Šówa L2D5 33 [Tabby]

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 84.733,- Kč Chci přispět
Sraz 14.10.2017 Nelahozeves | US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

Šówa L2D5 33 [Tabby]

Showa L2D5 Model 33 / 昭和 L2D5 仮称零式輸送機三三型

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Šowa L2D5 model 33 Showa L2D5 Model 33
    Originální název:
    Original Name:
    昭和 零式輸送機三三型(L2D5)
    Kategorie:
    Category:
    dopravní letoun passenger aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.11.1944-DD.MM.1945 Showa Aircraft Industry, Ltd., Shōwa /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.11.1944-DD.MM.1945
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    prototypy
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.MM.1945
    Osádka:
    Crew:
    5
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    8475 kg 18684 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    13500 kg 29762 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    20,964 m 68ft 9,35in
    Délka:
    Length:
    19,705 m 64ft 7,75in
    Výška:
    Height:
    7,400 m 24ft 3,33in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    91,60 m2 985.97 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    147,380 kg/m2 30.19 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    2
    Typ:
    Type:
    Micubiši Kinsei 62 MK8P (Ha-33-62) vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 1 149 kW (1 560 k), 986 kW (1 340 k) v h= 2 100 m.
    Vrtule trojlistá kovová s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 500 mm.
    Mitsubishi Kinsei 62 MK8P (Ha-33-62) fourteen-cylinder air-cooled two-row radial, rated at 1,539 hp for take-off, 1,322 hp at 9,842 ft,
    driving a three-blade metal constant-speed propeller of 11ft 1,86in diameter.
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    4 616 l 1,015.4 UK gallons
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    332 km/h v 2520 m 206.3 mph in 8268 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    241 km/h v 2000 m 149.8 mph in 6562 ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    10,0 min do 3000 m 10,0 min to 9843 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    10000 m 32808 ft
    Dolet:
    Range:
    1145 km 711.5 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    3780 km 2348.8 mi
    Výzbroj:
    Armament:
    1x pohyblivý kulomet Type 2 ráže 13,0 mm ve hřbetní střelecké věži a
    2x pohyblivý kulomet Type 92 ráže 7,7 mm v bočních oknech
    One flexible 0.512 inch Type 2 machine-gun in the dorsal turret and
    two 0.303 inch Type 92 machine-guns in the side windows
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    昭和L2D5 零式輸送機三三型 – Šowa Rei-šiki jusōki san-san-gata (L2D5)
    - Námořní dopravní letoun Šowa Typ 0 Model 33 (L2D5)
    - Hmotnost nákladu byla 5 025 kg popřípadě 21 plně vyzbrojených výsadkářů
    - Tento typ dopravního / transportního letounu byl americký licenčně vyráběný Douglas DC-3, který v Japonsku prošel vývojem a modifikacemi.
    Verze L2D5 byla poslední verzí dopravního letounu L2D, byla navržena tak, aby při výrobě bylo potřeba co možno nejméně slitin lehkých kovů. Nosníky a kování vyrobené z těchto slitin byly nahrazeny dřevem a ocelí, zvýšenou hmotnost měl eliminovat vyšší výkon motorů Kinsei 62. Výroba se již nerozeběhla a bylo postaveno pouze několik málo prototypů.
    昭和L2D5 零式輸送機三三型 – Showa Rei-shiki yusōki san-san-gata (L2D5)
    - Showa L2D4 Navy Type 0 Transport Model 33 (L2D5)
    Allied Code Name: "Tabby"


    - Cargo Capacity Able to carry up to 11,078 lbs. of supplies or 21 combat troops, the L2D has a capable cargo and troop capacity.
    - The L2D “Tabby″ was a version of the Douglas DC-3 built under licence in Japan, and which became the Japanese Navy’s standard transport aircraft during the Second World War.
    Zdroje:
    Sources:
    René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X
    Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, tiel 2, Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05
    Larry Davis, C-47 Skytrain In Action; Squadron/Signal Publications, Carrollton, Texas, 1995.
    www.historyofwar.org
    http://www.combinedfleet.com/ijna/l2d.htm
    http://www.airwar.ru/enc/cww2/l2d.html
    archiv autora
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/65532#232981Verze : 0
    MOD