Hawker Hornbill

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 84.733,- Kč Chci přispět
Sraz 14.10.2017 Nelahozeves | US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

Hawker Hornbill

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Hawker Hornbill Hawker Hornbill
    Originální název:
    Original Name:
    Hawker Hornbill
    Kategorie:
    Category:
    stíhací letoun fighter aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1925-DD.MM.1925 H.G. Hawker Engineering Co Ltd., Kingston upon Thames /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1925-DD.MM.1925
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    1
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.07.1925
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    dvouplošník biplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    1349 kg 2975 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    1733 kg 3820 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    9.45 m 31ft
    Délka:
    Length:
    8.1 m 26ft 7in
    Výška:
    Height:
    2.95 m 9ft 8in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    29.49 m2 317.4 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Rolls-Royce Condor IV o výkonu 520 kW
    dvoulistá dřevěná vrtule
    Rolls-Royce Condor IV, power 698 hp
    two-blade wooden propeller
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    300.9 km/h v 0 m 187 mph in 0 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    220.5 km/h v ? m 137 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    6.5 min do 3048 m 6.5 min to 10000 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    6919 m 22700 ft
    Dolet:
    Range:
    321.9 km 200 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    1x pevný 7,7mm kulomet Vickers Mk.II 1x fixed .303 Vickers Mk.II machine gun
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    Air International 1982/03
    avia.russian.ee
    http://www.airwar.ru/enc/fww1/hornbill.html
    www.britishaircraft.co.uk


    Původní podoba se dvěma chladiči pod křídly a motorem Condor III.




    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/66206#383526Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Hawker Hornbill

    Hawker Hornbill bolo asi najrýchlejšie lietadlo na svete v roku 1925, lenže zároveň trpelo na viacero problémov. Bola to posledná konštrukcia vytvorená pod vedením W. G. Cartera na základe špecifikácie 7/24. Lietadlo prvý krát vzlietlo v júli roku 1925 ešte s motorom Rolls-Royce Condor III. Hornbill bol zmiešanej konštrukcie. Motor v prednej časti trupu bol zakapotovaný duralovým plechom. Zadná časť trupu a nosné plochy boli z dreva potiahnutého prekližkou. Krídla mali rozličné rozpetie, pričom krídielká boli umiestnené len na hornom krídle. Vzniklo na základe úvah, že lietadlo malé, ľahké ale zato s najvýkonnejším motorom, musí byť úspešné. Avšak od začiatku sa prejavovala nielen jeho vysoká rýchlosť, ale aj neresti. Motor sa značne prehrieval, čo úplne nevyriešila ani jeho zámena za novšiu variantu Condor IV, ani laborovanie z chladičom (skúšal sa jeden vetší chladič umiestnený v strede pod trupom tak aj dva menšie umiestnené pod spodným krídlom). Od mája 1926 lietadlo poháňal motor Rolls-Royce Condor IV o výkone 698 koní, ktorý prenášal silu na dvojlistú drevenú vrtuľu. Stúpavosť a dolet boli nízke, navyše sa prejavovala letová nestabilita. Pilot sa sťažoval aj na stiesnený kokpit s horším výhľadom. To všetko prispelo ku skutočnosti, že sa toto lietadlo nikdy nedostalo do aktívnej služby.

    Použité pramene:
    avia.russian.ee
    http://en.wikipedia.org/wiki/Hawker_Hornbill
    www.britishaircraft.co.uk
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/66206#234491Verze : 0
    Avatar
    Trojpohľadový náčrt


    Použité pramene:
    avia.russian.ee



    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/66206#234492Verze : 0
    Avatar
    Použité pramene:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Hawker_Hornbill



    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/66206#234493Verze : 0