Název: Name: | Šowa L2D4 model 23 | Showa L2D4 23 / Sowa Type 0 Model 23 Transport |
Originální název: Original Name: | 昭和 L2D4 零式輸送機二三型 | |
Kategorie: Category: | transportní letoun | cargo aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.03.1944-DD.MM.194R Showa Aircraft Industry, Ltd., Shōwa | |
Období výroby: Production Period: | DD.03.1944-DD.MM.194R | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | malé množství | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1944 | |
Osádka: Crew: | 5 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 7218 kg | 15708 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 12500 kg | 27558 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 20,964 m | 68ft 9,35in |
Délka: Length: | 19,705 m | 64ft 0,11in |
Výška: Height: | 7,840 m | 24ft 5,69in |
Plocha křídla: Wing Area: | 91,60 m2 | 985.97 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 136,50 kg/m2 | 27.96 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Micubiši Kinsei 51 MK8E (Ha-33-51) vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 956 kW (1 300 k), 883 kW (1 200 k) v h= 3 000 m. Vrtule trojlistá kovová s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 500 mm. | Mitsubishi Kinsei 51 MK8E (Ha-33-51) fourteen-cylinder air-cooled two-row radial, rated at 1,282 hp for take-off, 1,184 hp at 9,842 ft, driving a three-blade metal constant-speed propeller of 11ft 1,86in diameter. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 4 616 l | 1,015.4 UK gallons |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 390 km/h v 2800 m | 244.2 mph in 9186 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 240 km/h v 3000 m | 149.1 mph in 9843 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 16,3 min do 5000 m | 16,3 min to 16404 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 8180 m | 23885 ft |
Dolet: Range: | ? km | ? mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 3000 km | 2485.5 mi |
Výzbroj: Armament: | 1x pohyblivý kulomet Type 2 ráže 13,0 mm ve hřbetní střelecké věži a 2x pohyblivý kulomet Type 92 ráže 7,7 mm v bočních oknech | One flexible 0.512 inch Type 2 machine-gun in the dorsal turret and two 0.303 inch Type 92 machine-guns in the side windows |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | 昭和L2D4 零式輸送機二三型 – Šowa L2D4 Rei-šiki jusōki ni-san-gata - Námořní dopravní letoun Typ 0 Model 32 - Hmotnost nákladu byla 5 282 kg popřípadě 21 plně vyzbrojených výsadkářů - Tento typ dopravního / transportního letounu byl americký licenčně vyráběný Douglas DC-3, který v Japonsku prošel vývojem a modifikacemi. Verze L2D4 byla postavena pouze v malém množství, existovala také nákladní varianta L2D4-1a se zasílenou podlahou. Pilotní kabina měla lepší výhled do stran díky přidanýn okénkům. | 昭和L2D4 零式輸送機二三型 - Showa L2D4 Reishikiyusōki ni san-gata - Showa L2D4 Navy Type 0 Transport Model 32 Allied Code Name: "Tabby" - Cargo Capacity Able to carry up to 11,645 lbs. of supplies or 21 combat troops, the L2D has a capable cargo and troop capacity. - The L2D “Tabby″ was a version of the Douglas DC-3 built under licence in Japan, and which became the Japanese Navy’s standard transport aircraft during the Second World War. |
Zdroje: Sources: | René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, tiel 2, Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05 Larry Davis, C-47 Skytrain In Action; Squadron/Signal Publications, Carrollton, Texas, 1995. www.historyofwar.org http://www.combinedfleet.com/ijna/l2d.htm http://www.airwar.ru/enc/cww2/l2d.html archiv autora |