CHN - DongFeng EQ2050

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 85.000,- Kč Chci přispět
US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

CHN - DongFeng EQ2050

    Avatar
    Dongfeng EQ2050 (označenie v PLA Mengshi, firemné označenie Dongfeng Armour, alebo Dongfeng Hanma) je ľahké nákladné vozidlo s nosnosťou 1,5 tony s pohonom 4x4.
    Vzorom pre jeho vývoj bolo podobné vozidlo firmy General Motors typu High-Mobility Multipurpose Wheeled Vehicle (HMMWV). Výsledkom vývoja je vzhľadovo a účelovo podobné vozidlo, líšiace sa od svojho vzoru malými detailmi. Vojenská verzia vozidla EQ2050 vyrobená z dielov výlučne čínskej produkcie bola predstavená predstaviteľom PLA v decembri 2006.


    Vývoj vozidla pre potreby PLA siaha do roku 1988, keď predstavitelia General Motors predviedli vozidlo M998 na výstave Beijing Defence Exhibition. Predvádzané vozidlo po ukončení výstavy zostalo v ČĽR a bolo podrobené armádnym testom. Napriek nesporným kvalitám vozidla nakoniec predstavitelia PLA možnú objednávku vozidla z americkej produkcie odmietli z dôvodu vysokých nákladov na nákup vozidiel a ich údržbu. Po úspešnom nasadení vozidiel v roku 1991 v operácii Púštna Búrka sa ale pohľad armády na ľahké pancierované vozidlá zmenil.


    V 90-tych rokoch bolo do číny importované malé množstvo civilných vozidiel HMMWV, hlavne pre potreby ropného priemyslu. Na ich základe sa v polovici roku 2002 začal firmou DongFeng vývoj vlastnej verzie. Čoskoro bol postavený prvý prototyp EQ2050 vyrobený z pôvodne amerických súčiatok, ktorý bol predstavený začiatkom roka 2003. Onedlho nato bola predstavená aj konkurenčná verzia vozidla od Shenyang Aircraft Company (SAC) známa ako SFQ2040 "LieYing" (Sokol, Falcon).


    Obe vozidlá boli podrobené armádnym testom , ktoré sa v roku 2004 skončili úspešnejšie pre EQ2050. Do roku 2006 bolo do PLA dodaných celkom 57 prototypov, ktoré boli podrobené náročným skúškam vo všetkých podmienkach, ktoré ČĽR poskytuje (od vysokohorského chladného prestredia Tibetu, cez púšte strednej ázie a tajgu Manďžuska až po tropické oblasti južnej číny.


    Vozidlo je k dispozícii v 7 variantoch, líšiacimi sa konfiguráciou karosérie (pevná strecha, plátená strecha, valník a skriňa) a sú k nemu k dispozícii dva turbo dieselové motory (licenčný Cummins EQB150-20 110kW/2,700R, alebo dovozový GM GM 6.5 liter V8).


    Maximálna rýchlosť: 130 km/hod
    Prevodovka: 5-stupňová s možnosťou zaradenia redukcie
    Pohon: 4x4 s centrálnym hustením pneumatík a nezávislým zavesením kolies
    Obsluha: 1
    Počet prepravovaných osôb: max. 4
    Hmotnosť: 2950 kg
    Nosnosť: 1750 kg
    Dĺžka: 4970 mm
    Šírka: 2134 mm
    Výška: 1916 mm
    Rázvor: 3300 mm
    Brodivosť: 750 mm


    Vozidlá môžu byť vybavené klimatizáciou, systémom GPS, prístrojmi na nočné videnie, rádiom, elektronickým uzamykaním a samozrejme aj viacúčelovým zbraňovým držiakom.


    Okrem nepancierovanej verzie je k dispozícii aj pancierovaná verzia označovaná ako EQ2058.


    Zdroj: www.sinodefence.com
    www.army-guide.com


    Jeden z prvých prototypov EQ2050 (zdroj: sinodefence.com z čínskeho internetu)
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/66225#234534Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Okrem PLA boli vozidlá EQ2050 dodané v roku 2005 do Zimbabve v počte 100 kusov.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/66225#234535Verze : 0
    MOD
    Avatar
    EQ2050 počas skúšok (zdroj: sinodefence.com)




    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/66225#234536Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Priechodnosť terénom ( http://jczs.news.sina.com.cn )

    EQ2050
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/66225#234572Verze : 0
    MOD