Heinkel He 177 A-1

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 85.000,- Kč Chci přispět
US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

Heinkel He 177 A-1

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Heinkel He 177 A-1 Heinkel He 177 A-1
    Originální název:
    Original Name:
    Heinkel He 177 A-1
    Kategorie:
    Category:
    bombardovací letoun bomber aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.01.1942-DD.MM.194R Heinkel-Werke GmbH (HWO), Oranienburg /
    DD.MM.1942-DD.MM.194R Arado Flugzeugwerke GmbH (ArB), Brandenburg /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.01.1942-DD.01.1943
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    130:
    - HWO: 88
    - ArB: 42
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    19.11.1939 (He 177 V1)
    Osádka:
    Crew:
    5
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    16500 kg 36376 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    30300 kg 66800 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    31,44 m 103ft 1,79in
    Délka:
    Length:
    22,00 m 72ft 2,13in
    Výška:
    Height:
    6,67 m 21ft 10,6in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    101,99 m2 1097.81 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    303 kg/m2 62.06 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    2
    Typ:
    Type:
    Daimler-Benz DB 606
    - vidlicový
    - počet válců: 2x 12
    - vzletový výkon: 1986 kW (2700 PS)
    Daimler-Benz DB 606
    - V-design
    - number of cylinders: 2x 12
    - take-off power output: 2663 hp
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    480 km/h v ? m 298 mph in ? ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    410 km/h v ? m 255 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    ? min do ? m ? min to ? ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    10000 m 32808 ft
    Dolet:
    Range:
    ? km ? mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    5600 km 3480 mi
    Výzbroj:
    Armament:
    hmotnost pum: 2200 kg (maximálně)


    obranná výzbroj:
    - příď (horní): 1x MG 81
    - příď (spodní): 1x MG FF
    - hřbetní (vpředu): 2x MG 131
    - hřbetní (vzadu): -
    - spodní: 1x MG 131
    - ocasní: 1x MG 131
    bomb load: 4850 lb (maximum)


    defensive armament:
    - nose (upper): 1x MG 81
    - nose (lower): 1x MG FF
    - dorsal (forward): 2x MG 131
    - dorsal (aft): -
    - ventral: 1x MG 131
    - tail: 1x MG 131
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    Dressel, J.; Griehl, M.: Heinkel He 177 – 277 – 274, Airlife, 1998
    http://de.wikipedia.org/wiki/Heinkel_He_177
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/65998#233806Verze : 0
    Avatar
    He 177 A-1


    He 177 A-1 bola prvá prvá produkčná séria tohto lietadla. Výroba sa začala v marci 1942. Vyznačoval sa vaňou v predku trupu s kanónom MG FF. Ďalšiu výzbroj tvorili dva MG 131 v dialkovo ovládanej veži na chrbte trupu, pohyblivý guľomet MG 81 vpredu a guľomet MG 131 na chvoste. V rámci série A-1 vznikla aj varianta A-1/U1 ako ťažký dialkový stíhač. Tá mala podtrupovú gondolu zväčšenú tak, aby pojala dva kanóny MK 101 kalibru 30 mm. Celkovo sa vyrobilo asi päť kusov A-1/U1. Výroba tejto série prebiehala v továrni Heinkel do mája 1943, keď bol vyrobený 88 kus. Popri tom licenčne vyrábala lietadlá až do júna 1943 továreň Arado, pričom tu bolo dohotovených 42 kusov. Celkovo tak bolo postavených 130 kusov. Prvou jednotkou vyzbrojenou týmto lietadlom bola KG 40 v Bordeaux/Merignac od leta roku 1942. Celkovo však bola celá séria A-1 jedným veľkým mechanickým nešťastím a vyslúžila si známu prezývku Luftwaffefeuerzeug (zapaľovač Luftwaffe). Prispeli k tomu nedostatočne chladené zdvojené pohonné motorové jednotky. Nakoľko straty spôsobené haváriami boli vysoké padlo rozhodnutie lietadlá tejto série prerobiť na sériu A-3.



