2in
    Výška:
    Height:
    2,700 m 8ft 10,29in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    18,00 m2 193.75 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    54,44 kg/m2 11.15 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Tokyo Gasu Denki Jimpu 3, vzduchem chlazený hvězdicový sedmiválec o vzletovém výkonu 112 kW
    Vrtule: dvoulistá dřevěná s pevným úhlem náběhu
    Gasuden Jimpu 3 seven-cylinder air-cooled radial engine, rated 150 hp for take-off,
    driving a two-blade fixed-pitch wooden propeller
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    215 km/h v 1000 m 133.6 mph in 3281 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    180 km/h v 610 m 111.8 mph in 2001 ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    ? min do ? m ? min to ? ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    4700 m 15420 ft
    Dolet:
    Range:
    720 km 447.4 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    žádná none
    Uživatelské státy:
    User States:
    Japonsko (námořní letectvo) Japan (Imperial Japanese Navy Air Service)
    Poznámka:
    Note:
    Kurýrní a spojovací letoun. Liaison and communication.
    Zdroje:
    Sources:
    Robert C. Mikesh a Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press, Annapolis, rok 1990, ISBN: 1557505632
    Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945 díl 2, Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05
    http://cain.org.ru/user/zolotov/...
    archiv autora
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/65529#232976Verze : 1
    MOD
    Avatar
    Stručná historie:
    V Japonsku počátkem třicátých let minulého století létal civilní dopravní letoun Chidori-Go, letounek sloužil pro turistické lety, nebo pro přepravu třech osob, popř. nákladu do hmotnosti 225 kg. Vyráběla jej malá společnost Tokyo Gasu Denki a celkem bylo postaveno několik desítek letounů.


    V době bojů v Číně potřebovalo námořní letectvo pro své jednotky na tomto bojišti spojovací a kurýrní letouny. V roce 1935 přijalo letoun Gasuden Chidori-Go do své výzbroje s označením „Námořní lehký transportní letoun“ nebo zkráceně LXG1. Potom už nic nebránilo dalšímu nákupu těchto malých dopravních letadel, dnes je již asi nezjistitelné kolik těchto letounů námořní letectvo zakoupilo. Továrna Tokyo Gasu Denki K. K. se spojila v roce 1939 s větší společnosti Hitachi Kokuki Kabushiki Kaisha a tak se změnilo i označení letounku na Hitachi LXG1. Spojenecká zpravodajská služba tomuto nepočetnému letadlu přidělila kódové jméno Plover II.


    Použité prameny:
    Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945 díl 2, Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05
    archiv autora



    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/65529#359149Verze : 0
    MOD