M46 Patton

Tank, Medium, M46
     
Název:
Name:
M46 Patton M46 Patton
Originální název:
Original Name:
M46 Patton
Kategorie:
Category:
střední tank medium tank
Výrobce:
Producer:
DD.10.1949-DD.MM.1950 Detroit Tank Arsenal, Warren
Období výroby:
Production Period:
DD.10.1949-DD.MM.1950
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
800 (319?) konverzí M26
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.07.1949 T40
Osádka:
Crew:
5
Technické údaje:
Technical Data:
 
Bojová hmotnost:
Combat Weight:
~44000 kg ~97000 lb
Délka s kanónem dopředu:
Length with Gun Forward:
8473 mm 27 ft 9 ⅝ in
Délka korby:
Hull Length:
6358 mm 20 ft 10 ¼ in
Celková šířka:
Overall Width:
3513 mm 11 ft 6 ¼ in
Celková výška:
Overall Height:
3178 mm 10 ft 5 ⅛ in
Světlá výška:
Ground Clearance:
478 mm 1 ft 6 ⅞ in
Šířka pásu:
Track Width:
584 mm 1 ft 11 in
Měrný tlak:
Ground Pressure:
0.1 MPa 14.0 psi
Pancéřování:
Armour:
Korba:
- přední horní: 101 mm, sklon 46°
- přední spodní: 76 mm, sklon 53°
- boční přední: 76 mm, sklon 0°
- boční zadní: 51 mm, sklon 0°
- zadní horní: 51 mm, sklon 10°
- zadní spodní: 19 mm, sklon 62°
- horní: 22 mm, sklon 90°
- přední spodní: 25 mm, sklon 90°
- zadní spodní: 13 mm, sklon 90°

Věž:
- štít děla: 114 mm, sklon 0°
- přední: 101 mm, sklon 0°
- boční: 76 mm, sklon 0-8°
- zadní: 76 mm, sklon 0-5°
- horní: 25 mm, sklon 90°
Hull:
- upper front: 4.0 in at 46°
- lower front: 3.0 in at 53°
- sides front: 3.0 in at 0°
- sides rear: 2.0 in at 0°
- upper rear: 2.0 in at 10°
- lower rear: 0.75 in at 62°
- top: 0.875 in at 90°
- front floor: 1.0 in at 90°
- rear floor: 0.5 in at 90°

Turret:
- gun shield: 4.5 in at 0°
- front: 4.0 in at 0°
- sides: 3.0 in at 0 to 8°
- rear: 3.0 in at 0 to 5°
- top: 1.0 in at 90°
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
Continental AV-1790-5A Continental AV-1790-5A
Výkon:
Power:
525 kW při 2800 ot/min 704 bhp at 2800 rpm
Převodové ústrojí:
Transmission:
General Motors CD-850-3 nebo -4, 2 rychlosti vpřed, 1 vzad General Motors CD-850-3 or -4, 2 ranges forward, 1 reverse
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
48 km/h 30 mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h ? mph
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
129 km 80 mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km ? mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Svah:
Gradient:
27 ° 60 %
Boční náklon:
Side Slope:
? ° ? %
Překročivost:
Trench Crossing:
2.59 m 102 in
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
0.91 m 36 in
Brodivost:
Fording Depth:
1.22 m 48 in
Výzbroj:
Armament:
 
Hlavní:
Main:
kanon M3A1 ráže 90 mm (70 náb.) 90 mm Gun M3A1 (70 rounds)
Vedlejší:
Secondary:
koaxiální kulomet M1919A4 ráže 7,62 mm
protiletadlový kulomet M2HB ráže 12,7 mm
kulomet M1919A4 ráže 7,62 mm v korbě
.30cal M1919A4 coaxial machine gun
.50cal M2HB AA machine gun
bow-mounted .30cal M1919A4 machine gun
Uživatelské státy:
User States:

?

?
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Hunnicutt, R. P. Patton: A History of the American Main Battle Tank. Presidio Press, Novato 1984. ISBN: 0-89141-230-1.
URL : https://www.valka.cz/M46-Patton-t658#644527 Verze : 0
Tank M46 byl přímým pokračováním typu M26.

Nedostatkem tanku M26 byla jeho pohonná jednotka a převodovka, shodná s o 10 tun lehčím M4 Shermanem. Proto bylo rozhodnuto o modernizaci tanků M26. Původní označení této modernizované verze bylo M26E2.

Modernizace spočívala v instalaci převodovky GM CD-850-1 a motoru Continental AV-1790-1 o výkonu 740 ks. Nová převodovka spojovala funkci převodovky, brzd a řízení v jednom - toto uspořádání vydrželo v amerických tancích dalších 30 let. Dalšími změnami bylo použití kanonu s ejektorem a novou jednoduchou úsťovou brzdou (na rozdíl od dvojité u M26). Byl také přidán optický zaměřovač M83. V této podobě bylo objednáno deset tanků pod označením T40, které byly dokončeny v srpnu 1949.

Ještě před tím než byly tato tanky dokončeny byly modernizované M26 30. 7. 1948 přeznačeny na M46. Byla dána objednávka na 800 ks nových tanků a bylo plánováno přestavět 1215 starších M26. Sériové M46 měly motor Continental AV-1790-5. Stejný dokument M46 také přidělil přezdívku General Patton.

Po vypuknutí Korejské války bylo mnoho M26 odesláno do Koreje a nedostávalo se jich na právě probíhající modernizaci na M46. Vzhledem k zastarávající konstrukci M26/M46 bylo rozhodnuto také (kromě malé série M46A1) nezahajovat stavbu dalších M46. Plány na konverzi proto byly zrušeny ve prospěch stavby nového odvozeného typu M47.

Prvními bojově použitými M46-kami byly tanky 6. tankového praporu, které dorazily do Koreje 8. 8. 1950.

Zdroj:
SQS2022 M48 Patton, 1984, ISBN-89747-165-2
URL : https://www.valka.cz/M46-Patton-t658#223434 Verze : 4
M26 Pershing (73 ∆ / C 22), Bovington Tank Museum, 2003 a 2004. Tento tank byl do Velké Británie dodán pro potřeby zkoušek. Předpokládá se, že byl v roce 1951 testován u Military Vehicles and Engineering Establishment. Do sbírek muzea v Bovingtonu se dostal v roce 1962. Nyní má celozelenou kamufláž s tygří hlavou, která byla typická pro tanky americké armády bojově nasazené v Koreji.







URL : https://www.valka.cz/M46-Patton-t658#3565 Verze : 2
M26 Pershing (73 ∆ / C 22), Bovington Tank Museum, 2005.
M46 Patton -


URL : https://www.valka.cz/M46-Patton-t658#379565 Verze : 1
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více