Albatros W.4

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 55.755,- Kč Chci přispět
US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

Albatros W.4

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Albatros W.4 Albatros W.4
    Originální název:
    Original Name:
    Albatros W.4
    Kategorie:
    Category:
    stíhací letoun fighter aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.09.1916-DD.12.1917 Albatros-Flugzeugwerke GmbH, Berlin /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.09.1916-DD.12.1917
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    118
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.MM.1916
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    dvouplošník biplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    plováky floats
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    784 kg 1728 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    1064 kg 2346 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    9,50 m 31ft 2,01in
    Délka:
    Length:
    8,40 m 27ft 6,7in
    Výška:
    Height:
    3,60 m 11ft 9,72in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    31,6 m2 340.14 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Mercedes D.III o výkonu 118 kW
    dvoulistá dřevěná vrtule
    Mercedes D.III, power 160 hp
    two-blade wooden propeller
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    146 l 32.2 Imp gal
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    160 km/h v 0 m 99.4 mph in 0 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    ? km/h v ? m ? mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    8.5 min do 2000 m 8.5 min to 6562 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    3500 m 11483 ft
    Dolet:
    Range:
    450 km 279.6 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    2x pevný 7,92mm kulomet lMG 08 2x fixed 7,92 mm lMG 08 machine gun
    Uživatelské státy:
    User States:


    Poznámka:
    Note:
    Vytrvalost: 3 h Endurance: 3 hr
    Zdroje:
    Sources:
    Grosz, Peter M. Albatros W4, Windsock Mini Datafile 1. Albatros Productions, Berkhamsted 1995. ISBN 0-948414-64-2.
    Kroschel, G., Stützer, H. Die deutschen Militärflugzeuge 1910 - 1918. Weltbild Verlag, Augsburg 1994. ISBN 3-89350-693-4.
    Gray, Peter, Thetford, Owen. German Aircraft Of The First World War. Doubleday, Garden City 1970.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/66091#402664Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Albatros W 4

    Albatros W.4 bol hydroplán, ktorý vznikol s typu Albatros D.I. Oproti D.I mal upravené nosné plochy a smerovku, a samozrejme celodrevené plaváky. Vychádzal s požiadaviek nemeckej admirality. Prototyp bol zalietaný v septembri 1916. Mal drevenú konštrukciu, iba kostra ovládacích plôch, stabilizátor a všetky vzpery boli z oceľových trubiek. Krídla a chvostové plochy pokrývalo plátno. Zostatok trupu pokrývla prekližka. Prototyp mal postranné chladiče vody, ktoré na neskorších W.4 nahradili chladiče Teves und Braun v baldachýne. Celkovo bolo postavených od septembra 1916 do decembra 1917 118 kusov v továrni v Berlíne-Friedrichshagene. Asi 8 kusov dostala Rakúsko-Uhorská armáda, tá ich však bojovo nenasadila. Využívali sa na ochranu pobrežných námorných základien proti leteckým útokom a na letecký prieskum. Väčšina slúžila od roku 1917 v Severnom a Baltickom mori, ale menšie množstvo bolo dislokované v Egejskom mori. Piloti si cenili ich obratnosť a výzbroj, ale čoraz viac bolo jasné že v bojoch nad morom je výhodnejšie dvojmiestne lietadlo ako Friedrichshafen FF.33 alebo Brandenburg W.12. A tak od roku 1918 bol tento typ používaný na výcvikové účely. Koniec vojny prežila veľká časť lietadiel a tak boli koncom roku 1918 zošrotované.

    zdroj:
    www.luftfahrt-archiv.de
    http://avia.russian.ee/air/germany/albatros_w4.php
    http://letouny.webz.cz/letadla/albatros_w4.html
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/66091#234101Verze : 0
    Avatar
    .

    Albatros W.4 na němž 21. července smrtelně havaroval v Zeebrugge u SFS I Flugmeister (rotný) Ludwig Meyer. Tento pilot bývá někdy zaměňován se svým jmenovcem Karlem Meyerem, jenž u též jednotky dosáhl 8 sestřelů. Stroj nese na horních plochách šestiúhelníkovou kamufláž tvořenou barvami: tmavá fialovošedá, světlá blátivá šedá a středně modrošedá. Posledně jemnovanou barvou jsou také natřeny boční plochy trupu a SOP. Spodní plochy jsou světle šedé, krycí plechy motoru a vzpěry zelenošedé. Letoun je vybaven starším chladičem Windhoff a starším typem plováků.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/66091#430822Verze : 0
    MOD
    Avatar
    .

    Tento Albatros W.4 byl v roce 1917 vyfotografován na spouštěcím skluzu v mateřské továrně Albatros ve Friedrichshafenu. Stroj na fotografii ještě nenese výzbroj, ačkoli na bokorysu je již kulomety vybaven. Stroj je jedním z prvních letounů vybavených křidélky na horní i spodní ploše a novým typem chladiče na horní nosné ploše. Poprvé byly tyto prvky testovány na stroji s. č. 1484 v červenci 1917 a později jim byly vybaveny všechny vyrobené stroje. Stroj nese na horních plochách šestiúhelníkovou kamufláž tvořenou barvami: tmavá fialovošedá, světlá blátivá šedá a středně modrošedá. Posledně jmenovanou barvou jsou také natřeny boční plochy trupu a SOP. Spodní plochy jsou světle šedé (i když spodní plochy křídel mohly zůstat v barvě lakovaného plátna), krycí plechy motoru a vzpěry zelenošedé.


    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/66091#569002Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Zdroje:
    www.modelingmadness.com
    http://avia.russian.ee/air/germany/albatros_w4.php
    http://letouny.webz.cz/letadla/albatros_w4.html





    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/66091#234104Verze : 0
    Avatar
    Trojpohľadový náčrt


    zdroj: http://avia.russian.ee/air/germany/albatros_w4.php


    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/66091#234103Verze : 0