Sopwith Wallaby

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 55.755,- Kč Chci přispět
US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

Sopwith Wallaby

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Sopwith Wallaby Sopwith Wallaby
    Originální název:
    Original Name:
    Sopwith Wallaby
    Kategorie:
    Category:
    dopravní letoun passenger aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1919-DD.MM.1919 The Sopwith Aviation & Engineering Co., Ltd., Kingston-upon-Thames /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1919-DD.MM.1919
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    1
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.MM.RRRR
    Osádka:
    Crew:
    2
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    dvouplošník biplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    1261 kg 2780 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    2359 kg 5200 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    14.17 m 46ft 6in
    Délka:
    Length:
    9.6 m 31ft 6in
    Výška:
    Height:
    3.25 m 10ft 8in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    51.1 m2 550 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    46.14 kg/m2 9.45 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Rolls-Royce Eagle VIII o výkonu 280 kW
    dvoulistá dřevěná vrtule
    Rolls-Royce Eagle VIII, power 375 hp
    two-blade wooden propeller
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ~900 l ~200 Imp gal
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    185.1 km/h v ? m 115 mph in ? ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    172.2 km/h v 1524 m 107 mph in 5000 ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    ? min do ? m ? min to ? ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    ? m ? ft
    Dolet:
    Range:
    ~2414 km ~1500 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    - -
    Uživatelské státy:
    User States:
    - -
    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    Davis, Mick. Sopwith Aircraft, Crowood Press, Ramsbury 1999. ISBN 1-86126-217-5.
    Sopwith (Australia) Transport Machine, Flight 19. 10. 1919.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Sopwith_Wallaby
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/65645#396788Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Sopwith Wallaby


    Tento stroj bol postavený v roku 1919 ako lietadlo s veľkým doletom pre súťaž Európa-Austrália. Bol podobnej koncepcie ako typ Atlantic. Išlo o dvojmiestny dvojplošník s rovnakým rozpätím horných aj dolných nosných plôch. Trup zo strán splošteného tvaru bol zastavaný nad dolným krídlom. Jednoduché chvostové plochy tvorili oceľové trubky potiahnuté plátnom. Lietadlo poháňal motor Rolls-Royce Eagle VIII o sile 350 koní s dvojlistou vrtuľou. Celkovo bol postavený iba jeden exemplár.

    V uvedenej súťaži ho pilotovali kapitán George Matthews, veterán Gallipoliskej operácie z Južnej Austrálie, a seržant Thomas Kay, zo Spring Mount v štáte Victoria. Obaja boli zamestnancami firmy Sopwith Aviation Company. Odštartovali z Anglicka 21. októbra 1919, ale už vo Francúzsku ich zdržala hmla. V Bulharsku sa ostihli uprostred bojov a dokonca boli uväznení ako bolševici. Ako praví dobrodruhovia počkali, kým sa ich stráže strašne opili a z väzenia utiekli. V Turecku ich postihli prvé technické problémy s netesnosťou nádrže, nakoĺko nebolo inej možnosti, pomohli si vytvrdnutou žuvačkou. Napriek poškodenému motoru preleteli Sýriu a Irak. V Iráne poškodili pri pristávaní v silnom protivetre podvozok. V indickom Karáčí sa stretli s inými súťažiacimi, Rayom Parerom and Johnom Mackintoshom. Opäť sa stretli aj v Kalkate, pričom na Wallaby sa poškodila vrtuľa čo obmedzilo rýchlosť lietadla iba na 75 míľ za hodinu. Napriek viacerým technickým problémom doleteli do Rangoonu a potom do Bangkoku. V čase keď do Austrálie zostávalo menej ako 2,000 míľ, Matthews a Key havarovali na ostrove Bali. Lietadlo zostalo značne poškodené a obaja piloti boli nútený zostatok cesty absolvovať loďou. Poškodené lietadlo však tou istou loďou bolo doručené do Austrálie. O jeho ďalšom osude mi nie je nič známe (podle wiki byl přestavěn na osmimístné dopravní letadlo a provozován společností Australian Aerial Services; na fotografiích je již po přestavbě - pozn. Aubi).

    zdroje:
    www.britishaircraft.co.uk
    www.seeingisbelieving.org.uk





    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/65645#233143Verze : 0