    Zaujímavosťou je že prvé lietadlo He 177 zostrelili československý piloti zo 68. perute RAF. S/Ldr Veselý (Cantab 27) spolu s radarovým operátorom Sgt Zbyškom Nečasom na Beaufightere Mk.IF V8254 (WM * V) boli navedený v noci 23. júla 1942 na bližšie neidentifikované lietadlo. Nakoľko lietadlo neustále kľučkovalo posádka si nebola istá identifikáciou. S pomocou s spravodajského dôstojníka však s vysokou pravdepodobnosťou lietadlo identifikovali ako nový typ He 177 a tak zo zeme prišiel príkaz lietadlo zostreliť. Beaufighter se priblížil na vzdialenosť 100 metrov a prudkou paľbou lietadlo zasiahol. Následne uhol Veselý doprava a zasiahnutý He 177 zmizol dole. Veselý si ostatne mimo iného do svojho denníka poznamenal: „Toho mého Němce jsem honil až do Holandska a tam sestřelil. Všechny mašiny byly sundány daleko nad Severním mořem. Moje – He 177, až v Holandsku. Je to první mašina tohoto typu vůbec sestřelená!“ A naozaj o dva dni tento zostrel na základe trosiek lietadla potvrdilo britské námorníctvo. Neskôr bol za prvý zostrel nového typu nemeckého lietadla S/Ldr Veselý vyznamenaný britským Záslužným leteckým křížom (DFC) a Sgt Zbyšek Nečas Československým válečným křížom 1939.



    Zdroje:
    www.lexikon-der-wehrmacht.de
    www.luftarchiv.de
    http://www.revi.cz/cz/revi/53_1.html
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/65998#233912Verze : 0
    Avatar
    Vlastimil Veselý sice nárokoval sestřel He 177, který mu byl i uznán, žádný letoun tohoto typu však Němci ten den neztratili. Zdá se dokonce, že žádný letoun tohoto typu nebyl v té době na frontě u Kanálu operační a všechny vyrobené kusy byly v Německu na testech.
    Stíhači RAF té noci nárokovali celkem 7 vítězství (4x Do 217, Ju 88 a He 177), Luftwaffe však přišla jen o čtyři Do 217.
    Veselý tak možná zaútočil na vlastní bombardér, RAF tehdy přišla o 3 Wlingtony a dva Stirlingy. Kromě jednoho Wellingtonu, který byl sestřelen protiletadlovým dělostřelectvem Kriegsmarine u holandského pobřeží (tedy v oblasti, kde Veselý sestřel nárokoval), byly všechny ostatní ztraceny mimo oblast jeho hlídkového letu.
    Veselého sestřel tak zůstává trochu záhadným, což ale nemění nic na tom, že se stal prvním spojeneckým stíhačem, který má přiznáno vítězství nad He 177.


    Rajlich J.: Na nebi hrdého Albionu, rok 1942, Svět křídel, Cheb, str. 468-473


    První He 177 sestřelil až Liberátor 224. perutě během hlídky nad Biskajským zálivem. Stalo se tak 21. listopadu 1943 a jednotka II./KG 40 přišla o dva stroje verze A-3.


    Rajlich J.: Na nebi hrdého Albionu, rok 1942, Svět křídel, Cheb, str. 473
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/65998#233967Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Jeden z prvních vyrobených He 177 A-1 z výzbroje KG 40 na francouzském letišti u Châteaudun, rok 1943.


    Zdroj: viz výše


    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/65998#25014Verze : 0
    Avatar
    He 177 A-1 z výzbroje I./KG 50 používaný k zásobování německých vojsk obklíčených u Stalingradu, letiště v Záporoží, leden 1943.


    Zdroj: viz výše


    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/65998#24728Verze : 1