Douglas DC-4E

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 55.755,- Kč Chci přispět
US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

Douglas DC-4E

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Douglas DC-4E Douglas DC-4E
    Originální název:
    Original Name:
    Douglas DC-4E
    Kategorie:
    Category:
    dopravní letoun passenger aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1938-DD.06.1938 Douglas Aircraft Co. Inc., Santa Monica, California
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1937-DD.06.1938
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    1
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    07.06.1938
    Osádka:
    Crew:
    3 + 42-52
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    19307 kg 42564 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    27896 kg 61500 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    30164 kg 66500 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    42.140 m 138ft 3in
    Délka:
    Length:
    29.740 m 97ft 7in
    Výška:
    Height:
    7.480 m 24ft 6,5in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    200.21 m2 2155 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    139.15 kg/m2 28.5 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    4
    Typ:
    Type:
    Pratt & Whitney R-2180-S1A1-G Twin Hornet o výkonu 1081 kW
    Vrtule: trojlisté kovové se stavitelným úhlem náběhu
    Pratt & Whitney R-2180-S1A1-G, power 1450 hp
    three-bladed variable-pitch propeller
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    394.3 km/h v 2134 m 245 mph in 7000 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    321.9 km/h v ? m 200 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    6 m/s 1175 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    ? min do ? m ? min to ? ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    6980 m 22900 ft
    Dolet:
    Range:
    3540.6 km 2200 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    - -
    Uživatelské státy:
    User States:
    - -
    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    L+K 26/1986 M.Cvrkal Douglas DC-4E
    Francillon, René J. McDonnald Douglas Aircraft since 1920 Volume I. Putnam Aeronautical Books, London 1988, ISBN 0 87021-428-4.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/66179#234419Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Douglas DC-4E

    V továrně Douglas se začalo pracovat na projektu nového dopravního letadla DC-4E "Super Mainliner" jž v roce 1936. Byl to samonosný celokovový dolnoplošník s poloskořepinovou konstrukcí z alcladu. Prostorný oválný trup pro pětičlennou osádku, kabinou 42 - 52 sedících cestujících nebo pro 30 lůžek v patrovém uspořádání, k dispozici byla kuchyně, toalety a šatny. Letoun neměl přelakovou kabinu, ale továrna Douglas tvrdila, ža je přetlakování možné s minimálními náklady. Křídla byla vybavena štěrbinovými vztlakovými a brzdicími klapkami. Pro pohon byly vybrány čtyři nové dvojhvězdicové motory Pratt & Whitney R-2180 Twin Hornet o výkonu 1 450 koní.
    Letoun přinesl několik nových konstrukčních prvků a to byl zřejmě hlavní důvod pro jeho nepřijetí, letecké společnosti měly obavu z nevyzkoušených novinek. Přednost dostal Boeing 307 Stratoliner s odůvodněním, že jeho trup je hermetizovaný.
    Super Mainliner byl uvolněn k exportu a tak je kupuje japonská letecká společnost Nipon Koku Kabushiki Kaisha, která jej přepravuje do Japonska, zde je letoun označen LXD1 a je předán továrně Nakajima, která jej použíla jako základ pro vývoj bombardéru G5N1 Shinzan.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/66179#234418Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Fotografie


    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/66179#234420Verze : 0
    MOD