Tupolev DB-2

Туполев ДБ-2
     
Název:
Name:
Tupolev DB-2D Tupolev DB-2D
Originální název:
Original Name:
Туполев ДБ-2Д
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun bomber aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1935-DD.MM.1936 Závod pokusných konstrukcí, Moskva /
DD.MM.1936-DD.MM.1936 Voroněžský letecký závod č. 18 Vorošilova, Voroněž /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1935-DD.MM.1936
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 ANT-37/DB-2
1 ANT-37bis/DB-2D
1 ANT-37bis/DB-2B
První vzlet:
Maiden Flight:
16.06.1935
Osádka:
Crew:
3
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
5800 kg 12787 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
9456 kg 20847 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
11500 kg 25353 lb
Rozpětí:
Wingspan:
31,001) m 101ft 8,47in
Délka:
Length:
15,00 m 49ft 2,54in
Výška:
Height:
3,83 m 12ft 6,78in
Plocha křídla:
Wing Area:
84,00 m2 904.17 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
DB-2: Gnome-Rhône 14K Mistral Major o výkonu 588 kW/800 k
DB-2D: Tumanskij M-85 o vzletovém výkonu 574 kW/780 k a výkonu 588 kW/800 k ve výšce 3850 m
DB-2B: Tumanskij M-86 o vzletovém výkonu 699 kW/950 k
třílistá stavitelná vrtule VIŠ-2
DB-2: Gnome-Rhône 14K Mistral Major, power 789 hp
DB-2D: Tumansky M-85, take-off power 769 hp and 789 hp at 12631 ft
DB-2B: Tumansky M-86, take-off power 937 hp and 789 hp at 12631 ft
three-bladed variable-pitch propeller VISh-2
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
340 km/h v 4000 m 211.3 mph in 13123 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
229 km/h v ? m 142.3 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
8000 m 26247 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
50002) km 3106.9 2) mi
Výzbroj:
Armament:
plánovaná:
1x pohyblivý kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm na přídi
1x pohyblivý kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm na hřbetě
1x pohyblivý kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm pod trupem


1050 kg pum v pumovnici
1000 kg pum pod křídly
proposed:
1x flexible 7.62 mm ShKAS machine gun in the nose
1x flexible 7.62 mm ShKAS machine gun in the dorsal position
1x flexible 7.62 mm ShKAS machine gun in the ventral hatch


2315 lb of bombs internally
2205 lb of bombs externally
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- tovární označení ANT-37, dálkový bombardér odvozený od DB-1 a SB
- sériová výroba v závodě č. 18 předčasně ukončena ve prospěch DB-3, rozestavěný první sériový kus dokončen v závodě č. 156 jako dálkový rekordní ANT-37bis Pravda


1) DB-2: 33,20 m
2) DB-2B Pravda: 7300 km
1) DB-2: 108ft 11,08in
2) DB-2B Pravda: 4536 mi
Zdroje:
Sources:
Gordon, Yefim; Rigmant, Vladimir. OKB Tupolev: A History of the Design Bureau and its Aircraft. Midland Publishing, Hinckley 2005. ISBN 1-85780-214-4.
Gunston, Bill. Tupolev Aircrat since 1922. Naval Institute Press, Annapolis 1995. ISBN 1-55750-882-8.
Duffy, Paul; Kandalov, Andrej. Tupolev: muž a jeho letadla. Jan Vašut, Praha 1999. ISBN 80-7236-051-5.
Andersson, Lennart. Soviet Aircraft and Aviation 1917-1941. Putnam Aeronautical Books, London 1997. ISBN 0-85177-859-3.
Бюшгенс Г. С. самолетостроение в СССР 1917-1945. ЦАГИ 1992.
URL : https://www.valka.cz/Tupolev-DB-2-t6556#15105 Verze : 1
Tupolev DB-2





Zdroj: http://www.aviastar.org/air/russia/ant-37.php, http://en.wikipedia.org/wiki/Tupolev_ANT-37
Tupolev DB-2 -


Tupolev DB-2 -


URL : https://www.valka.cz/Tupolev-DB-2-t6556#375889 Verze : 0
http://www.airwar.ru/enc/bww2/db2.html

Tupolev DB-2 - První prototyp, s dvoulistými vrtulemi.

První prototyp, s dvoulistými vrtulemi.
URL : https://www.valka.cz/Tupolev-DB-2-t6556#555508 Verze : 0
http://www.airwar.ru/enc/bww2/db2.html

Tupolev DB-2 - Druhý prototyp se kromě vrtulí a motorů lišil kratším křídlem se zakrytými přechody křídla do trupu a tužšími ocasními plochami.

Druhý prototyp se kromě vrtulí a motorů lišil kratším křídlem se zakrytými přechody křídla do trupu a tužšími ocasními plochami.
Tupolev DB-2 -


Tupolev DB-2 -


URL : https://www.valka.cz/Tupolev-DB-2-t6556#555509 Verze : 0
http://www.airwar.ru/enc/bww2/db2.html

Tupolev DB-2 - Třetí stroj měl být původně prvním sériovým. Kromě motorů se od druhého příliš nelišil, byl ale před dokončením zbaven veškeré vojenské výstroje, dostal novou příď, palivové nádrže a byl pojmenován Rodina (Vlast).

Třetí stroj měl být původně prvním sériovým. Kromě motorů se od druhého příliš nelišil, byl ale před dokončením zbaven veškeré vojenské výstroje, dostal novou příď, palivové nádrže a byl pojmenován Rodina (Vlast).
Tupolev DB-2 -


Tupolev DB-2 - V nové podobě byl použit k rekordnímu přeletu s ženskou osádkou V. S. Grizodubová, P. D. Osipenková a M. M. Raskovová z Moskvy k osadě Kerbi na Amuru. Poté létal u Aeroflotu a Lidového komisariátu pro letecký průmysl.

V nové podobě byl použit k rekordnímu přeletu s ženskou osádkou V. S. Grizodubová, P. D. Osipenková a M. M. Raskovová z Moskvy k osadě Kerbi na Amuru. Poté létal u Aeroflotu a Lidového komisariátu pro letecký průmysl.
Tupolev DB-2 - M. M. Raskovová P. D. Osipenková a V. S. Grizodubová.

M. M. Raskovová P. D. Osipenková a V. S. Grizodubová.
URL : https://www.valka.cz/Tupolev-DB-2-t6556#555510 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více